Citizen-only Topic

Ha, ik heb pas zo’n ‘handige’ juwelencleaner gekocht van chinese makelij… thuis bleek dat ik er jaren geleden ook al een had gekocht en nooit niet getest…toch redelijk simpel, batterijen er in, sopje, band in bakje en shake it baby. Nu hopen dat ik deze ook niet weer vergeet :sweat_smile:

1 like

Interessant…Via ebay en dan naar jewelcleaner zoeken ofzo? Hoe ziet zo’n ding eruit?

Lullig plastic apparaatje met een ingebouwd ovaal schaaltje voor water en twee ronde bakjes met gaatjes - tik op google jewel cleaner in en je hebt van alles: van een AEG t/m de meer serieuze ultrasone reinigers ongeveer zoals je ook op de rikketik ziet :innocent:

1 like

Ah…thanks :+1:… niet gezien op de rikketik, veel te veel bezig geweest met horloges spotten :grin:

1 like

Kleur het zelfde? Draag comfort titanium is uber :scream::scream:

1 like

Ik zag hem als melding op het forum - de vorige beurs. Neem aan dat er wel vaker worden aangeboden :wink:

1 like

Is het wat voor je? Dan ga ik er niet achteraan :+1::grin:

1 like

Ik ga eens goochelen straks naar zo’n chinees ding :ok_hand::grinning:

1 like

Wellicht SARB072 ?

1 like

Ja dat was hem…of staat er nog :thinking::grin:

Zoveel citizens op het forum maar al 10 dagen radiostilte hier :open_mouth::open_mouth:

13 likes

1 like

Cross post

15 likes

Crossing… :biking_woman:



12 likes

Is dit een Franken Citizen? Kast lijkt van een Citizen “speedy” 8110a met 67-9038 uurwerk

4 likes

Lijkt er idd op dat ze de kast hebben gebruikt van de ‘Speedy’ en waarschijnlijk aftermarket onderdelen zoals de wijzerplaat, wijzers etc…


3 likes

Ik wil mijn Citizen omdoen zie ik dat hij stil staat.Als ik hem niet draag dan ligt hij op de kast bij het raam.Kan dat iets te maken hebben met de oplaadbare accu?

Waat :open_mouth: … Ik heb het nog niet gehad met een eco-drive maar lees af en toe wel zoiets, is vreemd als hij toch genoeg licht krijgt, dan is de oplaadbare accu wellicht kapot ofzo…Heb je nog garantie? Lijkt mij een vrij nieuw model…

1 like

Nee ik heb geen garantie meer ik heb hem al zeker een jaar of 5 als het niet langer is.Als ik de kroon uit trek kan ik de wijzers en datum ook niet meer verzetten.alleen de kleine subdial onder kan ik nog mee draaien.Raar!

2 likes

Ik heb het even nagekeken.Ik heb het horloge gekocht in 2008.Wat gaat die tijd toch snel.

1 like