Citizen Promaster NY0040 dag aanduiding draait niet goed

hallo ik heb sinds kort een Citizen Promaster NY0040
nu draait de dag aanduiding niet goed mee
ik voel hem wel klikken als ik hem verzet maar het schijfje heeft een eigen willetje
is dit eenvoudig op te lossen en weet iemand waar ik naar zou moeten kijken?
heb zelf al wel eens wijzers en wijzerplaten vervangen maar geen grote revisies o.i.d. gedaan

groet,
Ruben

Is het een 8200 uurwerk? Het datum verzetsysteem is van kunststof, dus er kan best wat gebroken zijn. Onderdelen zijn volgens mij wel goed te krijgen.

Als ik je vraag goed lees denk ik dat je gewoon te maken hebt met een producteigenschap van de 8203 en 8204 uurwerken. Ik heb er inmiddels vier gehad en bij allemaal gaat/ging de dag-quickset gepaard met best wel wat weerstand en een ferme klik. Ik heb dit hier (HF) en op diverse andere forums al terug gelezen.

https://www.watchuseek.com/threads/friction-and-loud-clicks-when-quick-setting-the-day-on-a-new-miyota-cal-8204.5295248/

hallo bedankt voor je reactie
het is een 8203 uurwerk volgens mij
ik probeer hem morgen even uit elkaar te halen en zal er eens naar kijken
het is zo moeilijk te zien op jouw bijgevoegde afbeelding maar zijn die tandwielen ook van kunststof?

Klopt

De datum van de Ny0040 moet je niet volledig doordraaien maar de kroon een stukje draaien.
Niet moeten is natuurlijk een groot woord. Maar ik heb nooit anders gedaan. Elke Ny0040 heeft een klik maar ik draai de kroon een klein stukje als hij in datum verzet stand staat en terug. Dan verspringt de datum soepel zonder klik, Dus niet volledig de kroon doordraaien tot de datum verspringt.

ja dit heb ik ook al ondervonden alleen verspringt de dag aanduiding dan nog niet precies 1 dag maar gewoon een stukje in het wilde weg

heb vandaag het horloge eens uit elkaar gehaald en kwam daar een kapotte C clip tegen die het schijfje op zijn plek zou moeten houden
de tandwielen er onder zien er allemaal goed uit dus ik denk dat deze C clip het probleem is geweest
als ik de dag aanduiding wil laten verspringen komt deze dan ook iets omhoog
iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden en wat de officiële benaming voor dit kleine clipje is?

1 like

Bah vervelend, zelf nooit last van gehad.

In het Engels: Day Indicator Spring Clip

Bij CousinsUK

Misschien dat er iemand er nog eentje heeft liggen.

2 likes