Citizen Tsuyosa NJ0150 Only

Dagje thuiswerk met de gele

12 likes

Ben eindelijk terug van weggeweest. Heel spontaan vandaag een oproep gedaan voor de Tiffany kleur. Kreeg een berichtje van een forum lid . Twee uur later om de pols. Ben binnenkort jarig en ga op vakantie. Iets met twee vogels en een steen.

17 likes

Welkom terug. Ik moet hierbij afzwaaien van de Tsuyosa club :smiling_face_with_tear:

1 like

14 likes

We zullen je blijven herinneren!

1 like

Iemand ervaring met andere banden erop zetten? Zijn er banden te krijgen? Of nette adapters?

https://www.etsy.com/nl/listing/1584791489/zwarte-sully-riem-voor-citizen-tsuyosa

Ik heb hier de twee nieuwe zonder loupe voor me, echt wel even een stap voorbij de ‘oude’ modellen qua structuur op de wijzerplaat.

De ‘zalmkleurige’ is meer een soort geborsteld brons wat best een warme kleur is:

De groene camo is een matte getextureerde mosgroene plaat met daarop een gladde en verhoogde print:

Al met al ben ik een grotere fan van de OG modellen dan van deze, het datumvenster is te klein om zonder loupe af te lezen en de sunburst en gradient platen passen door hun eenvoud beter bij het ontwerp.

17 likes

Dit had ik zó erg niet verwacht naar aanleiding van de renders. Mooier dan ‘zalm’. Onverwacht met die verticaal ogende brushed look. Een handvol strepen ogen zo diep dat het bijna krassen lijken, is dat ook echt zo of is dat de lichtinval?
De camo vind ik echt niks.

De date window zou denk ik goed hebben gedijt met een extra randje wit/zilver erom in de stijl van de indices. Maar persoonlijk vind ik de loupe echt een doorn in het oog.

Het is echt gebrusht of geschuurd idd

6 likes

Mooie fotos, heb je ook een fototje op de pols?

1 like

Grappig is dat dan, persoonlijk vind ik de Camo zonder datumloep echt super mooi en het datumvenster lijkt mij redelijk om verhouding. Wellicht heeft dat ook met de groene kleur te maken.

Nog een weekje wachten en dan zijn de Siebel bonnen als het goed is weer gevuld ivm retourtje. Dan gaat de groene er zeker komen.

Benieuwd hoe de band met gaat bevallen qua afstellen ivm weinige stelmogelijkheden zoals het lijkt.

Fijn weekend allemaal

Nee zal ik vanavond even proberen te maken, ik moest weg dus geen tijd meer om er mee te klooien.

1 like

Woohoo! Eindelijk even een verlate upload van mn verjaardagskado, vind m errrg leuk! (En passend bij mn schoenen!)

Ik kan alleen echt met geen mogelijkheid de kroon dichtgeschroefd nadat ik m weer heb goed gezet na afwisselen met mn GS. Iemand anders daar last van? (Datum verzetten vind ik eerlijk gezegd ook erg lastig, die sweetspot van indrukken is maar moeilijk te vinden)

13 likes

Je de kroon is een uitdaging. Maar het is tot nog toe met wat gehannes altijd gelukt

1 like

Blij dat er meer mensen moeite mee hebben. Ik heb al een erg slechte fijne motoriek èn groffe jatten, dus mijn NA in zalm zal ook wel weer nieuwe krachttermen opleveren.

1 like

Het is geen geschroefde kroon :sweat_smile:

7 likes

Ik ben zojuist door de Siebel actie ook overstag gegaan en alvast voorgesorteerd op de aankomende zomer.

Het is de gele wijzerplaat geworden. Van de korting heb ik meteen een passende lederen horlogeband gekocht.

8 likes

Volgens mij duurt het niet lang meer voordat de small second modellen te koop zijn. Zojuist kwam ik op Reddit de blauwe tegen op een eerste goede real life foto:

Ik vind hem er erg tof en mooi afgewerkt uit zien :ok_hand:t3:

Edit: ook de goudkleurige versie gevonden

16 likes