Collectie of grail?

Als je een PO hebt vermoed ik dat er nog weinig anders om je pols zal komen. Vrij groot verschil naar afwerking.

1 like

en wat zijn die andere helft voor een soort horloges, allemaal een beetje in lijn met de festina horloges? qua afwerking etc.

1 like

Dat komt niet in de buurt. 6 G Shocks, een seiko, een Casio illuminator, een Caterpillar en nog een paar niet noemenswaardige.

De PO zou dus inderdaad ook mijn 1e horloge voor vrije dagen moeten worden. Voor op het werk heb ik mijn G Shock en op vakantie neem ik ook graag G Shocks mee. Misschien als ik hem heb de PO ook.

2 likes

Wat is er nou mooier dan een hele serie horloges in allemaal verschillende kleuren?
Één Omega die je hier dagelijks langs ziet komen?
De vraag stellen is hem beantwoorden.

4 likes

Waar zijn al de Festina gebleven ?

1 like

Nog in mijn box. Als je doelt op vinted, ik heb ze even verborgen. Eerst even uitzoeken hoe je een grote advertentie met een waarde goed kunt versturen.

De mogelijkheden die aangegeven werden, waren niet toereikend qua formaat en waarde.

1 like

Ongeveer. Wat ik vooral bedoel is focus. Waarom waren dat allemaal chronografen die je verzamelde? Waarom is je grail ineens een duiker? Betekenden die subdials dan achteraf minder voor je dan je aan het begin dacht? Heb je misschien zelden die chronofuncties gebruikt en was uiterlijk van chrono’s datgene wat je trok? Dat moet je voor jezelf eerst kunnen beantwoorden. Met de keus voor Omega ga je de hobby financieel gezien met een factor 10 upgraden. Foute keuzes worden dan 10x kostbaarder. Er wordt gesproken van “betere waardevastheid en verkoopbaarheid van topmerken”, maar mensen die dat zeggen weten stiekem ook dondersgoed van de forse waardevermindering op moment dat je met een topklokkie de winkel uitloopt. En waarom wordt de verzameling verkocht? Om geld te genereren of omdat je 'm minder mooi bent gaan vinden? Daar moet je over nadenken. Nu zou ik gewoon zeggen “het Zwitserse lobbyvirus heeft vat op je gekregen”. Gebeurt duizenden keren, elke dag, en het kan de beste overkomen. Ik heb een mooie oranje Festina duiker. Niks mis mee, blijft gewoon in de verzameling. Maar het is ook zo dat het enige Zwitserse ding in mijn collectie een SBB-stationsklokkie van Mondaine is. Dat is een bewuste persoonlijke keuze, waar ik goed over heb nagedacht. Ik weet wat ik wil.

3 likes

Gaandeweg het gebruik ben ik er achter gekomen dat de wijzerplaat van een chrono erg druk is. Dit mag wel iets rustiger.

De verkoop zou gedeeltelijk rust in mijn hoofd opleveren en anderzijds een financiële injectie kunnen geven aan de spaarpot voor de PO. Sinds het begin van de hobby kijk ik al met kwijl uit mijn mond naar de PO. Hij is weliswaar 2.5mm kleiner dan de Festina’s, maar de afwerking geeft zeker weten de doorslag.

En dan nog werd er ontzettend veel gestolen daar. :thinking:

Kijk, dat klinkt als overwogen keuzes en argumenten. Dat is de manier. Verder zo, dan blijft het goed gaan. Succes!

1 like

Even off topic, geweldige profielfoto. Ik begin vanavond helaas aan de laatste 2 afleveringen van seizoen 4. ik ben in ieder geval Jackson Lamb / Gary Oldman fan.

1 like

Ik weet niet of je aan de hand van dit topic deze conclusie kan trekken. Voor mij is het inzicht dat veel reageerders déze “grail” de voorkeur geven boven déze collectie.

8 likes

Oneens, ik was eindelijk gewend aan die paus.
Ik vind het altijd erg verwarrend wanneer mensen van foto wisselen.

6 likes

Ik ken @Fate_Amenable_To_Change /Chris niet persoonlijk maar ik vind zijn prettige recalcitrantie en zijn inhoudelijkheid op het forum beter passen bij het personage Jackson Lamb dan bij het personage paus.

4 likes

Mee eens. Zie mijn toevoeging dat ik in dit specifieke geval ook voor de grail was gegaan.

In dit geval ga ik “klokkies” niet corrigeren. :grin:

2 likes

Buiten dat is de Festina in zijn geheel veel te druk en aanwezig.

Belangrijker dan extra geld in je spaarpot.

Dan kun je wel stellen dat het geen bevlieging is.

Kijk naar het geheel. De PO is een lekker flinke duiker maar toch niet zo’n “schreeuwlelijk” van “kijk eens wat ik om mijn pols heb hangen”.

Alleen voor vrije dagen?

2 likes

Grail.
Wie wil er nou 13 Dacia’s hebben als je in een Ferrari kan rijden😅 Succes met je keuze en eventuele verkoop.

2 likes

Gewoon doen! Maar ik zou er wel 1tje bijhouden :wink:.

1 like

Dat is al lang geleden gebeurd toen hij 11 Zwitserse Festina’s kocht. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like