Clean and Simple...Tisell Pilot 40mm

Vandaag pakketje ontvangen uit Korea (binnen een week)

De verzender heeft aangegeven dat het een gift is en een waarde vertegenwoordigd van 85 dollar.
De postbezorger heeft het pakket afgegeven zonder mededeling dat nog een bedrag betaald moet worden.
Is een EMS-poststuk…dus wellicht nog een uitnodiging tot betaling van adm.kst en BTW ??.

Het pakket is meteen de omdoos en de geschenkverpakking…en ja eigenlijk snap ik niet dat sommigen klagen over de beschadiging van hun omdoos als ik naar deze kijk :slight_smile:

O ja…zal in het vervolg eerst poetsen alvorens e.e.a. op de gevoelige plaat vast te leggen.

En voor de puristen onder ons…nee hij lijkt niet op deze…althans de kroon niet. :smile:…kan wel zijn dat ik nog zo’n bandje bestel

10 likes

Ziet er prima uit!

Mijn beste,

Wat je ver haalt is … :+1:
Zo ook deze luchtwaardige pilot!!
Geniet er met volle teugen van.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Dus toch geprobeerd, benieuwd naar je ervaringen

Ben eerlijk gezegd benieuwder of ik nog een rekening krijg van Post NL…:grinning:

Net het stowabandje bestelt want het origineel is wel heel licht en heel soepel…en dat is een understatement.
Voor de rest…mooi plat voor een automaatje…iets verhoogde indices en cijfers en een stuk lichter dan de gemiddelde duiker met stalen band…en of hij bevalt…ach dat gaan we wel zien toch

1 like

Hoe is de lume eigenlijk van dit horloge?

Volgens de fabrikant sprake van Luminova C1. Nu zegt mij die classificatie niets dus weet ik ook niet wat ik daarvan zou moeten kunnen verwachten.
De lume is er wel maar niet te vergelijken met mijn Monster.

Mijn telefoon heeft er in ieder geval moeite mee om het op de foto te krijgen…maar hij loopt in ieder geval na twee dagen nog steeds mooi op tijd en dat valt ook al weer mee :smile:

Ziet er niet verkeerd uit.

En weet je toevallig hoe deze zich verhoudt tot een Stowa of een Laco? Zit er ook over te denken om een Laco te kopen, maar ja prijs hè. …

Ik ben ook meer van het type voor een dubbeltje op de eerste rang…maar ik neem toch aan dat de Stowa en Laco kwalitatief wat beter zijn…maar ja ik koop geen horloges voor het leven maar meer voor even :grinning:.

Zal als het Stowa bandje (dat wonderwel maar 20 euro kost) binnen is nog wel een plaatje posten.

Ik heb een Stowa zonder logo gehad en weer verkocht. Nu nog spijt van. Zijn een stuk duurder geworden. Daarom ook naar deze aan het kijken. De wijzers zijn in ieder geval via hitte geblauwd zoals het hoort.

1 like

Vandaag een aanvulling op het eerder deze week ontvangen pakketje

Ik wilde toch nu ook nieten…en die heeft deze band zeker en nog wel aan voor- en achterkant :stuck_out_tongue_winking_eye:


Hoewel sommigen van jullie het als heiligschennis zullen ervaren een Stowa band op een Koreaanse vlieger heb ik het
toch maar gedaan. Vond het nu één keer een mooie band die in vergelijking met de horloges n.m.m. ook nog eens goedkoop is (20 Euris).

Staat volgens mij ook een stuk mooier dan het bijgeleverde bandje

En voor dat geld kun je ook nog zelf de maat kiezen…dus geen grote overhang aan achterzijde.

Al met al naar mijn mening een geslaagde transformatie :wink:

2 likes

Ziet er goed uit

Inderdaad, top

Mijn beste,

Oogt comfortabel!!
Mooi hoor!! Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooi ding, heb er ook al overwogen om mij er eentje te laten opsturen…

Wat ik me wel afvraag is, zijn deze dan beter of exclusiever dan bijvoorbeeld de avi-8 die nu veelvuldig aangeboden is bij
"de plakmerker" zoals jullie die firma noemen.

Dit is een vraag die ik mij stel, zeker geen opmerking. :blush:

Denk dat je in deze prijscategorie niet kunt spreken over beter dan of exclusiever dan…is gewoon een leuke klok voor een schappelijke prijs met een tijdloos ( vaak gekopieerd) design.
Als je de modellen van Avi-8 aansprekender vindt moet je daarvoor gaan.
Heb je alleen geen saffier en blijkbaar soms een stotterende secondenwijzer :slight_smile:

1 like

Ok, je hebt een punt. daarvoor ben ik ook dan hier, om iets bij te leren en iets op te steken van anderen hun kennis.

1 like

Ik heb hem nu ook binnen en ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet vind tegenvallen. Ik had de zwarte band met nieten van Stowa nog liggen. Die zit er nu op. Prima horloge voor het geld en eindelijk weer een echte flieger (met de fijne maat van 40mm die je bijna nergens vind).
Ook de wijzers hitte geblauwd zoals het hoort. Echt helemaal goed.

2 likes