Collectie met min 3 horloges max 15000€

Grappig genoeg is dat wel een aanschaf die in de planning staat. Ooit een Airfyertje gekocht voor shits en giggles, een goedkope Princess, om eens te kijken hoe dat beviel.

Sindsdien inderdaad groot fan van geroosterde kip en aardappelen uit dat ding, dus die XXL heb ik in het snotje, want ik gebruik hem heel erg veel.

Clispy chicken is de shit.

Philips HD9867/90. Weet iedereen.

1 like

Voor 15k kan je een echte kopen hè

€ 1200

Omega Nekton
€ 7500

€ 3600

Helaas geen budget over voor een Gran Seiko, blauw, automaat.

2 likes

16 likes

Met nieuwe horloges aan nieuwprijs begin ik er niet aan

Dit dan…

7 likes

Moet allemaal samen te doen zijn voor 15k mits wat geduld en zoekwerk, maar dat is deel van het plezier.
Voor mij is dit persoonlijk de ultieme collectie.

7 likes

Ik mis die 105 nog wel eens :smiling_face_with_tear:. Heerlijke kast ook.

1 like

Nieuw en tegen list-price?

1 like

Enkel de tank wordt nog nieuw verkocht, dus neen. En zelfs 2dehands twijfel ik sterk. Of je moet genoegen nemen met serieus afgesleten exemplaren.

1 like

Oei nee. 80% van de horloges die ik opsom zijn als vintage of neovintage te bestempelen. Daardoor niet nieuw, maar je kan er tijdens je zoektocht wel eens eentje tegenkomen voor een leuke prijs als je geduld hebt en er tijd in wil stoppen.

2 likes

Ik heb al heel wat horloges gekocht voor prijzen die flink onder de gekende marktprijzen liggen, van nos tot “gezellig gebruikt”, maar nooit afgeragd (tenzij 80 jaar oud).

1 like

Je houdt er een goeie strategie op na hoor. Ik heb trouwems die broad arrow ook. Maar het topic gaat over nieuwe horloges.

Daarom zit ik er aan te denken eentje aan te schaffen. Heel gaaf die kast

2 likes

Zeker. Omdat ik nooit 2 keer hetzelfde horloge wil kopen ga ik voor een EZM3 gaan. Zelfde kast, andere uitstraling. Deze kast komt overigens voort van een oude JLC referentie, waarvan Sinn er destijds een lot heeft aangekocht. Ook heuer heeft met deze kasten gewerkt.

1 like

Kan je dan van de getoonde exemplaren eens opsommen wat je er denkt voor uit te geven? Ben oprecht benieuwd.

Aqua Terra €1600, Broad Arrow €3250, Santos €3400, Cartier Tank €3000, Explorer (14270) €4700

Zo zie ik ze nu voor ±16k samen online staan zonder avontuurlijk schattenjagen (mix van Europees relatief goedkoop en importeren van bv aqua terra en broad arrow uit japan waarbij de importheffingen samen met horloge nog steeds goedkoper uitvallen).

1 like

We hebben 'm iets aangepast.

7 likes

Nu nog wel maar in de tiekomst zullen we niets meer bezitten