Citizen Tsuyosa NJ0150 Only

Dat klinkt niet best. Maar je zei hierboven dat

anders is. En als dat zo is is het volgens mij geen authentieke Citizen. Ik ben benieuwd naar de vergelijkende foto’s van @SvR1975 .

De wijzerplaat is idd anders. Wat betreft authentiek hierbij ga ik toch echt uit van de Citizen dealer die dit heeft bevestigd.
Ik moet zeggen prima wijzerplaat (al was de verwachting wat anders)

Ik heb de echte Dreamy Pink gisteren ontvangen en wat een :earth_americas: van verschil is dat en wat ben ik blij met deze mooie zacht roze versie :smiling_face_with_three_hearts:

Net een paar foto’s gemaakt zodat jullie het verschil kunnen zien.
Zoals de Dreamy Pink hoort te zijn met alle toebehoren

Zoals ik 'm via eBay heb ontvangen

Hier zie je al duidelijk het kleurverschil en dat de toebehoren totaal niet kloppen. Ook is de doos veel te groot voor een Tsuyosa.

Op de bodem van de doos zat dus in plastic de Warranty Card, een user manuel van een ander model en ook zo’n labeltje in het geel waarop duidelijk NH6750-51T staat

Terwijl aan het horloge zelf er een label met het modelnummer van de Dreamy Pink was bevestigd.

Ik heb geprobeerd het NH6750-51T model te achterhalen maar enige wat ik zie is dat het een Eco Drive modelnummer is. Volgens mij hebben ze gewoon de doos en toebehoren van dat horloge gebruikt.

Nu effe naast elkaar voor het kleurverschil

Het kan zomaar zijn dat de eBay versie een echt CITIZEN horloge is maar het is geen Dreamy Pink versie. Daarnaast ben ik deze kleur dial ook nog nergens tegen gekomen en ik kan niet beweren dat ik een Tsuyosa goeroe ben en alles weet, maar wel dat ik heel veel tijd heb besteed aan het uitzoeken welke Tsuyosa’s er allemaal zijn uitgebracht en welke ik daarvan aan mijn collectie wil toevoegen.

Volgende week, of wanneer ik tijd heb, zal ik 'm eens naar de juwelier brengen om de band los te maken zodat ik kan zien wat er in de kast gegraveerd staat bij de aansluiting van de band.

Als de juwelier kan bevestigen dat het verders een originele Tsuyosa is dan hou ik 'm wel en zoek ik iemad die de dial voor mij kan beschilderen in een eigen ontwerp.

7 likes

Mijn voormalige Dreamy is weer goed terecht gekomen zie ik :grin: Veel draagplezier!

1 like

Dank je @Borissje, ik vermoedde al dat het jouw exemplaar is geweest.
Mijn pols is Dreamy’s laatste thuis en beloof goed voor d’r te zorgen :crazy_face:

1 like

een echte zijn, terwijl je er niets over terug kan vinden? Lijkt mij sterk.

Gefeliciteerd met de échte!

1 like

Ik begrijp wat je bedoelt maar ik wil ermee zeggen dat het misschien wel een afgekeurde is omdat de dials niet goed zijn, of geproduceerde batch en besloten om ze niet officieel op de markt te brengen.
Geen idee, in principe worden de Tsuyosa’s in China gemaakt en China is de grootste in namaak maar wie weet komen ze uit dezelfde productie fabriek en maken ze wat ‘on the side’.

1 like

Inderdaad :yum:

Heb er trouwens nog een paar die ik niet gebruik.
Zal die hier in het blauw gedeelte zetten…

5 likes

7 likes

Ook een raar kleurverschil.

2 likes

7 likes

6 likes

oeh, dat is wel een hele kekkie combi zeg!

Héél mooi!

1 like

Hij neigt meer naar de linker kleur dan de rechter kleur. Maar veel is afhankelijk van de lichtval op de plaat.