Collectie afhankelijk van maandinkomen?

malus65 Schreef:

I owned a Mac before it was cool

Het feit dat Apple nu het bedrijf is met de grootste beurswaarde ter wereld, betekent dat we de “cool” fase ruim voorbij zijn. Nu zijn zitten we in de fase waarin de meute denkt dat Apple cool is :wink: Ik denk dat Apple nog steeds een trouwe schare gebruikers heeft, maar de trend-setters zijn al driftig op zoek naar een nieuwe affectie.

gewoon 2x niet op vakantie gaan en je hebt een rolex of 10 seiko’s om je arm

gewoon 2x niet op vakantie gaan en je hebt een rolex of 10 seiko’s om je pols

Beste HJR,

Je geeft hier een dikke plus voor de mening van BertK en terecht!
In het topic BRAND!! daarentegen geef je aan en ik citeer: "Met de collecties van sommigen hier zou ik nog levend verbranden, uit pure onwil een keuze te maken. Starend in de horlogedoos…"
Mijns inziens is dat dan toch weer een denigrerende opmerking naar de samenstelling van de “collectie” van sommige leden hier.

rockstar Schreef:

volgens mij was er een berekening voor, 5 % van
het jaarinkomen mag aan horloges uitgegeven
worden.

Oei, dan zit ik er voor dit jaar al voor ± € 1500 boven…
Dus niets meer kopen dan :frowning: (of mijn spaarpotje aanbreken?)

watchagain Schreef:

Beste HJR,

Je geeft hier een dikke plus voor de mening van
BertK en terecht!
In het topic BRAND!! daarentegen geef je aan en ik
citeer: "Met de collecties van sommigen hier zou
ik nog levend verbranden, uit pure onwil een keuze
te maken. Starend in de horlogedoos…"
Mijns inziens is dat dan toch weer een
denigrerende opmerking naar de samenstelling van
de “collectie” van sommige leden hier.

Volgens mij geeft hjr hiermee aan dat er juist te veel moois in de horlogedoos zit om ene keuze te maken.

Bert K Schreef:

Bij mij hangt de collectie niet af van mijn
inkomen, alhoewel zeg maar Rolex en duurder mij
echt boven de begroting gaat.
Maar ik heb bewust gekozen voor de onderste
categorie omdat de keus daar enorm is, en ik
helemaal niets geef om ‘echte’ merken. Ik zou best
kunnen sparen voor een wat duurder model, maar
daar heb ik helemaal geen zin in.

Overigens, het leuke van dit forum vind ik wel dat
niemand wordt beoordeeld op de waarde van zijn
collectie. Rijk of arm, duur of goedkoop, als je
maar lol hebt in horloges.
Helemaal mee eens!
Ik kan net zo blij zijn met mijn nieuwe Oriënt horloge als een Oris of Hamilton die misschien wel het tienvoudige kosten van mijn Oriënt horloge.

Daar twijfelde ik ook aan, maar er staat duidelijk onwil, enfin HJR zal zelf wel duidelijkheid verschaffen.

Mijn beste,

Ja, zo zie ik het ook!!

En al kan ik mij best wel wat permiteren, het is beslist niet zo dat ik het geld over de bekende balk gooi.
Het is zelfs soms zo, dat ik spaar voor een horloge of voor een bijzondere andere aankoop.
bv een kistje speciale sigaren of een bepaalde uitgave van een modelauto.
Het ernaar toe leven is al leuk!!
Maar enfin,
Verlangens voeden onze ziel en niet altijd de vervulling daarvan.
Door te verlangen blijven we vitaal. En deze vitaliteit betekend geluk voor ons.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik maak een afweging tussen hobby’s en inkomen.

Bij mij is het de stereo apparatuur waar het meeste geld in gaat zitten.

Een horloge aanschaffen is een poosje wachten want er staat een stereoupgrade gepland.

Ik heb verschillende hobby’s stereo/horloges/fietsen.

Dus prioriteiten stellen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

n visser Schreef:

Het enige wat ik meeneem als het echt raak is.

Alles met een hartslag iets om aan te trekken.

En de polissen van de verzekering.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

En hoe is dit afhankelijk van maandinkomen :wink: ?

lencoth Schreef:

n visser Schreef:

Het enige wat ik meeneem als het echt raak is.

Alles met een hartslag iets om aan te trekken.

En de polissen van de verzekering.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

En hoe is dit afhankelijk van maandinkomen :wink: ?

Ik heb em al veranderd zat in het verkeerde topic te typen:)o

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Iedereen heeft wel iets(hobby,roken,vakanties enz.) waar een deel van het salaris aan op gaat.
Dit maakt het leven ook iets leuker in mijn beleving, echter is het vaak ( bij mij in ieder geval ) periode en situatie afhankelijk óf en hoeveel er besteedt wordt aan een horloge.

