Citizen-only Topic

Crosspost maar deze mag wel weer eens getoond worden hier, toch :sunglasses:

12 likes

Gewoon doen 🖒😊

1 like

Tuurlijk

2 likes

Gaaf man! Nog niet eerder gezien dit model.

1 like

4 likes

Citizen Campanola Cosmosign (detail foto)

10 likes

Mijn nieuwste aanwinst hier weer eens zetten :blush:

En gelijk een vraag voor degene die veel verstand hebben van kwarts uurwerken…Dit horloge doet tikken met een pauze ertussen, steeds 2 tikken…effe wachten :pizza: …en weer 2 tikken…enz, nog nooit gehoord zo :astonished: . Er zit een 8260 uurwerk in met 7 jewels …Iemand een idee??


3 likes

Nieuwe batterij.

2 likes

Ja :grin: …inderdaad zo heb ik het beschreven, is niet echt duidelijk maar ik bedoelde het geluid wat 2 seconden klinkt dan pauze en weer 2 tikken. De secondewijzer slaat gewoon 1 keer…dus batterij is niet leeg :+1::wink:

Mijn Beater op Mallorca nu !

11 likes

Even met mezelf lullen :joy: … Nog een keer gezocht en nu denk ik wel gevonden :rofl:

1976 Citizen Crystron cal. 8620A. The Crystron Mega was a highly accurate watch introduced by Citizen in 1975 and made in limited numbers. The thermocompensated movement with a frequency of 4 MHz was quoted to be accurate to +/-3 seconds per year. My example, clearly, is not a Crystron Mega, but rather one of a number of models on which Citizen used the Crystron name thereafter. The 8260A movement has a trimmer capacitor regulator (circular device at lower edge) for changing the rate.

6 likes

5 likes

10 likes

Ik zoek een stalen band voor de citizen worldtimer Cb0020
Heeft iemand er eentje toevallig?

image

4 likes

Welke is dit… ?

2 likes

Citizen Signature Grand Touring Automatic NB0070-57E

The Signature Collection moet je maar eens googlen…

Dit is ook de Grand Touring en heel gaaf :star_struck:

images

10 likes

Het hele spul in bad behalve het uurwerk natuurlijk :wink:
En dan een nieuwe pakking er in :+1:

1 like

Bedankt voor de info maar dit is een plaatje van een andere 8260 :+1::wink:

Die hoorde bij de text erboven :+1:

1 like

Okay, ik denk dat jij ook iets netter bent op je horloges :wink:

1 like

Zeker…niet dat ik ze met witte handschoentjes aanpak maar ik ben er wel zuinig op :+1::blush:

1 like