Collectie advies: zoektocht naar een nieuw horloge

Ga je nu zonnebrillen kopen?

Nee. I will stick to horology :ok_hand:

Misschien iets met een beetje kleur kopen?

Heb de IWC Le Petit Prince Chronograph in het blauw, de Omega Seamaster 600 136.011 in het wit en de Eterna Sonic Electronic ESA9162 in het blauw. Daarnaast ook nog een Citizen NY0040 Promaster in het blauw. Genoeg kleur wat mij betreft.

Blauw, blauw en blauw. Niet echt wat je kleurrijk zou noemen of niet?
Wit is dan echt de highlight in een zee van duister :sweat_smile:
Edit: die titel, kan je nog een klein beetje om jezelf lachen? :joy:

1 like

@Maartene en:

Tot mijn spijt moet ik bekennen dat RLC inmiddels meer kleur in zijn horologische collectie heeft dan ik heb.

3 likes

:rofl::+1:

1 like

Yes, ik heb mijn titel ook even geupdate :ok_hand:
Best mooi dit :rofl:

Ook lekker in het blauw…

1 like

Meh

Denk ook (surprisingly) dat ik voor de OG zwarte zou gaan…

1 like

Ralph, doe eens gek :wink:

Ik snap niet dat je een gepasseerd station terug haalt. Ik zou je BB eruit trappen en de BB gmt halen.

De Marine Master 300 was een van mijn 4 grails. De andere zijn de Rolex Submariner No Date, Omega Speedmaster Professional Moonwatch en de Omega Seamaster Professional 300m…

Denk dat de nieuwe geupgrade MM300 een mooie nieuwe en toch net wat anders dan de Sbdx001 zou zijn en daarmee een mooie toevoeging zou zijn…

Denk dat het saffier glas en de ceramische bezel de MM300 naar een net wat hoger niveau tilt waardoor hij meer aansluiting heeft bij de rest van de collectie…

Ik zou er zo een halen.

3 likes

Twee tellen in mijn hand gehad en meteen afgeknapt. De clasp is beter dan ie was maar nog steeds ruk. Had twee varianten waarvan de ene bezel mooi en soepel klikte en de andere net een SKX was met een kapotte bezel. Quality control of Seiko :sweat_smile: Mooi horloge, ook echt wel een goed ding, maar niet voor mij. The only Seiko for me is a Marine Master 300

Oké nu een serieuze contender.

De Omega railmaster triology :heart_eyes:

Zwarte plaat, eigen design, iconisch en echt een speciaaltje.

4 likes

Pff. Sla017 is de ultieme seiko for me. Horological icon. The ultimate seiko diver.

2 likes

Faux patina.

Mooi maar te duur voor een 6th piece. En ik ben niet zo van de faux patina…Voor dat geld zou ik ook een Rolex Oyster Perpetual 41 kopen in het zwart of blauw.