Collectie of grail?

Hear hear!
Complimenten aan mensen die vasthouden aan hun herkenbare avatar.

Zoals flowert en Blauwbeer bijvoorbeeld.

2 likes

Ik begrijp de gedachte als iedereen vind dat ik hoog inzet.

Aan de andere kant zijn er meerdere manieren om de PO te bekostigen. Een injectie in de vorm van de 2 Tissot horloges kan ook. Het geeft alleen wel rust als ik het hele hoofdstuk heb afgesloten en verder kan met het volgende. Maar ze gaan niet zomaar weg :slight_smile:

1 like

Hoeveel had je er zelf ook alweer? :smirk:

Dat gezegd hebbende: mooi ding, die Planet Ocean. Solide plan, zeg ik. Niet als enige horloge, maar wel in plaats van de getoonde 11.

:clap:t2:

3 likes

Ik vraag mij af; als je van een collectie naar één grail gaat, ga je dan het wisselen niet missen?

Ik zie bij veel grails toch best vaak op het forum als deze eenmaal in het bezit is dat het dan toch tegenvalt…

Ik zou de collectie houden en sparen voor de grail (hoe moeilijk dat soms ook kan zijn) maar het zal naar mijn idee een stuk bevredigend zijn om naast je bestaande collectie ook nog je grail te hebben.

2 likes

Niet wat ik bedoelde, ik reageerde meer op het fenomeen dat @ESmilde, als er drie kleuren van de PO zijn, alledrie die kleurtjes wil hebben, zeg maar. Althans, als ik om me heen kijk op het forum is het geen neiging die stand houdt in de hogere regionen.

We zijn het eens.

Klopt, maar zoals ik ooit een SKX009, 007 en 171 wilde hebben, zeg maar, ben ik nu op een punt aangekomen waar één mooie Marinemaster het doet. Ik hoef er geen tweede en derde kleur meer naast te leggen, of dat andere bezeltje.

2 likes

Dit heb ik al bij de Tissot Seastar geprobeerd, maar dat viel tegen. In de zomer draag ik mijn G Shocks ook veel.

Ik hou dan nog 12 horloges over, dus ik kan dan nog wisselen. Op stalen band zou dan wel even karig worden.

1 like

Oooohw maar dan is het ook niet van collectie naar grail maar gewoon ruimte maken voor een grail.

3 likes

Ik zie dat je Slow Horses ook ontdekt hebt…Oldman is onbetaalbaar. Nog ff wachten op seizoen 5, helaas.

2 likes

Ik volg het al een paar jaar, sinds de eerste afleveringen dropten, eigenlijk. Goeie show. Magistraal karakter, maar bovenal een geweldig strakke thriller, op het eind van de rit.

1 like

Ik snap het dilemma. Hier hetzelfde probleem. En ja, ook voor de Seamaster.
Maar van die 8 Festina’s zou ik er maar een houden. Ben je dan niet ver genoeg :thinking::sunglasses:

1 like

Inmiddels zijn er wat nachtjes overheen gegaan en heb ik erg goed na kunnen denken.

Hoe wanstaltig sommige mensen de Festina’s ook vinden, ik ben ze ooit gaan verzamelen omdat ik ze geweldig vind. Het zou zonde zijn om de serie uit elkaar te gaan halen, dit ga ik dus ook niet doen. De limited daarentegen draag ik nooit vanwege de stugge rubberband, dus deze mag sowiezo naar een volgende eigenaar. De Tissot’s draag ik ook erg weinig, dus deze mogen binnenkort ook naar een volgende eigenaar.

De planet ocean gaat nog even op zich laten wachten, aangezien ik daar rustig voor ga sparen naast mijn collectie. Er moet namelijk ook nog een dresser komen. Die kan natuurlijk niet ontbreken. Hopelijk kan ik die bekostigen van de opbrengst van die 3 horloges en anders een beetje bij leggen.

Maar ik ben jullie allemaal erg dankbaar voor jullie input!

10 likes

Ik vind een dresser is overgewaardeerd! Draag je waarschijnlijk 3-4 per jaar?

Athans, dat zou bij mij het geval zijn. Daarom draag ik gewoon een normaal horloge, waar andere eventueel een dresser dragen. Tegenwoordig kun je eigenlijk alles dragen, vind ik!

Een duiker bij een pak? Waarom niet? Vind het belangrijker de kleur van je riem is hetzelfde als je schoenen… en het geld voor de dresser kun je in het potje voor de Planet Ocean stoppen!

3 likes

Echte dressers zijn duur … er valt wel wat te vinden tussen de €300-1000, maar die haalt de afwerking niet van de PO.

1 like

Vind deze PO eigenlijk een duiker-dresser!!

En aangezien deze niet zo heel dik is (14mm) kun je die ook als dresse dragen!!

Dit is een perfecte “one-watch-collection”! Met die kun je alles… vakantie, uit eten en vrije tijd!

1 like

Jij had duidelijk nog nooit een echte dresser.

Meestal zijn dressers <40mm diameter, <10mm dikte. Draagt compleet anders dan een duiker.

En verrassend breed inzetbaar. Ik had er ooit een, weggedaan omdat hij niet meer kon opboksen tegen duurdere merken, maar er is nu een nieuwe duurdere overweg.

De oude

4 likes

Ik had ooit:

39mm, dun en veeeeeeel te klein.

Nu heb ik deze op de korrel:

Er staat op chrono 1 voor 1200 euro.

Ik was tegen LUWE bezig.

Maar op foto zag jouw dresser niet te klein uit.
47mm die je op het oog hebt lijkt me wel heel groot.

1 like

Natuurlijk heb ik dressers gehad! Daarom zeg IK , dresser is overrated!!

een mooie duiker die niet te plomp is past net zo goed!

En dan geef je een voorbeeld van 44mm en 14mm dik??? Dat noem ik plomp.

1 like

Maar de paus was beter herkenbaar. Denk dat ik even moet wennen. Mocht er een stemming komen, stem ik op de paus :rofl::rofl::rofl:

2 likes