Citizen Tsuyosa met of zonder cyclops ?

Beste HF lezers,

Een van de meest indrukwekkende lijn van Citizen vind ik de Tsuyosa collection.
Liefde op het eerste gezicht !
Wat ik zelf nooit hebt begrepen is de keuze van Citizen om cyclops ook wel pukkeltje genoemd te gebruiken, terwijl ze tegenwoordig bij nieuwe modellen van een cyclops zijn afgestapt.

Daarom heb ik besloten om de cyclops te verwijderen en dit is het resultaat geworden wat ik zelf nog mooier vindt.

Wat vinden jullie ervan ? Met of Zonder cyclops?

35 likes

Zullen we een polletje doen? :sunglasses:

:arrow_down:

• Met!
  • Zonder.
  • Ik heb geen mening, zie mijn reactie …
0 stemmers

Ik ga voor “Met!” want ûh, leesbril enzo … :wink:
Zonder is eigenlijk wel mooier. Oké. Ik ga mijn stem aanpassen.

2 likes

Ik vind zelf mét toch iets meer speelsheid geven aan het geheel. Ook al is het aflezen van de datum dan wat lastiger.

1 like

bij deze weg laten halen :slightly_smiling_face:

17 likes

Hoe heb je die (zo mooi) eraf gekregen?

2 likes

Ja thnx altijd handig een polletje voor de pukkeltje😂

5 likes

Ik noem het altijd een puist. Je kan wel concluderen dat ik het niet zo mooi vind, maar je moet natuurlijk zelf kiezen.

2 likes

Ik ga voor zonder.

1 like

Hmm ik vind zo’n polletje vaak ook wel een beetje een dooddoener…ik zie liever reacties in een topic. Persoonlijker en vaak meer (aanvullende) informatie waar je iets mee kunt.

Statistiekjes zijn best interessant…maar wel een beetje meh. :nerd_face:

3 likes

Ik vond met storend en zonder lelijk (veel te kleine datum in de proportie van de wijzerplaat). Iemand postte eens een foto van een pandabeer met mini-ogen en it cant be unseen.
Ergo; ik heb m’n tsuyosa verkocht en mis ‘m niet.

7 likes

Wat mij betreft zonder! De pukkel trekt de aandacht alsof hij het centrum van het horloge is.

2 likes

Het is erop geplakt, opwarmen en dan met een mesje is een manier om dit eraf te halen. De lijm moet smelten als ik me niet vergis.
Daarna de restanten even wegwerken.

6 likes

Met! Zonder begin ik moeite te krijgen de datum af te lezen…

2 likes

Bij een gesloten vraag “voor of tegen” is het wel meteen lekker duidelijk. :beers:
Daarbij, aan reacties (en vooral meningen) op HF nooit een gebrek! Dus de “wat vinden jullie ervan?” vraag komt ook gewoon aan de orde. Lekker hoor.

PS Heb jij 'm al van je roze NA afgehaald? :wink:

Zonder, datum weet ik wel.

1 like

Met, zonder voelt de verhouding van het datumvakje en dial uit balans.

1 like

Ik vind 't niet super mooi, maar zonder is de datumfunctie ook voor mij echt onzinnig, want niet afleesbaar. Ik heb ze erop gelaten.

1 like

Goed gelukt en ze zien er echt classy uit👍🏽

3 likes

Persoonlijk had ik de tsuyosa mooier gevonden zonder datum, maargoed hij zit er nou eenmaal op. Het ding wat me een beetje tegen staat bij dit model is dat de datum met cyclops wat slordig oogt. Ik vind hem zonder cyclops wat cleaner, en de aandacht komt meer op de dial te liggen dan op de cyclops.

Er zijn overigens wel meer merken die een datum venster op de dial hebben zonder cyclops, zoals de IWC Mark XX bijvoorbeeld. Ik vind dat persoonlijk mooier. Ook op mijn Laco Kiel2 geen cyclops op de day/date en gewoon prima afleesbaar.

Wellicht als citizen een ander font met scherpere lijnen had gebruikt, had ik hem met cyclops mooier gevonden…

2 likes

heb een lichte voorkeur voor zonder, datum hoeft sowieso niet voor mij, met de pukkel is de datum onderhevig aan schaduw, reflecties, etc terwijl de afleesbaarheid ook niet schrikbarend toeneemt. Less is more

2 likes