Citizen-only Topic

Houthakker,

Ja dat snap ik, maar daar ligt juist het probleem.

Je kan alles vanuit 0 positie veranderen, maar de seconden wijzer niet.

Dus waarom ie nou met alles 10 min tever moet staan…

Zie foto die ik heb geplaatst van de 0 positie, zo staat ie dus…sec wijzer moet ook op de 0 staan maar dat doet ie dus niet. dus handeld ie ook niet vanaf de 0, maar 10 min verder dus zeg maar.

Thanks

1 like

Zou de tijdzone waarin je zit het verschil zijn van die tien seconden, ik kan mij herinneren dat die van mij niet precies op de seconden liep…dit horloge is eigenlijk voor de amerikaanse markt en je gebruikt een truc om hem wel op de radiogfafische klok te laten lopen door hem een uur terug te stellen…je kan toch ook hem gebruiken zonder RC, en dan is proberen in de 0 positie te zetten? …Of sla ik nu helemaal de plank mis :+1::sweat_smile:

1 like

hoi slin.

Dat zeggen er meer, dat ie niet voor Europa is, maar daar heb je het toch mis.

Op LON pakt ie het signaal van de toren in duitsland, die een signaal over Europa uitzend.
Alleen omdat je dus in nederland bent, en helaas niet amsterdam kan kiezen als zone, moet je het ene uur verschil zelf aanmaken. dit zie je ook ni dat filmpje dat ik zei, die gast met zn sateprikker of wat dan ook (kan ik de link hier plaatsen?)

Dan geeft ie dus alles aan als in london, plus 1 uur.

Maar kan em wel zonder rc laten lopen, maar eerlijk gezegd is dat wel een van de dingetjes waarom ik em gekocht heb.
Maar zal straks eens proberen om em echt vanuit 0 te laten werken.
Alleen als ik daarna handmatig de tijd een uur opschuif, en hij krijgt een signaal van london, zet ie em weer een uur terug natuurlijk ivm tijdverschl

1 like

Voor het verzetten van de secondewijzer moet je eerst de knop rechtsonder een keer indrukken
zodat de secondewijzer iets beweegt en dan kun je hem met het draaien aan de kroon verstellen.
Dit nadat je de uren en minutenwijzer op 0 hebt gezet.

Ik heb deze https://mans.io/files/viewer/94493/1 er even bij hoor.

2 likes

Ah volgens mij heb je hem te pakken :ok_hand::smiley: , hier staat mij iets van bij dat je de secondenwijzer kan instellen …pfffff…is al 2 jaar geleden dat ik die klatser had :grin:

1 like

Jullie zijn al helden dat jullie dit voor mij doen hahaha.

Ik ga ff eten en dan ga ik dit even proberen.

ik laat het weten.

Many thanks :slight_smile:

3 likes

Eet smakelijk en laat het maar weten :+1::smiley:

MVG,
Nils

1 like

Houthakker en Slin…

Ik heb dit geprobeerd, maar dit is om the “leap year” in te stellen. zodra alles weer functioneel is blijft het probleem van de secondenwijzer.

Dus helaas, was goede tip, maar helaas niet voor dit probleem.

Denk dat ik het er maar mee moet doen…eigenlijk gebruik je het niet vaak, maar ja, het moet gewoon werken denk ik dan.

Thanks guys

1 like

Niet opgeven.
Leg hem een dagje aan de kant en begin helemaal opnieuw en stap voor stap. Niets overslaan omdat je het al eerder gedaan hebt.
Gaat helemaal goed komen.
Het is tenslotte een Citizen. :slight_smile:

2 likes

Gaat ik doen houthakker…laat het even voor wat het is.
Vanavond gamen dus ken ie mooi onder de tl balk liggen voor power tot een uur of 12 :slight_smile:

Morgen begin ik ff helemaal op nieuw.

Uw hoort van mij.

Dank je wel voor alles in ieder geval.

Groetjes,

John

1 like

hahaha, kon het toch niet laten…

Maar inderdaad, als ik alles vanaf 0 positie doe, dus niet dat uur opschuiven, dan werkt het wel gewoon als alles ingesteld staat. maar goed, nu staat mijn tijd dus een uur te vroeg, dus het klopt toch niet uiteindelijk.

Ik kan nu handmatig een uur naar voren, maar als ie synct straks, denkt ie dat ik in london zit, en gaat ie weer een uur terug.

ik heb hier een youtube link, waarin de beste man aan het einde toch zegt dat je op de manier die ik beschreef, de tijdzone voor amsterdam goed moet kunnen zetten…
Dat is dus, bij de 0 positionering, een uur naar voren, en dan gaan instellen.

Mooie lange duidelijke beschrijving is dit…

Dus het moet toch mogelijk zijn lijkt mij zonder dat genoemde probleem met de sec wijzer.

Thank you

1 like

Super! :+1: …top dat het toch nog gaat lukken…veel plezier met het horloge en misschien zien we je nog eens op HF :+1::smiley:

1 like

Vast wel hahaha.

Dank allen voor het helpen.

Groetjes,

John

1 like

Keuze was trouwens erg moeilijk, was de citizen of deze seiko, maar die is amper meer te krijgen.
Schitterende klok lijkt me dit ook

Seiko Coutura ssg010p9

Maar die komt er ook nog wel

1 like

Ook mooi :ok_hand:

Heren…heb het voor mekaar.

Op 0 gezet, 1 uur naar voren, en vanuit die positie lon geselecteerd, op wintertijd gezet, en werken. alles weer ok.

Denk toch dat het kloten met de leap year (ik weet niet eens wat dat is, schaam schaam) de seconderwijzer in de3 war heeft gebracht.

Maar goed, hij loopt op tijd, alles werkt weer, hartelijk dan k voor alle hulp.

Groetjes,

John

4 likes

schrikkeljaar

2 likes

Oh, hahahahaha

Dank je wel michael

graag gedaan

1 like

Hoi slin. Even een algemeen vraagje, weet niet of jij de at4004 nog hebt, maar hoe is jou ervaring qua slijtage?

Las op reviews dat het goud, en ook de zwarte cijfertjes op de bezel snel eraf slijten, soms al na weken dragen…

Nu verwacht ik niet dat het er jaren op blijft zitten, maar hoe is jouw ervaring?

Thanks

1 like