Collectie afhankelijk van maandinkomen?

Heeft bij mij niets te maken met mijn inkomen. Ik heb het afgelopen jaar enkel geld in de vorm van zakgeld gekregen, aangezien ik gestopt ben met werken en terug naar school ben gegaan. Met dit geld ben ik verder gegaan met sparen, en zodoende kan ik eind van de maand mijn Rolex ophalen. Het is dus puur wat je ervoor over hebt, en hoe goed je bent in sparen :wink:

Uiteraard kan je inkomen van invloed zijn op je collectie, zeker als je graag dure stukken toevoegt.

Voor mijzelf betekent het een leuke hobby, waar mijn gezin geen last van mag ondervinden. Zoals hierboven gezegd, indien nodig gaat er hier ook per direct iets in de verkoop. Als het echter uitkomt, of er is een meevaller te vieren wordt dat met graagte omgezet in een nieuwe aanwinst.

Als ik meer zou verdienen, zou ik meer kopen, dat denk ik wel. Maar de mate waarin ik kan kopen worden ook flink beïnvloed door het minder uitgaan van de laatste jaren en het niet hebben van kinderen. Inkomen is relatief :slight_smile:

Veekeren Schreef:

Inkomen is relatief :slight_smile:

Precies :wink:

Same here.

Heeft er bij mij niks mee te maken, eerder met mijn buffer heb ik meer dan genoeg achter de hand, dus kan met het banksaldo ik gewoon op vakantie en kan ik de tv koelkast en wasmaschine die tegelijk kapot gaan direct vervangen, alles daarboven mag op :slight_smile:

SuperC Schreef:

Over geld wordt niet geluld…

Bankier zeker?!:wink:

Genesis

Heeft wel met inkomen te maken, mijn grootste hobbie is stereo met Home theater, dat is kostbaar maar in 20 jaar opgebouwd, mijn sportauto heeft de afgelopen 3 jaar 30K gekost (en is eigenlijk nix waard) en mijn horlogehobbie gaat mooi synchroon qua emotie & ratio, dus kost me eigenlijk nix, wat ik erin stop blijft het ook waard, de klokken zitten in een range van € 100 tot 8,5K

Genesis

Bepaalde horloges die ik graag wil (niet moet) hebben zal ik lang voor moeten sparen. Echter wil ook graag andere dingen doen, dus of ze er ooit komen weet ik niet. Ik ben niet zo goed in sparen voor iets duurs (bijv SND). Er komt altijd wel weer iets anders leuks tussen :slight_smile:

In die zin heeft het dus wel met inkomsten te maken. Waren die hoger was het sparen makkelijker. Aan de andere kant, je leeft naar wat je binnen krijgt.

Ik heb ook wel duurdere horloges goedkoper tweedehands kunnen kopen. Ook een erg leuk gedeelte van de hobby, dat uitzoeken en wachten tot je er een vind.

Het inkomen is natuurlijk wel de basis.
Hoe hoger het vrij besteedbare bedrag, hoe meer er in principe aan horloges uitgegeven kan worden.
Hoe het in werkelijkheid wordt gespendeerd, is uiteraard voor iedereen anders.

Inderdaad, mijn collectie is afhankelijk van talloze factoren waarvan het salaris er één van is. Mijn vrouw en kinderen zijn me het meeste lief;) In verhouding tot mijn inkomen besteed ik relatief wel veel geld aan horloges, dat dan weer wel. Ik loop er dan ook niet echt mee te koop daar ik anders voor gek versleten zou kunnen worden…

Natuurlijk doet het inkomen er toe qua aanschaf van horloges (voor mij dan). Zolas velen hier is het echt een hobby. Ik lees er over, schrijf erover zoals hier, kijk youtube filmpjes, maak youtube filmpjes, enz enz. En ik heb wel een lijstje met mooie klokken die ik zou bestellen als geld geen rol zou spelen.