M’n vrouw, kind en ikzelf gaan niet iedere dag op droog brood en water om vervolgens een duur horloge te kunnen kopen… maar goed! Voor een ander liggen deze prioriteiten heel anders.

Ik ken mensen die nooit op vakantie gaan en thuis geen luxe kennen maar wel een dure auto rijden.

Ach mooie discussies altijd van irationele maar oh zo leuke dingen:-)

Het is enigszins inkomen gerelateerd, maar voornamelijk spaarrekening gerelateerd. Als ik een tijd weinig tot niets aan niet noodzakelijk uitgaven doe, groeit de spaarrekening, en is de verleiding tot een aankoop groter.

Toch weet ik mezelf redelijk in te houden, want ik vind wel dat een aankoop in verhouding moet staan met je inkomen. Ik zou van het geld op mijn spaarrekening makkelijk één of meerdere ‘wishlist klokken’ kunnen kopen. Desondanks doe ik dat niet, omdat ik ook graag een buffer wil houden. Soms doet er zich echter een mooie kans voor, zoals toen ik mijn planet ocean kocht, en spreek ik toch maar even mijn spaarrekening aan :slight_smile:

watchagain Schreef:

Daar twijfelde ik ook aan, maar er staat duidelijk
onwil, enfin HJR zal zelf wel duidelijkheid
verschaffen.

Ik denk dat er met onwil bedoeld wordt, dat ie geen keuze zou kunnen/willen maken welke schoonheid ie de fik in te laten gaan. Zo mooi vindt ie de collectie van sommigen dat ie al starend in de horlogedoos niet de knoop zou kunnen doorhakken, en levend zou verbranden. Bij wijze van spreke dan waarschijnlijk… :wink:

dreski Schreef:

Mijn maandinkomen is door de crisis flink
ingekrompen. Ik klaag niet want ik heb het nog
steeds niet slecht. Het geeft je ook een beetje
een realiiy check. Ik koop nu veel value voor
money maar zit op een punt dat het allemaal niet
meer zo hoeft. Andere dingen worden belangrijker.
Ik kan wel zeggen dat mijn jaarinkomen een flinke
rolex is ingekrompen.
En gelukkig hebben we dit forum zodat we van
elkaar kunnen meegenieten. :wink:

Als je per maand overhoudt mag je gelukkig zijn, want er zijn genoeg mensen die elke maand een stukje maand overhouden en de min in schieten. De een heeft een dure auto, de andere een 2e huis, weer een ander spaar lekker veel. Ieder zijn ding en voorkeuren. Zelf hou ik van middenmoot qua horloges, hou van bang for buck en hou het graag onder de 750 euro. Ook geef ik geen geld uit aan horloges als ik weet dat er binnenkort veranderingen aankomen (aanpassingen huis, kleding, vakantie, werkonzekerheid) en meer dan 10 horloges mag ook niet, dan moet er eentje worden verkocht of weggegeven aan iemand die er lief voor is :wink:

Een hobby kost tijd of geld, maar meestal allebei :stuck_out_tongue:

Dat je er zonder zorgen van kan genieten is belangrijker.

2 studerende kinderen hier, wat aankopen betreft, hobby nu op een laag pitje, wat interesse betreft, gewoon doorgaan.

Bert1 Schreef:

watchagain Schreef:

Beste HJR,

Je geeft hier een dikke plus voor de mening van
BertK en terecht!
In het topic BRAND!! daarentegen geef je aan en
ik
citeer: "Met de collecties van sommigen hier
zou
ik nog levend verbranden, uit pure onwil een
keuze
te maken. Starend in de horlogedoos…"
Mijns inziens is dat dan toch weer een
denigrerende opmerking naar de samenstelling
van
de “collectie” van sommige leden hier.

Volgens mij geeft hjr hiermee aan dat er juist te
veel moois in de horlogedoos zit om ene keuze te
maken.

Dit was gelukkig inderdaad de bedoeling van HJR, ik was op het verkeerde been gezet door het woordje onwil.

Was absoluut niet op die manier bedoeld inderdaad.
Ik doelde zoals marnix en bert1 aangaven op de mooie collecties die hier langs komen! En op het feit dat men de situatieschets wel heel letterlijk nam. Misschien was besluiteloosheid een betere woordkeuze geweest.

gr, HJR

In crisistijd, zoals nu, of bij het reserveren/investeren voor op de markt brengen van nieuwe producten (ook zoals nu) spaar ik €5/week die ik nu iet aan chocolade versnoep.>X
In goede tijden 1%-regeling; 1% van bruto opbrengsten opdrachten voor mijn vrouw (heeft geen horloge interesse maar is desondanks mij heel lief) en voor mij 1%.
Het is nu lekker lang sparen maar ik heb nog maar een stuk of drie MIDO-wensen en een Sinn-wens.
Daarbij draag ik nimmermeer dan 2 horloges tegelijk. :smiley: