Citizen Tsuyosa NJ0150 Only

Met de toenemende populariteit van de citizen tsuyosa modellen leek het mij wel gepast om een topic te openen toegewijd aan de tsuyosa modellen.

27 likes

36 likes

37 likes

Voor minder dan 299 euro? Al ervaringen met dit horloge?

2 likes

Vandaag ook weer even om de pols.

Ervaring tot nu ver; kwalitatief mooi afgewerkt, band zit erg prettig, dial erg fraaie donkergroene sunburst, van felgroen tot bijna zwart. Lume is redelijk. Absoluut bang for buck!

Ik heb nog een Seiko SNXS79, wat er op lijkt, welke ik wellicht ga omwisselen voor nog een andere versie hiervoor. Het enige nadeel wat ik tot nu toe met dit horloge ondervind is dat een deel Asia only is en niet makkelijk beschikbaar in Europa… als @Kahan nou die witte over een tijdje weg doet… :wink:

19 likes

Louter positief.

Goede afwerking en mooie band. Ik ben er blij mee!

2 likes


Aleen maar positief hier over dit model

20 likes

Alleen maar positief. Heb de witte vanuit Singapore geïmporteerd en ik zal de gele ook aanschaffen (zodra ze weer op voorraad zijn). Afmeting is perfect. Niet te groot niet te klein. Micro adjustment is super fijn. Louter positief. En de lume is ook wel lekker.

Ik heb overigens een zilveren OP die ik nu helemaal niet meer omheb. Vind de citizen veel lekkerder dragen.

21 likes

Zat zelf te azen op een groene Tissot PRX, totdat ik toevallig dit model was tegengekomen. Heb na wat zoekwerk de groene kunnen bestellen.

Ervaring is tot nu toe erg positief. Hoewel ik weinig voel voor Citizen als merk vind ik dit horloge gewoon te goed voor de prijs om hem niet te kopen. Afwerking en kwaliteit band is een stuk hoger dan de prijs doet vermoeden. :ok_hand:

Zijn er ook nadelen? Zeker. De kroon is lastig vast te pakken en het is nou niet bepaald het meest originele design (soort Oysterquartz). Maar goed, je kan niet alles hebben voor dit geld. :upside_down_face:

3 likes

Ja exact, de kroon is wel een dingetje ja.

12 likes

Heb de zwarte variant kunnen bemachtigen :star_struck:

22 likes

Lekker! Congratz

1 like

De kroon is prima qua plek, tot je de tijd en/of datum moet verzetten. Gewoon in de watchwinder, probleem opgelost :+1:.

2 likes

Zeer geslaagd horloge dit! Behalve vreselijk jammer van die wrat op het glas. Is er hier iemand die deze al verwijderd heeft?

2 likes

Draagt hij groter in vergelijking met de SNXS of valt dat mee? (door de doorlopende band)

Wel iets groter ja, alleen ik heb 19,5cm polsen. De SNXS is heerlijk, maar nu ik regelmatig wat rond de 39-40mm draag vind ik dat eigenlijk toch prettiger. Dus misschien de SNXS79 eruit en dan een zwarte of witte Citizen ervoor terug. Verschil zit hem ook wel in prijs natuurlijk, de citizen is ruim 2x zo duur en dat met je ook wel in kwaliteit van de band.

Ik heb een vriend die op dit moment in Japan zit. Aan hem gevraagd of hij de witte voor me kan meenemen. Ik ben alvast aan het duimen :grin: :crossed_fingers:

2 likes

Die witte ben ik ook van gecharmeerd, heb de vraag al uit staan bij de webshop waar ik mijn groene heb gekocht of ze ook aan dat model kunnen komen.

2 likes

Goeie! Ben wel benieuwd of er op de planning staat dat ze ook beschikbaar worden in Europa, voor zover ik weer zijn het geen gelimiteerde uitvoeringen en ik begreep dat de tsuyosa lijn sowieso al langer in Azië te krijgen is. Misschien zijn de andere modelen hier gewoon nog niet uitgerold.

2 likes