Citizen Promaster als alternatief SKX?

Goedenavond!

Ben al een tijdje rond aan het kijken naar een Seiko SKX. Dit horloge spreekt me vooral aan door het design en dat het natuurlijk een legend-diver is van Seiko. Nu is dit model natuurlijk gewoon nog te krijgen maar eigenlijk vind ik het zonde om rond de 275-300 euro te betalen voor een horloge wat eigenlijk 150.- kostte. En ja, ik wil nieuw.

Tijdens wat googlen kwam ik het merk citizen tegen.
Natuurlijk vaak voorbij zien komen maar nooit zelf 1 in bezit gehad. Heb een paar reviews gelezen en gezien van de promaster automatic en de eco-drive modellen op YouTube en moet zeggen dat dit horloge voor mij wel aardig in de buurt komt van een skx. Met name de blauwe eco-drive vond ik erg gaaf!

Dit horloge is nieuw wel te vinden rond de 160-170 euro en vroeg me af voor welke jullie zouden aanraden

Bart

5 likes

Een SKX.

2 likes

De NY0040 is een bewezen winnaar.

Ik vind zelf die Promaster niet om aan te gluren, maar ik begrijp de gedachtengang wel.

8 likes

Bedankt voor je antwoord @HanDavinci ! Heb je toevallig ervaring met de eco-drive modellen? Of zou je toch een automaat aanraden zoals op je foto? Zal wel even wennen zijn, kroon op links.

1 like

Zijn geen slechtere horloges dan SKXen. Dus als je ze ook mooi vind, waarom niet?

3 likes

Ik heb een night hawk eco drive 10 jaar oud nooit iets aan gehad uurwerk zit wel goed in elkaar

2 likes

Nee, maar ik weet dat ze goed zijn. Citizen bouwt gewoon goede horloges.

Als ik mag kiezen, kies ik deze:

Lekkere sunburst en nieuw onder de 200 Euro.

12 likes

Oh zeker niet slecht dan! Was idd benieuwd of de kwaliteit een beetje gelijkwaardig zou zijn aangezien ik wel wat seiko’s heb gehad maar nog nooit een cit.

1 like

Zoals Han al aangeeft is de NY0040 de Citizen tegenhanger van de SKX. Zelf heb ik er 4 van, dus weining ervaring met het specifieke eco-drive model; wel genoeg andere eco-drives in de kist: Allemaal top! Maar een NBY0040 met een eco-drive erin zou ik zeker geen nee tegen zeggen! :ok_hand:

+1!

5 likes

Heb ook Seiko klokjes maar ik denk dat ze vergelijkbaar zijn gewoon goed en waar voor je geld

1 like

Zeker een mooie plaat in dit horloge!

1 like

Verschil met een SKX is dat de rotor van citizen automaten veel meer lawaai maken. Voor sommige mensen is dat een minpunt van die dingen. Grootste minpunt voor mij is het ontwerp van de ny0040 :innocent:

3 likes

Bedankt voor je antwoord! Mooie verzameling🙃

1 like

Het enige minpunt van het ontwerp is die kroon op links. Hoezo?:joy: maar ik denk dat ik mijn keus wel heb gemaakt.

1 like

Heb ze allebei en draag alleen de SKX :wink:

3 likes

Zeg dat nou niet. Had net de knoop doorgehakt​:sweat_smile::joy:

Je kan geen foute keuze maken denk ik :+1:

1 like

De NY0040 is volgens mij iets kleiner in formaat dan de Promaster. Door de inkepingen in de bezel lijkt de kast optisch ook kleiner.

Op YouTube staan een aantal mooie reviews, waaronder deze!

3 likes

Damn, that’s harsh

5 likes

Thanks! Ga gelijk kijken!