Collectie advies: zoektocht naar een nieuw horloge

Maar die weegt nog relatief veel

1 like

Ja, maar die weegt tenminste nog wat…

Ik heb het over de Snowflake…

Read first, antwoord later :wink:

2 likes

Waarom is die eigenlijk weggegaan? Ik vind een 2-liner Pelagos mooier dan een BB of een maxi-case Sub. Kwalitatief doet die ook niet onder voor die laatste. En hij heeft een eigen smoel. Een Sub is zowat het meest uitgekauwde ontwerp wat er is.

Er kwam een IWC Le petit prince chrono op mijn pad en daarvoor moesten de Tudor Pelagos en de Breitling Superocean II weg. Wilde wat anders en wat meer kleur in de collectie. Daarnaast had ik de Pelagos niet nieuw gekocht en zaten er wat meer gebruikerssporen op, waardoor deze de voorkeur had om weg te doen. Daarnaast vond ik de Tudor Black Bay ook minder in het vaarwater zitten van de Sub dan de Pelagos. Ik vind de vintage vibe van de Black Bay echt top namelijk.

So true in vergelijking met een sub. Maar moet wel zeggen toen ik een Dweller om had tijdens een GTG is het niet te vergelijken. Maar heb geen sub behoefte meer door de Pelagos dat klopt. Dus mooi ruimte voor een andere leuke Rolex. Doe eens gek @RLC Sub eruit en een andere Rolex ervoor in de plaats

3 likes

Dat begin ik mij ook meer en meer te realiseren. Daarnaast zou en Rolex en een Grand Seiko Springdrive Snowflake natuurlijk helemaal top zijn.

1 like

Goed plan. Ruilen voor een 2-liner Pelagos en een Explorer 2.

Dit te toch Ceramic en daarmee meer krasbestendig? Snap hem niet…

Lezen Ralphie, lezen. Het is niet zo lastig :sweat_smile:

1 like

Never. De Submariner No Date is mijn grail.

Nog nooit een Grand Seiko in het echt gezien. Dat zou stap 1 zijn.

1 like

contradictio in terminis

Met als kanttekening dat het anderen werkelijk geen reet interesseert wat je om je pols hebt zitten. Nobody is going to respect you for having a Rolex in real life.

1 like

Dat bedoel ik dus…dan kan je wat je hier zegt:

Gewoon niet zeggen. Vandaar mijn advies om hem:

En dan weet ik zeker dat:

Hebbie hem?

5 likes

Dat hoeft ook niet. Ik draag mijn horloges voor mijzelf en voor niemand anders.

Grand Seiko is wel :ok_hand:

Oh ik dacht dat we het over de oude versus de nieuwe Marine Master 300 hadden…
Hoe zou je de SLA021J en de SBDX001/SBDX017 tov elkaar vergelijken?

1 like

That makes absolutely no sense :thinking:

De SLA heeft een paar goede upgrades zoals ceramic bezel en sapphire crystal. Maar dat PS logo irriteert mij. En ik vind het akelig dat er geen Marinemaster meer op staat. Voor de rest is er niet zoveel verschil. Dus mijn voorkeur heeft de 001.

2 likes

Je wilde een 39 OP in zwart of wit. Zette je die 2 in de verkoop maar de OP werd discontinued. En toen werd het settelen voor de Petit Prince.

6 likes

Ik dacht dat we het over de Marine Master 300 hadden. Omdat ik de vraag had gesteld gezien jij beide in handen hebt gehad (SBDX001 en SLA021) hoe deze zich tov elkaar verhouden.