Nakatori springdrive! NAKATORI SPRINGDRIVE!!! SPRIIIINGDRIIIIVVEEEE!!!
Overengineered en understated, ik kan hem wel waarderen
Een van de redenen dat ik geen quartz horloges wil is de tikkende seconde wijzer. De true seconds complicatie is dan precies wat ik niet wil.
Ik waardeer ze op afstand.
Ik heb wel stemvork uurwerken in mijn collectie en springdrive op de shortlist.
Omdat niet iedereen houdt van eenheidsworsten.
Aha een dikke vette sushi ramen bonazi downward facing dragon wagyu hentai Japanese food always good edition?
Is rlc even je seiko banzai bonzai buddy, doe je ditā¦
Precies dit.
RLC begint zich meer open te stellen en te interesseren voor the path of the Samurai en droomt al een paar weken van de Seiko Marine Master 300 SLA021J. Zou een mooie Japanse toevoeging zijn aan mijn legendary series collection. Als dat bevalt zal er wellicht op termijn ooit nog een en keer een Springdrive Snowflake komen.
Dat weet ik. Gepasseerd station. Zou iets anders zoeken⦠die seiko is zo weer weg.
Wat dacht je van zoiets:
SBGA285
39mm. 3800 msrp
Fraai horloge. Hoe komt het dat hij relatief goedkoop is tov andere Springdrive modellen? Die zitten al gauw op 5k plus namelijk.
Vind de Springdrive Snowflake wel mooier met zān open caseback en witte gedetailleerde plaat. Als ik voor een Grand Seiko zou gaan zou ik ook elk superieur design element in volle glorie willen kunnen aanschouwenā¦
Dat zou ik tegen mān moeder zeggen als ze zoān doorgekookte prak shit voor mān neus zou zetten!
Ik denk dat ie wat kleiner isā¦
Wellicht speelt de eenvoudige zwarte plaat ook mee.
De band is ook een stap eenvoudiger dan zn duurdere springdrive broer. Die is mij echter te groot.
5k. 41mm. Wel open caseback
Dat zou wel het een en ander verklaren. Maar in het geval van een Grand Seiko zou het de Snowflake worden. Hands down.
Maar voorlopig zit de MM300 SLA021J in mijn kop.
Onbegrijpelijk. Je hebt m al gehad en verpatst.
Ik zou hem eerst maar eens in het echie gaan bekijken. En dan weet ik zeker dat het helemaal niets voor je isā¦,
Ja voor een Tudor Pelagos. En nu die ook weg is begin ik de Marine Master 300 te missen. Daarnaast heb ik de hoop dat de nieuwe Marine Master 300 SLA021J mij net die verbeterpunten geeft die het niveau en feel en kwaliteitsbeleving verhogen tov de voorganger. Waardoor de SLA021J dichter bij mijn andere horloges komt te liggen.
Why is that? Benieuwd waarom je dat denkt. Jij hebt waarschijnlijk beide horloges meerdere keren in handen gehad, dus ben benieuwd naar jouw ervaringen en vergelijking tussen beide modellen.
Ja lijkt mij wel mooie best of both worlds. De precisie van een Quartz in een mechanisch jasje.
Omdat jij afknapt op het gewicht van het titanium, je de gloed niet mooi zult vinden, de band best wel een beetje cheap is, de gepolijste bezel gevoelig voor krasjes. De persona RLC heeft daar niets mee.
Dat denk ik niet. Mijn Tudor Pelagos 25500tn Two liner was volledig Titanium. Geen probleem gehad met het gewicht. De MM300 SLA021J is toch niet van titanium? Alleen de clasp dacht ik.
Dit is toch Ceramic en daarmee meer krasbestendig?