Citizen-only Topic

16 likes

NA:

Thanks @dreski!

10 likes

Promaster mee naar IKEA…Leuk met al die spiegels.

8 likes

We willen mijn vader een horloge cadeau doen voor zijn verjaardag. De eisen zijn waarschijnlijk: een quartz, stalen band en < € 500,-. Ben onder andere alvast aan het kijken bij Tissot, Seiko en Citizen.

Nu kwam ik bij een bericht van een juwelier, de volgende modellen tegen. Ik vind ze, ehm, vrij bijzonder. Vooral de eerste… Die kroon :astonished:, de plaatsing van de datum :speak_no_evil:
4827

2 likes

Huh :hushed: …de bovenste lijkt wel een bullhead min de kroon aan de onderkant dan…wat een vreemde plaats :roll_eyes:

Inderdaad een apart model zeg. Ook die charge weergave. Een beetje modern en oud door elkaar. Vind de kastvorm leuk de wijzerplaat te druk. Ik denk ook voor de oudere medemens moeilijk afleesbaar :grinning:

1 like

Valt mee, ben ook al een oudere maar deze doet me toch wel een beetje aan een horloge denken :thinking::joy:

1 like

Close up van de Citizen Grand Touring

14 likes

Vraagje aan de vintage Citizen kenners; ik kwam deze tegen op het net:

Zou een geheel originele 4-526970 y zijn. Ik heb deze plaat/wijzer combinatie eigenlijk nog nooit gezien op deze ref. Iemand meer kennis hier over?

3 likes

Ik ook niet…lijkt te kloppen, alleen zou ik twijfelen over de bezel en de secondewijzer. Maar er worden nog steeds nieuwe modellen ontdekt die wel origineel blijken te zijn. Blijft een gokje deze…Heb je een foto van het uurwerk/caseback?

Lijkt een beetje richting deze maar dan later gemaakt ofzo…

4 likes

Weinig actie hier, dan maar even een cross post;

13 likes


Niet van vandaag, maar zag dit topic en dacht hè daar heb ik er sinds kort ook een van :hugs:
Mvg. Bertjan

5 likes

Twee beauty’s :ok_hand::blush:

Merci!
Al ben ik ook al heel lang op zoek naar originele oranje en zilveren plaat Parawaters uit deze tijd; dan zou ik ze eindelijk eens naast die mooie serie van @WVE kunnen leggen :wink:

1 like

Die heeft een prachtige serie…vooral de zilveren vind ik prachtig :ok_hand:

1 like

Tijd voor een militairtje…:yum:

8 likes

Vandaag deze beauty, Citizen Cosmosign

7 likes

Blijf het een razend interessant horloge vinden!
:ok_hand:

1 like

Blijft een favouriet…

6 likes

Welk model is dit? Erg mooi!

2 likes