Citizen-only Topic

Hai houthakker.

Als eerste heel erg bedankt voor je reactie.

ik heb het reeds gevonden, inderdaad, bij de 0 stelling had ik iets verkeerd gedaan. ik heb dit opnieuw gedaan en nu kan ik het wel goed instellen. maaaaarrrrrr…nu heb ik weer iets.
Als ik nu de A knop ingedrukt hou, om dus de wijzer op de RX te krijgen voor een signaal, gaat die wijzer niet naar de RX, maar gaat ie naar rechts, net over de 3 heen. hij piept wel na een minuut of 10, maar ik zie dus niet of er een H,M of L signaal ontvangen is. en als ik vanuit de begin positie even op A druk om de power te checken, blijft ie als power reserve beetje in het midden staan, ik krijg em niet op full, ook al leg ik em een paar uur onder een lamp of in het kozijn bij het raam, power word niet voller.

Beide dingetjes had ik geen last van toen ie uit de doos kwam…dus heb ik iets fout gedaan???

Ik vind het een heel mooi horloge, maar ik ondervind toch wel irritante dingetjes, waar ik hopelijk nog uit kom.

Alvast hartelijk dank.

Groetjes,

John Udo

1 like

Dank je wel Slin, ik heb reeds uitgevonden hoe ik het voor mekaar krijg. heb al wel weer iets anders waar ik niet uit kom, dit heb ik onder het antwoord van houthakker geplaatst. Iemand???

Hartelijk dank

1 like

Dank je Horloge17, ik heb dit reeds opgelost.

Maar ik zit met nog iets, dit heb ik als antwoord onder houthakker zijn reactie geplaatst. Iemand???

Dank je wel

Via dit filmpje heb ik het horloge toen ingesteld…

2 likes

Ja, vervelend maar met deze en soortgelijke uurwerkjes van Citizen staat of valt alles icm met de juiste 0 stellingen van de wijzers. De functies blijken wel normaal te werken, alleen de indicaties door de juiste positionering van de wijzers willen nog wel eens afwijken als de 0 stelling niet goed is uitgevoerd.
Het gaat je wel lukken als je de gebruiksaanwijzing goed en rustig volgt en niet denken dat je het volgende stapje al wel weet want dat kan even net anders zijn dan logischerwijs verwacht mag worden.
Aan je horloge zal het niet liggen hoor want Citizen maakt echt wel betrouwbare en goede uurwerken.

Je komt er vast wel uit en dan merk je wel dat je een fijn horloge in je bezit hebt.
Succes!

2 likes

Hoi Slin.

Ja, dit filmpje heb ik al 10 keer bekeken hahaha, er is er ook een, waar een man van dichtbij met een tandenstoker, of zoiets, het hele horloge uit legt. die vind ik zelfs nog duidelijker. maar die 2 bovengenoemde probleempjes komen er niet in voor. Toen ik em uit de doos haalde kwam de secondenwijzer wel op RX na knop A ingedrukt te houden. de power reserve weet ik niet want wist natuurlijk niet of ie vol was of niet uit de doos, maar dat zou ie nu wel moeten zijn denk ik, maar toch blijft ie net na de helft staan.

Thanks voor het meedenken

1 like

Dank je wel houthakker, ja dat met de wijzer op RX zal ongetwijfeld wel ergens aan liggen qua instelling, maar enig idee wat betreft de power reserve? die net na de helft blijft staan?

Thanks

1 like

Ik kan mij herinneren dat het mij wel veel moeite(lees lang opladen) heeft gekost om de meter echt op vol te krijgen…Heb je hem echt lang in de zon laten liggen? Echt een aantal dagen een paar uur in de vensterbank?

1 like

Houthakker, nog even 1 ding, en dan laat ik je met rust.

Ik ga nog 1 keer de 0 positionering doen.

Maar even voor de duidelijkheid.

Ik laat alles op 0 komen, weekdag wijzer op 30, datum tussen 1 en 31.

Ik zet em 1 uur naar voren, aangezien ik in nederland zit, en LON gebuik als time zone.

Dan zet ik de kroon terug naar vaste positie, zet de citywijzer op LON, en dan tijd en datum handmatig instellen toch vanaf daar?

Ik heb het horloge vanmorgen ook al een keer gereset, omdat ik er echt niet uit kwam, weet niet of dat nog invloed heeft gehad?

