Festina is Spaans, Certina is Zwitsers
Grail.
Ben ook aan het opruimen en dus inkrimpen en ook weer….aankopen. Pffff lastig hoor dat inkrimpen en werken naar een Grail aankoop. Zal vermoedelijk toch weer een Grail mét collectie worden.
Van origine Zwitsers.
Het oog wil ook wat
Ik wel. Absoluut een pauswaardige kerel.
… maar alleen hun high-end komt nog uit Herbetswil, de rest wordt gemaakt in Barcelona.
Goed opgelet Gerhard.
Grail!
Grail, rest is meh
High end?
In elk geval een mooi horloge.
Tja, de Chrono Bikes zijn Spaans, 't is niet anders. Waren nieuw tussen € 179,- en € 229,- en gaan max. € 125,- per stuk opbrengen als er geen krasjes op zitten. Anders wordt het verschil te klein met nieuw en gaan mensen op internet naar de laagste prijs jagen en online een nieuwe scoren. De Tissots zijn “echt Zwitsers”, nou ja, zo goed als de term de lading dekt dan. Zal best wel een vracht Aziatische componenten in zitten. Laat het gemiddeld Zwitsers klokkie dat anders beweert, de eerste robijn werpen! Maar de Tissots zien er goed uit en er is zeker meer dan €300,- per stuk voor te krijgen, misschien zelfs iets meer dan 400. Dat geeft ongeveer €500,- verlies op de Festina’s ten opzichte van aankoop en nog eens € 500,- voor de twee Tissots samen. Da’s te overzien, maar ik ken Vinted niet als verkoopkanaal en ik weet niet of dat de beste plek voor horloges is. Waarschijnlijk ga je daar minder krijgen als wat ik hierboven inschat. Je zou een Festina-fanclub moeten kunnen benaderen, die kennen de waarde en zijn best bereid om meer dan € 100,- per stuk te geven als een model uit productie is en nog ontbreekt in hun eigen verzameling. Zelf heb ik bijvoorbeeld een hoop Vostoks. Voor de meeste horlogeafficionados zijn dat blikken wekker, en op Marktplaats krijg ik minder dan de aanschafprijs. Maar de kenners kennen de limited editions en dan krijg ik méér dan de aanschafprijs. Hoe dan ook, ik denk dat ESmilde kan rekenen op iets tussen de € 1500,- en €2000,- voor in de grail-spaarpot. Voor minder dan 1500 zou ik persoonlijk het spul niet wegdoen.
100%!
Weet ik niet… Je hebt ook maar één paar voeten maar meerdere paren schoenen (neem ik aan).
Hetzelfde met broeken, shirts, etc; alles wat je draagt. Je wil toch een keuze hebben, al was het alleen al om het passend te krijgen voor verschillende omstandigheden. Als je gaat voetballen doe je andere schoenen aan (hoop ik) dan wanneer je naar een bruiloft gaat; ik zeg maar wat.
En zo zie ik het met horloges ook.
Ik dacht meer aan dit soort productlijnen:
Festina Swiss Made 20043/2 | Hodinky-365.nl
Maar het verbaast me dat ze deze lijn beneden de 200 Euro ook in Zwitserland maken. Het model kan in ieder geval goed meekomen met een Orient Bambino en soortgelijke basic dressy watches.
Dank je, maar dan moet je echt nog een keer “The Young Pope” bekijken. Los van het feit dat Jude Law een heerlijke rokende coke-light drinkende paus neer zet is de cinematografie van Paolo Sorrentino gewoon een stuk kunst met hoofdletter K. Geweldige serie.
Dat gezegd hebbende… Jackson Lamb for the win. Fantastische show, beter dan Spooks. Magistraal gedaan, laatste seizoen met Hugo Weaving was ook genieten. Erg tof.
Ja, maar als de Festina’s in dit topic de voetbalschoenen zijn en de PO het paar nettere lederen schoenen voor op de bruiloft, dan zou je kunnen stellen dat je in het dagelijks leven vaker de PO aan kunt hebben.
Je kunt met je schoenen van de bruiloft wel naar de gemeente, supermarkt, kroeg, en ouderavond, maar met je voetbalschoenen alleen maar voetballen, zeg maar.
Als @ESmilde een casual lifestyle heeft zou de PO een one and done kunnen zijn. Want geloof me, als je één heel erg goed horloge hebt hoef je ook geen set meer. Helemaal niet als je een band opbouwt met je goeie horloge.
Ik geloof je niet
Zelfs met een aantal hele goeie horloges in m’n collectie, waar ik echt een hele goede band mee opgebouwd heb, kan en wil ik nog steeds niet met één horloge. Ik denk dat voor een echte horloge liefhebber/freak/nerd/aficionado ‘one and done’ niet bestaat of van toepassing is. BOOM There I said it!
Grail èn collectie! Na een week of 6 begint het wel weer te kriebelen en zie je weer prachtige modellen langskomen ook al halen ze het niet bij je grail, waar je dan inmiddels allang weer aan gewend bent.
Normaal zou ik zeggen: collectie. Dat is wat ik namelijk zelf ook doe . Eén ander horloge gaat mij niet meer lol geven dan de collectie nu doet, ik houd namelijk van afwisseling en ik ben nou eenmaal een verzamelaar.
Maar in dit geval zeg ik: ga voor de “grail”, zoveel dezelfde horloges in alleen een ander kleurtje gaat zelfs mij wat ver
Bij verkoop krijg je met geluk de helft van waar je op hoopt als je ze sowieso al verkoopt.
Het is een vervelende hobby