Citizen Promaster Aqualand 40th Anniversary Limited Edition

Gisteren zag ik op Instagram een post van Citizen dat ze aankomende maand een gelimiteerde oplage van de Promaster Aqualand uitbrengen ter ere van het 40 jarige jubileum van dit model. Meteen ‘head over heels in :heart_eyes:

Ben als de bliksem aan het googlen geslagen en idd. binnenkort wordt deze in een gelimiteerde oplage van 5.800 stuks wereldwijd uitgebracht en ook direct 1 in pre-order besteld via WatchXL. Gelukkig was er nog wat vakantiegeld over om te spenderen aan iets wat ik niet nodig heb maar gewoon wil hebben, hebben, hebben… :upside_down_face:

Ik zie net op de WatchXL website dat ie daar is uitverkocht dus was ik net op tijd :sunglasses:

Ik heb nog geen bericht ontvangen wanneer ik 'm kan verwachten maar hoop op halverwege Juli.

Voor degenen die hiervan ook niet op de hoogte waren en misschien wel interesse hebben, hierbij wat meer foto’s en info.

In 1985, Citizen launched the world’s first diver’s watch equipped with an electronic depth meter, called the “Aqualand.” This year, marking the 40th anniversary of its release, Citizen introduces a limited edition model that is a faithful yet contemporary tribute to the original design. The crown at the 4 o’clock position, three push buttons, and the distinctive bulbous depth sensor at the 9 o’clock position replicate the shape of the original model. The case features a gray matte brushed finish, while gold accents give it a special appearance befitting a 40th anniversary model. In addition to displaying the time, calendar, alarm, and chronograph functions, the digital display also allows for depth measurement and dive time tracking in dive mode. It is also equipped with an ascent rate alarm function that sounds a warning when the ascent speed exceeds a certain limit. The strap is made of BENEBiOL™*, a plant-based polyurethane. CITIZEN has adopted BENEBiOL for its straps as it is resistant to hydrolysis when exposed to moisture and has a lower impact on the environment.

The case back is engraved with a logo inspired by the iconic shape of the sensor to celebrate this momentous occasion.

4 likes

5800 stuks is natuurlijk best veel , maar super gaaf horloge.
ik zit er zelf ook aan te denken om de normale versie van deze te kopen voor vakantie enz.
dit blijft natuurlijk een icon van citizen.

wel even om de pols showen als je hem hebt he :wink:

1 like

Zodra ik 'm binnen heb gaat ie op de foto.

En ik raad je aan om de normale versie, ik neem dan aan dat je de JP2000-08e bedoelt, als vakantie horloge koopt. De mijne is al een jaar of 35 oud en gaat altijd mee op vakantie. Mijn meest geliefde horloge :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Zie net op Vinted dat Italiaanse verkoper 'm aanbiedt voor € 500,00.
https://www.vinted.nl/items/6570757896-citizen-aqualand-jp2000-40deg-anniversario?referrer=catalog

Ja echt leuk horloge , lekker waterdicht en super stoer.

Zag net op bol voor 364 leuke prijs voor goed horloge in die prijs categorie

1 like

ik ben niet zo van de het Citizen merk maar dit heeft wel wat eerlijk gezegt

1 like

Dat is zeker een mooie prijs want gemiddeld kosten ze nu zo’n € 430,- en ik zie dat die van Bol bij Herman Lieven Duiksport vandaan komt. Op de eigen website van hun, duikwereld.nl, verkopen ze 'm nog voor € 399,-. Zo’n prijs voor een nieuwe waarvoor ie nu op de Bol staat kom je niet snel meer tegen.

1 like

Wat doet dat ding (rondje met 3 gleuven) aan de linkerkant?

1 like

Volgens mij is dat een soort Helium ventiel (ontluchting)
Zodat de druk weg kan op flinke dieptes onder water.

Het kan ook dienen als een soort Sensor die de diepte kan bepalen, wat dan weer digitaal word weergegeven, maar er zullen vast mensen zijn hier die dat exact weten

1 like

Dat is de dieptemeter sensor.

1 like

Iconisch horloge, heb inmiddels alle ( vintage ) versies! Hou deze altijd in m’n collectie! :ok_hand:t2:

1 like