Collectie advies: zoektocht naar een nieuw horloge

Er staat er een te koop op HF, sla je slag zou ik zeggen!

1 like

Want die Seiko komt in de film voor? En die film geeft een goed beeld van het huidige Japan? Eeeeh, 2x nee :wink:

Wel een erg leuk land om een lange vakantie te doen, heb daar 3 weken rond gereisd met de bullit train. Contrast tussen de grote beetje verwesterde steden en de kleinere steden is mooi om te zien. Dat hele anime en cosplay is wel bijzonder om overdag op straat te zien lopen, dat wende niet echt. Het eten is echt overal fantastisch!

2 likes

775 reacties? En nog steeds niets gekozen?

@RLC: toch niet die Marinemaster die geen Marinemaster is met die rare X op de wijzerplaat?

ik zie ze wel eens lopen waar ik 3x in pas. met 3 van die Buddha to Buddha armbandjes aan elkaar geknoopt om om de pols te passen, en een emmer nuggets van de KFC onder de arm

1 like

Maar dat klopt horologisch toch niet? Die is pas later gemaakt… De ZEP hoort 38mm te zijn.
Daarbij hoor ik je daarover zoveel praten, maar de Speedy Pro is eigenlijk horologisch gezien helemaal niet belangrijk, alleen voor Omega. De Zenith El Primero wel als mede eerste chrono! Daarbij past hij beter qua kleurstelling binnen jouw collectie.

3 likes

Vet! 55mm zeker?
Fabrikanten vinden het lastig om titanium klein te maken om een of andere reden.

1 like

Dat valt in het echt echt reuze mee.

Top en gaaf. Altijd al een zwak voor de sportieve modellen van GP.

1 like

Ja. Dacht altijd dat UG de eerste chrono polshorloge had, maar breitling was eerder.

El primero is een van de eerste automaat chronos.

1 like

Voor mijn vrouwenpolsjes niet hoor. 51 lug to lug :upside_down_face:

50 is wel zo een beetje de max hier.

2 likes

Ah. Die cronometro cp2 is een pracht horloge. Mooier en ook historisch gezien een echte topper tov van de iwc pilot.
(Persoonlijk zelfs mooier dan de huidige pilot lijn van iwc)

En @Rolopalooza de maat van de zenith (43mm) valt echt mee en heel goed om de pols. Is ook geen dikkertje.
Hier in vergelijk met een Cp1 (39 mm)

9 likes

Volgens mij waren het Heuer&Buren samen, Seiko en Zenith die allemaal claimen de eerste (automatische) chronograaf te hebben uitgebracht. Ik zie ze allemaal als eerste :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar de Speedy hoort in ieder geval niet bij dit horologisch geweld :blush:.

2 likes

Vrouwenmaten

Heb jij meer dan een A cupje dan?

Begin jij nu ook al met die non-taal. Moet wel cynisme zijn. Laat dat maar aan de intellectueel minder bedeelden over.

4 likes

U wil van uw incourante troep af? :innocent:

5 likes

Behoorlijk cynisch, scherp :face_with_monocle::blush:

1 like

Troep zegt ie :scream:

5 likes

Tja erg genuanceerd is het niet… van @koekoek.

Maar goed. Liever een GP dan een seiko. :sunglasses:

2 likes

Let’s respectfully disagree on that. :sun_with_face:

1 like

In plaats van nóg eens de MM300 aan te schaffen (deze is niet voor niks uit de collectie verdwenen toentertijd), is het wellicht een idee om eens door te sparen voor een SBGA229?

Spring drive zou toch een échte toevoeging op je collectie zijn!

15 likes