Langzaamaan schaffen steeds meer HF leden een Citizen Zenshin of Forza aan, dus tijd voor een eigen topic. Inmers, de PRX heeft ook zijn eigen topic gekregen na toenemende populariteit en ik vermoed dat de Zenshin of Forza ook wel eens erg populair kan gaan worden.
Zenshin of Forza? Tja… dat is een beetje afhankelijk in welk werelddeel de marketing is ingezet door Citizen. Het is in ieder geval dezelfde familie
Dus… Spam dit topic maar plat met foto’s en verhalen van je Zenshin/Forza Automatic, Chrono of Ecodrive!
Ik heb zelf sinds twee weekjes de automatic in bezit en de liefde groeit echt voor dit horloge. Tuurlijk zou ik zelf wat kleine veranderingen willen zien, zodat het horloge echt perfect wordt… maar ja, het perfecte horloge bestaat niet
Dat zou inderdaad een mooier uurwerk zijn geweest, maar dan zit die denk ik ook wel in een iets hogere prijsklasse.
Ik had zelf meer taper willen zien in de band en clasp, maar ook dan heb je meer verschillende links in de bracelet nodig en zal die in prijs omhoog gaan haha.
Ik hoop dat Citizen of een andere partij nog eens een FKM rubberen band uitbrengt in de kleuren van de dials. Dan kunnen we lekker afwisselen haha.
Die witte is ook echt heel erg gaaf vind ik. Die kun je overal op dragen terwijl de groene moet je iets meer aanpassen op je kleding hahaha. Tenminste, ik merk dat ik zelf iets meer aan het kijken ben naar groene kleding
Mijn SBGW komt best een eind, hoor. Maar aangezien er beter is mogen we het niet perfect noemen.
Sorry voor deze off topic binnen het Zenshin topic. Van de Zenshin serie snap ik niet dat meer mensen de iets kleinere 39,5mm Eco Drive versie niet kopen. Die lijkt me superieur, want ook dunner.
Deze is op Chrono voor een ‘redelijke’ prijs op te pikken toch? Ik meen in een eerder topic ook al gezien te hebben dat je er één wil, maar dat de listprijs tegenwoordig aardig hoog is (wat zeker klopt). Wellicht voor de toekomst?
Het zijn wel hele mooie klassieke modellen die je laat zien.
Ik heb deze ook zeker overwogen en gepast. Normaal gesproken zijn zulke verschillen in de kast goed merkbaar op de pols, maar zo ervaarde ik dat niet bij de Eco Drive. Toen ik ze naast elkaar legde leken ze op het eerste gezicht ook hetzelfde qua formaat. Dat kwam voornamelijk door de indeling van de wijzerplaat… tenminste zo ervaarde ik dat. Het was het asymmetrische design en de onderbreking van de sub dial dat er voor zorgde dat het geheel voor mij wat kleiner oogt, maar ook de zwarte ring doet het geheel wat kleiner aandoen. Ik had de zalmkleurige Eco Drive in mijn handen dus wat dat betreft misschien niet een goede vergelijking qua kleur. Wel was de zalmkleur echt heel erg mooi.
Wat ik ook irritant vond bij de Eco Drive die ik in mijn handen had was dat de secondewijzer precies tussen de markeringen tikte en niet op de markeringen hahaha. Uiteraard kan daar wat aan gedaan worden, maar om nu een gloednieuw horloge hiervoor open te maken
Ik hoop wel meer Chrono’s en Eco Drives te gaan zien in dit topic… dus euh, wat let je? Koop een Eco Drive voor erbij
Jep, daar ben ik het mee eens. Je moet wel echt van het design houden.
Nu we het daarover hebben, alleen de Zenshin heeft geen spring bars doordat de kast als het ware een ‘male end-link’ heeft. Om de female band te bevestigen hebben ze gebruik gemaakt van het pin & collar systeem. Dit was voor mij ook wel een dingetje om over te twijfelen in het begin, want als er banden gaan komen van derde partijen, dan is het niet heel makkelijk en snel wisselen.