Ik zie hier soms mensen met collecties dat ik denk ik had wat beter mijn best moeten doen op school : )
Of is de hobby dat zo groot dat andere " leuke" dingen erbij inschieten of er voor gelaten worden?
Mijn collectie staat totaal los van mijn inkomen… ik zou nodig moeten inkrimpen als ik verstandig zou zijn!
Als ik meer zou verdienen, denk ik ook dat er een paar mooie klokjes meer in de collectie zouden zitten.
Scheelt weer dat ik nog wel ff heb.
Gr goedhart
In ieder geval méér van mijn maandinkomen, dan van mijn pensioen.
Als ik de berichten mag geloven moet ik over 15 jaar mijn klokjes bij de Kijkshop gaan halen (td)
WilSeiko Schreef:
In ieder geval méér van mijn maandinkomen, dan van
mijn pensioen.
Als ik de berichten mag geloven moet ik over 15
jaar mijn klokjes bij de Kijkshop gaan halen (td)
dan zijn we evenoud vrees ik : )
Mijn collectie is naar inkomen gekocht.
volgens mij was er een berekening voor, 5 % van het jaarinkomen mag aan horloges uitgegeven worden.
rockstar Schreef:
volgens mij was er een berekening voor, 5 % van
het jaarinkomen mag aan horloges uitgegeven
worden.
is dat een vastgestelde regeling in de wet? 
Mijn maandinkomen is door de crisis flink ingekrompen. Ik klaag niet want ik heb het nog steeds niet slecht. Het geeft je ook een beetje een realiiy check. Ik koop nu veel value voor money maar zit op een punt dat het allemaal niet meer zo hoeft. Andere dingen worden belangrijker. Ik kan wel zeggen dat mijn jaarinkomen een flinke rolex is ingekrompen.
En gelukkig hebben we dit forum zodat we van elkaar kunnen meegenieten. 
Rick Schreef:
rockstar Schreef:
volgens mij was er een berekening voor, 5 % van
het jaarinkomen mag aan horloges uitgegeven
worden.is dat een vastgestelde regeling in de wet?
wat iemand aan horloges waard is.
Een Vuilnisman met een Rolex!
Een Putjeschepper met een Patek Philippe.
Een Bijstandsuitkerings alleenstaande moeder met een Jeager Le Coultre.
Ik zie het meer als besteding van je inkomen:
De één zit wekelijks in de kroeg, de ander gaat twee keer per jaar op vakantie en nog en ander koopt horloges binnen het toereikende budget, sommige noemen het hobby.
Maandinkomen ? Bestaat dat nog ? :)-D
watchagain Schreef:
Ik zie het meer als besteding van je inkomen:
De één zit wekelijks in de kroeg, de ander gaat
twee keer per jaar op vakantie en nog en ander
koopt horloges binnen het toereikende budget,
sommige noemen het hobby.
dat was meer de insteek van mijn vraag.
ik heb het ook niet slecht maar ga liever regelmatig op stap, uit eten, weekendje weg met mijn vrouw op vakantie dan b.v. een rolex te kopen.
heb een goede middenweg gevonden 
Ik laat er niets voor (en mijn gezin al zeker niet) maar als ik weer eens een mazzeltje heb… druk ik het mazzeltje wel uit in bijv. een Speedmaster, Subje, Deepsea (zoveel mazzel tot nog toe niet gehad :D)…
Maar ik verkoop zonder pijn iets als ik m’n spaargeld met rust wil laten terwijl de Majesteit wilde (verbouw)plannen heeft oid 
Zoals Zeemeester Vincent ooit poëtisch aan me schreef; “horloges komen en horloges gaan”. En zo is het maar net…
Gr. Roel
Voor mij ook gewoon hobby. Op reis naar een of ander land daar heb ik bijv. niet zo veel mee.
Maar ik doe elke maand wat geld in m’n ‘horlogepotje’ en een deel van financieele meevallers en vakantiegeld gaat er ook in. Zo heb ik voor mezelf een duidelijk overzicht zodat het niet te gek wordt 
Mijn salaris doet er niet toe. Mijn banksaldo des te meer 
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Mijn maandinkomen bestaat ongeveer drie weken… 
SuperC Schreef:
Over geld wordt niet geluld…
Precies, de een heeft een collectie van ettelijke duizenden euri, de ander vijf horloges met een (geld) waarde van € 1000,00
Die kan echter een hoge emo-waarde vertegenwoordigen.
Kortom, ieder zijn ding en geniet ervan 
Bij mij hangt de collectie niet af van mijn inkomen, alhoewel zeg maar Rolex en duurder mij echt boven de begroting gaat.
Maar ik heb bewust gekozen voor de onderste categorie omdat de keus daar enorm is, en ik helemaal niets geef om ‘echte’ merken. Ik zou best kunnen sparen voor een wat duurder model, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
Overigens, het leuke van dit forum vind ik wel dat niemand wordt beoordeeld op de waarde van zijn collectie. Rijk of arm, duur of goedkoop, als je maar lol hebt in horloges.