Nogmaals hartelijk dank

Hoi slin.

Oh nee, dat niet. heb em vanmorgen binnen gehad. denk dat ie 2 uurtjes onder een lamp heeft gelegen, en een uur of 3 lang in de vensterbank.
Moet dat zo lang?
Dan zal ik em morgen eens een heel daggie laten liggen en dan eens kijken.

Dank je wel

1 like

Graag gedaan :+1::smiley:

Zou het zeker nog eens twee dagen x3 uur in de vensterbank leggen…die van mij kwam toen uit Amerika en stond op de helft bij binnenkomst en duurde zeker een aantal dagen voordat hij vol was… hij heeft 6 mnd gangreserve hey…maar dat weet je wel denk ik…

1 like

Houthakker, ik zie het probleem al, het zit em in de secondenwijzer.

Die komt na een handeling steeds te ver.

Als ik bijvoorbeeld daylight savings time wil selecteren, moet ie op yes of no komen, maar hij komt dan net op de 50 en 55, dus zeg maar net 10 minuten te ver.

zo ook dus met de RX positie.

Hij komt daar niet op, maar net na de 10 minuten aanduiding bij hen inhouden van knop A.

Zou ie nou echt kapot zijn?

Zie nergens waar ik die sec wijzer kan aanpassen, resetten oid.

Thanks

Slin.

Ja, dat van de 6 maanden power reserve wist ik.

Dacht gewoon dat het sneller ging.

Mijn pulsar solar en seiko solar hebben geen power indicator, dus eigenlijk heb ik er nooit op gelet.

Dank je wel.

Ik heb nog een volgend iets, zoals je denk ik wel gelezen hebt…

De secondenwijzer komt steeds te ver in de kast als ik bijvoorbeeld radio wil opvragen, hij moet dan op RX komen, maar komt ergens na de 10 minuten terecht.

Zo ook met daylight savings, ipv dat ie op yes of no komt, komt ie bij de 50 en 55 minuten terecht. het werkt wel, maar de positie klopt niet.
Ben nou toch wel bang dat er iets mis mee is.
Dat deed het vanmorgen vers uit de box wel goed.

Enig idee?
Volgens mij kan je die wijzer niet aanpassen/resetten.

Thanks

Ps kijk, zo staat de wijzer na ingedrukt houden knop a, terwijl ie op RX zo

u moeten staan

1 like

Zoals ik het hier lees moet het horloge ook volledig vol zijn wil je hem resetten…

http://www.citizenwatch-global.com/support/pdf/e650/e.pdf

Pagina 54

1 like

hoi.

Ok, dacht dat “genoeg” power het oom zou moeten doen…

Maar zou hier dan de sec wijzer probleem liggen?

Kan em nog wel een keer resetten bij volle power, maar betwijfel of het daaraan ligt.
Maar we zullen het proberen.

Excuses aan allen dat ik zoveel vraag hoor, maar heb er een hekel aan als dingetjes niet werken zoals het moet, zeker niet na een hele dag bezig geweest te zijn om het voor mekaar te krijgen :-).

Thanks

1 like

by the way, ik zie dat bij het 0 positioneren de sec wijzer niet op 0 komt, maar op de 10 min blijft staan, daar zit het probleem dus dat de wijzer steeds 10 min te ver komt te staan, vreemd…

Kijk, dit is de 0 positie, wijzer staat opn10

1 like

Hier ook hoor en ik help graag zover als ik en andere HF’ers kunnen en via google kan je ook genoeg vinden…

1 like

Zou dit zeker even afwachten :+1:

Het is nu lekker zonnig weer…gewoon vol in de zon laten liggen :+1::wink:

1 like

Google heb ik al.helemaal afgezocht op deze dingetjes hahaha, mensen lastig vallen op een forum is eigenlijk laatste wat ik doe

Had trouwens nog.een foto geplaatst van de 0 positie.

Wederom dank

1 like

Ja, doe nog een keer de 0 stelling en weet heel zeker dat je het goed doet.
Deze instelling is het uitgangspunt.
Het enige dat jouw horloge doet is de motortjes (wijzers) net zoveel stapjes aanstuurt totdat de juiste positie vanuit het uigangspunt (0) is bereikt.

Hierin schuilt echt het probleem.

2 likes