Citizen Tsuyosa NJ0150 Only

Yep, zit degelijk vast. Zonder zo’n tooltje als @Horologist aanbeveelt ging het bij mij ook niet.

1 like

Ik had dat gereedschap in pen vorm maar zat zo vast dat die krom ging staan.

Nu naar de juwelier geweest daar hebben ze flink met de hamer er op getikt en uiteindelijk gelukt. :rofl:
Zat goed vast dus.

Mijn Tsuyosa is ook binnen, met de hulp van forumleden ook gebruik kunnen maken van de actie, daar ben ik jullie ook dankbaar voor. Echt een tof ding.

Voor de mensen die er belang aan hechten; dit ding heeft geen glow in dark wijzers of dergelijke.

Ik las ook ergens dat de secondewijzer niet stopt bij het instellen, dat klopt dus niet. Stopt gewoon en de horloge is dus goed in te stellen.

Er zit een klein beetje lume op de wijzers en de nieuwere varianten hebben hacking. Mijn secondenwijzer staat stil bij verzetten.

Even wat foto’s geleend van onze oosterburen. Ik blijf ze interessant vinden:

7 likes

Die lichtkleurige is erg gaaf. Hopen dat ze straks bij Siebel liggen :rofl:

3 likes

Ik hoop precies hetzelfde :joy:!

1 like

Heeft het saffier glas eigenlijk een anti reflectie coating?

Ik vind het eigenlijk niks toevoegen en al helemaal niet voor €80 meer.

Ik vind het door de dial een totaal ander (luxer ogend) horloge. Plus de quick release, sluiting van de band, het mooier afgewerkte uurwerk met nu 60h power reserve maken het voor mij echt wel een nette ‘upgrade’.

Mocht Siebel hem krijgen (vraag staat uit) is die €80 sowieso verwaarloosbaar :slightly_smiling_face:

1 like

Ik hoor ook graag of (wanneer) ie te krijgen is bij Siebel :grin: twijfel tussen nu de zwarte of blauwe kopen, of toch nog eventjes wachten. Volgens mij komen de nieuwe kleuren in april op de markt toch?

1 like

Over smaak valt niet te twisten, en gelukkig maar ook!

De Siebel deflatie maakt dat iedere koopbeslissing lichtjes wordt genomen inderdaad :rofl:
Afgelopen maand drie horloges gekocht die ik anders niet gekocht zou hebben

1 like

Heeft iemand al echte fotos gezien van de champagne dial die ook in april uitkomt?

Ik vermoed wel aan de onderkant, geen last gehad van reflectie bij de mijne, itt de prx.

Zijn er alternatieve (betere) banden voor de tsuyosa beschikbaar?

Ik heb er tot nu toe zeven gehad en ik snap niet waar de klachten vandaan komen, die band is voor deze prijsklasse zó goed vind ik…

Dit is het prijsgebied waar enkelvoudige lederen bandjes met doornsluiting, Seiko colablikjes banden en stugge rubberen flatvents de standaard zijn. Dan heeft Citizen hier toch wel wat neergezet toch?

5 likes

Reactie van Siebel is binnen voor de liefhebber. Ik was m.b.t. de gewone Tsuyosa juist wel geïnteresseerd in de oranje:

5 likes

Ah interessant. Dan ga ik nu voor de blauwe denk ik, en dan kijk ik over een maandje of er een tweede Tsuyosa komt :joy::ok_hand:

De band vind ik ook meer dan prima. De sluiting is wel wat blikkerig, maar biedt wel veel verstelopties. Voor de volle mep vond ik hem, door de mindere waterdichtheid, het net niet de moeite maar dankzij de befaamde Siebelbonnen vind ik het een topper voor het geld.

Die champagne is erg leuk. Door die kleur lijkt het optisch net of de 2 indexen op 12 uur iets verder uit elkaar staan.

Ik heb enkel een probleem met dat kleine kroontje. Is met mijn dikke kluiven lastig draaien.

2 likes