Climhollands' grootje loopt!!! Update van een zoektocht en service.

Ik heb net gekeken, die heb ik maar compleet foute maat.
Ik zal de stem-maat opmeten binnenkort.

2 likes

Ja, zag ik ook. Verklaart ook waarom de secondewijzer zijn eigen leven leidde

1 like

Leuk he? Dit wordt het Grote Opa Revisited HF Community Project!

4 likes

Super Wilko, ik lijk wel een rad te missen.
Terwijl er wel een rad onder zit.
Dus ook geen idee hoe dat rad gemonteerd zou moeten worden.

1 like

Normaal gesproken heeft het derde rad dan een lange tap die door de brug heen steekt. Je prikt het aandrijfrad voor de secondewijzer daar op. Ik vrees alleen dat die lange tap is afgebroken :grimacing:

4 likes

Haha ik ging uit van de 1e vermelding die een registratie geeft van 1960, vandaar.
Dit omdat de wijzerplaat tekst DACO geeft en niet DACo, het is allemaal niet zo gemakkelijk hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geniaal topic weer dit. De liefhebberij puur sang.

Tof dat je het horloge van je grootvader nu hebt @Climholland :partying_face: Ik hang hier even rond om te zien waar dit draadje allemaal geen gaat. Hopelijk krijg je hem mooi lopend

1 like
5 likes

Als laatste een vraag of iemand hier mij kan helpen aan een nieuw plexi voor deze:.
Tja Clim, die heb ik toch in mijn laatjes

6 likes

Bizar is dat ranfft deze variant van een langendorf)lanco 1004 niet laat zien.
Hij toont hem zonder dat externe rad.

Bijzonder

2 likes

Hé, jij winkelt op dezelfde plek als ik.
Maar eens contact zoeken met Peter nadat ik hem gedemonteerd heb.
Ben benieuwd of er nog meer uitdagingen zijn.

1 like

Mooi verhaal. Horloges uit de familie zijn de mooiste. Succes met de service.

1 like

Ik neig ertoe @Frans53 gelijk te geven.
Hier de registratie in het Zwitserse officiële blad van 1960 (wat natuurlijk niet betekent dat het merk niet eerder gebruikt kan zijn)

ze hebben het meteen ook maar met een K geregistreerd wat voor mij ook meer richting weg van D.A&Co is.

Mbt Incabloc: voor de oorlog kwam je dat imo niet of nauwelijks tegen bij de eenvoudigere horloges en als dat wel het geval was werd het trots op de wijzerplaat en/of de kastbodem vermeld.
Vanaf de jaren zestig was het gewoongoed geworden en stond het nog zelden op de plaat.
Ook daarom neig ik ertoe het horloge in die tijd te plaatsen.

4 likes

Dank je wel Maurits.

1 like

Mijn Revue Sport is van voor de oorlog en het model werd op een gegeven moment o.a. gebruikt door het Duitse leger en toen voorzien van D serienr H op het achterdeksel.
Het is best wel een eenvoudig horloge vind ik en incabloc staat nergens vermeld, het zal misschien wel een uitzondering zijn denk ik.

Ranfft is enorm uitgebreid, maar (uiteraard) ook niet compleet. Zelfs van een bekend merk als Tissot staat niet alles erin.

1 like

image
Uurwerkje in de DACO van @Climholland

Lanco (Langendorf) uurwerk zoals gevonden door @wbcoupe

image
Langendorf uit 1960 volgens Ranfft.

Is ie 't nou of is ie 't nou niet? Die van Ranfft lijkt mij een (sterk vernieuwde) versie. Het oorsponkelijke uurwerk lijkt mij veel ouder, zoals beide uurwerken zoals die can Clim en die Wilko laat zien. Dus toch jaren '30?

Raadsel:
imageimage

Op de plek waar bij Wilko’s exemplaar een rad zit, zou dan bij Clim een gat moeten zitten voor dat bij hem ontbrekende rad, maar ik zie toch echt een lagersteentje…

3 likes

Ik ga dalijk naar Houten. Heb er een paar meegenomen. Ga jij ook of ken je iemand dichtbij die er heen gaat? Dan heb je ze meteen!

1 like

Ik kan helaas niet naar Houten, andere verplichtingen.
Jammer.

Vinwat staat er wel met zijn stand, en lexaf gaat naar mijn weten.
Maar ik kan je altijd hierna een pb-tje sturen.

Veel plezier in Houten, succes met zoeken en geluk met vinden toegewenst.

1 like

En om dit raadsel van Sherlex Holmes en De Coupe (met oupe!) Mogelijk te verhelderen hoop ik komende week het geheel uit elkaar en onder de microscoop te leggen.

2 likes