Ik ga hoe langer hoe meer voor Citizen eco-drives. Ik gebruik ze al 20 jaar, en zijn super betrouwbaar.
Laatst nog deze BN0200-81E bijgekocht, in titanium. Bestaat ook in blauwe uitvoering.
Ik ga hoe langer hoe meer voor Citizen eco-drives. Ik gebruik ze al 20 jaar, en zijn super betrouwbaar.
Laatst nog deze BN0200-81E bijgekocht, in titanium. Bestaat ook in blauwe uitvoering.
Niet mee eens… Genoeg van die citizens hier in huis. En genoeg die je niet hoort bewegen. De seikos die ik heb gehad/heb rammelen stuk voor stuk erger.
#flame-on
Quartz is super. Ecodrive helemaal.
Ouwe Seiko’s hebben vaak een luidruchtigere rotor dan een nieuwe 7s26 van een SKX, die hoor je niet.
Dat zo’n rotortje geluid maakt stoor ik me niet aan. Ik had een seiko 5 sports met een 4r36? en die hoorde je ook wel eens een beetje. Als het maar werkt.
Maar topic kan dicht hoor. Heb de keuze gemaakt. Bedankt voor alle reacties! Het word de citizen ny0040-17le (blauw).
Geniet ervan zou ik zeggen, zowel van het uitkijken naar de aankoop als het dragen (en kijken ernaar) achteraf
Aankoop gaat nog even een weekje duren maargoed, je moet iets hebben om naar uit te kijken. Eerst de San Martin even verkopen. Of ruilen:smirk:
Twee NL koopadresjes:
Goede keuze!
Ik heb afgelopen zomer hiervoor een aftermarket band gekocht in de VS, die was iets van drie tientjes op de baai. Hij zit er nog niet op, de rubber band bevalt prima, maar is misschien wel een aanrader. Speciaal voor de NY0040, wel met aansluitende holle endlinks.
Mooi band heb je hier op zitten; welke is dit?
Ik hou er natuurlijk niet van… maar ik ga je gelijk geven Han
De blauwe is echt een super versie. Heel warme uitstraling. Voor de rest vind ik de Citizen meer “tool” dan de skx. Draagt ook platter.
Ik vind het een onmogelijke keuze bijna. Maar met de huidige skx prijzen wint de Citizen het gewoon rationeel. Kan je ook nog uurwerkje opdraaien met de kroon.
Zwarte versie heb ik ook gehad maar heeft het nooit 100% gedaan voor mij.
Oja Citizen zijn gewoon wel “bad ass”.
En gewoon nog even wat plaatjes terug gezocht uit mijn eigen archief #wantplaatjeszijnleuk
Zoals @Locobono al zegt, een Barton Elite. Specifiek deze. Hele fijne banden, heeeeeeele lange levertijd als je hem direct bij Barton bestelt tenminste. Dan heb je wel de meeste keuze qua kleuren en het is goedkoper dan b.v. via Amazon.
Nou, dan weet ik niet welke Seiko’s jij had. Ik heb 3 Promasters en zo’n beetje net zoveel SKX’en. De rotor van een Citizens zijn beduidend beter hoorbaar, zelfs een beetje luid, bij normaal gebruik dan de SKX.
Geen wonder dat de Italiaanse marine van de Promaster af is gestapt, want onder water konden ze echt niet met die dingen gaan spioneren anders had het geluid van de rotor hen verklapt.
Buiten dat blijft de Promaster een heerlijk horloge.
Heb laatst mijn fugu pepsi binnen gekregen
Prachtig horloge imo.
Korte review in vergelijking met skx;
Pluspunten;
*Afwerking is fantastisch. Alles lijnt goes uit en is niet misaligned zoals bij seiko vaak het geval is.
*Het horloge is 42mm maar draagt wat kleiner. Voor mij perfect gezien mijn kleine polsmaat.
*De bezel heeft een fijne grip. Iets makkelijker te pakken en draaien dan de skx.
*Handopwinden.
*Kroon is wat langer en makkelijker te bedienen.
*Getest door Italiaanse marine op 500m
*Accurater dan de skx die ik ooit had.
minpunten;
*8203 movement maakt veel roter kabaal. Je hoort hem goed als je met je pols schud en hem bij je gezicht houdt. Voor mij geen probleem maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich daaraan storen.
*minder mod opties
*kleinere fan base dus waarschijnlijk minder resale opties en minder waarde vast.
Na het horloge nu een aantal dagen gedragen te hebben, ben ik verliefd. Wil geen skx meer (ofja… nu niet. Miss in de toekomst)
Als je vragen hebt weet je me te vinden
Ik heb 4 SKX’en en 4 Promasters. Zowel bij 2 SKX’en als bij 2 Promasters was de uitlijning van de bezel niet goed. Dus, voor mij is dit geen pluspunt voor beide horloges.
Voor de rest: prima review van plus- en minpunten.
Dan is het een kwestie van geluk
Je kunt voor deze prijsklasse ook geen PP afwerking verwachten natuurlijk