De dag waarvan ik dacht dat hij niet zou komen is hier; ik wil gaan downsizen.
En tijdens mijn nachtdienst heb ik alle tijd om hier rustig over na te denken.
Ik wil mijn core collection terugbrengen naar 3 pieces;
Luxury sports watch (yacht master)
Vintage dresser (1601)
Daily driver…
Nu zit ik met name te dubben over nummer 3, de daily driver; blijft de OP36 green die ik net nieuw heb? Of ga ik hem inruilen voor wat anders (bovenaan de lijst staat op dit moment de Omega Aqua Terra, 38mm, white dial op rubber strap).
Verder heb ik Grand Seiko die mag vertrekken (al ben ik bang dat ik daar misschien spijt van krijg) en nog wat uit de side collectie die ook mogen vertrekken. In de toekomst wil ik nog een 4e toevoegen aan de core collection, waarschijnlijk een dedicated dresser, maar daar heb ik nu geen behoefte aan.
Graag verneem ik jullie opinie en/ of suggesties als daily driver naast de YM en de 1601. Ik heb best kleine polsen met 16.5cm.
100% de Rolex Oyster Perpetual liever dan de Aqua Terra. Ben niet zo’n fan van de nieuwe Aqua Terra. Vind de vorige generatie met verticale striping op de dial vele malen mooier…
Zelf nu ook in de nachtdienst en heb ook altijd maar een collectie van drie stuks . Dus komt er wat nieuws moet er ook iets uit.
Ben ook geen verzamelaar maar wel liefhebber van mooie horloges.
Die groene OP is prachtig hoor maar net niet mijn kleur groen, en dat terwijl ik groene wijzerplaten toch wel prachtig kan vinden .
Mijn keus zou dan ook de Omega Aqua Terra zijn , wat een prachtig ding is dat zeg en ook een heerlijke draagbare maat .
Ja vind ik wel. De Yachtmaster, vintage Datejust en de OP36 green zijn opzich zelf staand en bij elkaar echte een mooie gevarieerde set. Zou dan lekker als beater en Tudor BB58 nemen. Wellicht voor de diversiteit een zwarte BB58 (Yachtmaster is immers al blauw). Mooie vintage inspired diver erbij. En überhaupt een duiker erbij want die heb je nog niet.
Ja ik maak mezelf wijs dat de YM “diver genoeg” is. Dial design, bracelet en specs zijn nagenoeg identiek aan sub natuurlijk. Maar die vintage inspired diver zit zeker in m’n hoofd als 4e ipv dedicated dresser. Omega Seamaster 300 heeft mijn lichte voorkeur tov BB58.
Ik zou zelf de GS houden, maar dat model is ook mijn favoriet dus ben ik een beetje biased. Maar als je hem gaaf verkopen voor een goede prijs heb je ten minste al 1 potentiële koper
Tussen de Omega en de OP zou ik de OP kiezen, maar dan krijg je wel een beetje een overkill aan Rolex. Sommigen zouden zeggen dat dat niet kan, maar een beetje variatie in merken zou ik zelf wel prettig vinden.
Dat groen van die OP is geen mooi groen, en ik vind het jammer dat Rolex de wijzerplaat heeft verneukt door overal dubbele indices op te prakken. Ik zou 'm er uit kieperen ten faveure van de AT. Supercool horloge, onderscheidende uurwerktechniek, mooie wijzerset en bovenal een mooie wijzerplaat.
Hopla.
Bovendien is een YM naast een DJ naast een OP saai.