Help mij met mijn eerste automaat.

Kijk ook eens naar de Timex Giorgio Galli S1

2 likes

Niet mijn intentie om het topic te kapen, is het dan niet mogelijk er een anders glas in te laten zetten? Maar wellicht mis ik iets. :slight_smile:

@Dyrt, ik raad je een Seiko SNSX073 aan; je krijgt er geen spijt van: een

horloge voor het leven.

Een Seiko 5 SNXS73 dus, @Dyrt (correctie). :star_struck: -->> zie link boven

Op mp staat een nieuwe Seiko Presage SRPJ13J1 voor € 345,— is dat wat voor jou?

Jazeker wel. Er zit bijvoorbeeld een prima glazenboer in Sittard. Horlogeglazen vervangen is mogelijk. Maar als het horloge an sich al 200 Euro boven TS’ budget is, en hij moet voor 100 ballen een ander glas laten plaatsen… Tja. Dan liever een Smiths PRS-29 als je er eentje kunt scoren.

1 like

Om te proberen zou je kunnen gaan voor een SNKL945. Wel een mooi lederen bandje erbij aanschaffen en als het kan een saffier glas erin laten zetten maar dan is het gewoon best wel een leuk horloge. Een waar velen mee aan de hobby beginnen.

Mijn eerste horloge stapjes na een seiko begon met ooit een Steinhart…tweedehand prima je budget te vinden.

1 like

Een tweedehands Certina of Tissot is ook een optie.
Om nog meer ideeën op te doen zou ik adviseren de app van Chrono24 te proberen.
Filter op Prijs, Diameter en Uurwerk en je hebt weer wat te doen dit weekend :sweat_smile:
Je nieuwe aanwinst wel hier showen natuurlijk :+1:

1 like

En nog geld overhouden!

Heel mooi klokje deze Presage :ok_hand:t2:

Deze optie van @FvdB is ook mooi. Geen idee hoe vast die prijs is :grin:

1 like

i think im in love

1 like

De​ donkere kleuren zijn in elk geval wel gelukt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zoals al eerder in dit topic is gezegd, een citozen Tsuyosa lijkt mij een goede kandidaat binnen het genoemde budget.

Verkrijgbaar in een aantal kleuren, waarbij blauw en zwart wel als donker kwalificeren.

Kijk eens in dit topic voor een indicatie:

1 like

Deze kan je al voor zo’n 180 euro vinden

3 likes

Frederique constant komt soms ook voorbij in het blauw, zijn vaak ook leuke modellen

Persoonlijk zou ik gaan voor een Tissot PRX 80. Je betaald wel meer dan wat je wilt uitgeven maar je kijgt er ook veel meer voor terug.

1 like

Ik ken dat, maar ze blijven trekken. Weet je het zeker? Hij is echt heel leuk.

2 likes