Nog een zwarte duiker?
Ik vind die GS een beetje lomp.
Die Breitling Endurance. DƔt is nu eens wat anders je collectie en toch een zwarte plaat
Quartz shitter
Itās a Quartzā¦
Ftfy.
Klopt volledig. Maar het plezier van die seiko is
minder dan van de GP.
en laten we oprecht zijn. Die skx heb ik gekocht omdat die uit productie ging.
Dat is Spring Drive toch evenzeerā¦
Dat is een hybrid. De Quartz is daarin puur voor de precisie en het electromagnetisch afremmen van het geheel. Zit gewoon een rotor en een hoop mechaniek in. Sweeping second. Real watches donāt tick they glideā¦
Volgens mij is een springdrive meer een fancy quartz, want hoewel er een mainspring in zit wordt de timekeeping gereguleerd door een quartz kristal.
Er zijn ook hybrides geweest met een balanswiel en een batterij in plaats van de veerton. De electronics. Hier zit geen quartz in.
Accutron/stemvorken zijn nog weer iets heel anders. Die hebben dan wel weer met de springdrive gemeen dat ze wel de smooth seconds hebben⦠maar hebben geen quartz kristal.
Waar is dat plaatje met die tijdmachine?
Nailed it
Dan is bijv. een Rolex geen real watch want die tikt -zo uit het blote hoofd- zoān acht keer per seconde.
True seconds vind ik echt helemaal niets
Je snapt wat ik bedoel. Tuurlijk tikt elk automatisch horloge maar ik heb het over de sweeping second. Er zijn ook high end tru beat mechanische uurwerken die tikken als een Quartz maar waarom zou je dat willen.
Waarom zou je dat niet willen?
En er bestaan geen quartz horloges met een sweeping second?
Springdrive en wat bulovasā¦