Ik heb en mooi salaris en mijn partner ook. Kunnen ons er prima van redden. En ja, dan koop ik er zo 2 a 3(soms) 4 klokken per jaar. En nee,ik verkoop er nooit een. Zoals ik in een andere post heb aangekondigd heb ik de nieuwe Seiko Monster besteld. Soms heb je dat. Je surft op het net, ziet wat moois, valt binnen je budget, dan bestel je hem gewoon.

Mijn partner en haar familie vindt het allemaal onzin. Laatst nog een leuke discussie met een van hen. De betreffende figuur rookt stevig en heeft een schoenenverslaving… Dat was een makkelijke discussie. Hoef ik verder niet uit te leggen denk ik.

Mrcitzen Schreef:

Mijn partner en haar familie vindt het allemaal
onzin. Laatst nog een leuke discussie met een van
hen. De betreffende figuur rookt stevig en heeft
een schoenenverslaving… Dat was een
makkelijke discussie. Hoef ik verder niet uit te
leggen denk ik.

Ben jij met mijn zus getrouwd?
p.s. ik kan makkelijk stoppen met roken
LOL

Krabong Schreef:

de Majesteit

Gr. Roel

(tu) :slight_smile:

Ik ken het gevoel!

Mijn verzameling staat helemaal los van inkomen e.d.

Ooit eens begonnen met goedkope zakhorloges uit de VS voor iets meer op marktplaats verkopen. De opbrengst ging naar een aparte rekening, mijn horlogerekening, waarvan ik dan weer wat anders kon kopen.

Nu ben ik erg blij met mijn Lexen :smiley:

Bert K Schreef:

Overigens, het leuke van dit forum vind ik wel dat
niemand wordt beoordeeld op de waarde van zijn
collectie. Rijk of arm, duur of goedkoop, als je
maar lol hebt in horloges.

Dikke +1. Zo hoort het ook.

Bert K Schreef:

En zo is het maar net!

Hier ben ik het dus helemaal mee eens(tu)

Bert K Schreef:

Precies. Ik ben zelf ook net zo blij met mijn casio, sea-gull of vostok als met mijn Breitling en Corum om maar even twee uiterste in mijn collectie te noemen :slight_smile:

Het is altijd wel een samenspel van inkomen, uitgaven en prioriteiten. Ik laat geregeld wat voorbij gaan, drink goedkope cola thuis, dronk een hele dag op 1 theezakje (maar gelukkig hou ik ook van lichte thee), heb een paar jaar 90 uur per week gewerkt, etc.

Dus voor ieder is het anders. Soms benijden mensen je spullen, maar realiseren ze niet dat je er ook wat voor hebt moeten doen. En zo is het wel met meer. Ik bedoel, vaak werd er leuk gereageerd op onze hondje en hoe mooi haar vacht was. Tja, wie heeft dat moeten kammen? Ook nadat ze lekker in het gras (en erger! :o) had liggen rollen.
En ze vinden het leuk om even met het hondje te spelen of even uit te laten. Maar dat moet ook gebeuren als het buiten giet of vriest. Of dat ze verzorgd moest worden wanneer ze ziek was.

Wat ik wil zeggen is dat we ieder op ons eigen manier van onze hobby genieten, en dat hier gemeenschappelijk EN gemoedelijk kunnen delen. In dat opzichte ben ik het ook helemaal eens met BertK.

Kwestie van prioriteiten en mogelijkheden " thuis" , that’s it!

mcfr Schreef:

Bert K Schreef:

Precies. Ik ben zelf ook net zo blij met mijn
casio, sea-gull of vostok als met mijn Breitling
en Corum om maar even twee uiterste in mijn
collectie te noemen :slight_smile:

Yep, heb ik ook: ik kan net zo blij zijn met een goed gemaakte Alpha, een Marina Militare als met een Breitling, Omega of Rolex.

Er IS natuurlijk kwaliteitsverschil, maar als ik eerlijk moet zijn, dat verschil is niet in verhouding met de prijs.

Anderzijds kunnen we dan ook weer genieten van het Breitling Jet Team en van de bloedmooie Wingwalkers :smiley: