Collectie of grail?

Maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
En ik vraag me af wat jou definitie van “echte horloge liefhebber etc” is.
Wie denkt zoiets te kunnen bepalen voor een ander?
Is dat niet voor iedereen anders?

1 like

Dan heb jij geen idee wat plomp is….

Deze PO is alles andere als plomp!

Maar, smaken verschillen! En polsjes ook….

Polsmaat is toch geen excuus om dikke horloges te dragen?

1 like

De maten bepalen natuurlijk helemaal niet wat wel of geen dresser is. Een sub is ook maar 13mm dik maar dat is echt een duiker en geen dresser.

Dat dus, als je een echt dresser op leer wisselt met een duiker op staal (zelfs een skin diver) dan voel je dat meteen aan je pols.

Duikers en dressers zijn er voor elk hun specifieke kleding stijlen en gelegenheid maar ga nu niet zeggen dat een PO een dresser is want dat is per definitie onjuist. Hoe mooi het horloge ook is en hoe goed het ook draagt.

Een duiker onder een pak… tsja tegenwoordig moet blijkbaar alles kunnen en mag je nergens meer kritiek op leveren maar persoonlijk vind ik het niet passen. Alleen de dikte al is vervelend dragen onder je manchet.

1 like

Die Junghans? Serieus? In welk opzicht niet? Prachtige dresser naar mijn mening.

1 like

Ben ik ff blij dat ik dat soort kleding nooit draag. :grimacing:

2 likes

Ik alleen bij huwelijken en begrafenissen en die zijn in mijn kleine familie op één hand te tellen.
Maar dressers dragen ook verassend goed bij casual kleding. Als ik vooral kantoorwerk heb en ook thuis draag ik steeds vaker dressers op leer.
Bij laboratorium werk en ook bij zomerse temperaturen gaan lederen bandjes irriteren en draag ik sportief of een duiker op staal of eventueel echt rubber.

1 like

JLC

1 like

Die Junghans kon idd niet meer opbotsen tegen Zenith en Breitling.

Vooral op gebied van de wijzerplaat afwerking.

Qua kasten zit Junghans echt wel goed.

Uiteindelijk is t gewoon prima voor zn prijspunt. Meer geld is gewoon een mooier horloge.

2 likes

Dat is het zeker. Zeer tof merk Junghans!

1 like

Zelfs bij een gewoon hemd heb je al voordeel bij een dresser. Die raakt mooi onder het hemd, bij hogere horloges stropt dat nogal eens.

2 likes

Eerlijk gezegd draag ik liefst een duiker bij warm weer als ik korte mouwen draag.

1 like

Ik snap m. En ook het concept dresser. :wink:

Ik heb zelf geen kantoorbaan waar ik een hemd draag. Ik heb een 50% bureau en 50% magazijnbaan, dus eigenlijk altijd in werkkleding. Een (net) hemd draag ik eigenlijk ook nooit. Ik draag meer outdoor stijl kleding. Zit voor mij het lekkerst.

Begrafenissen / huwelijken zijn in mijn omgeving niet van zulke formele gelegenheden dat ik een pak aantrek. ( doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg is de mentaliteit ) gewoon netjes casual.
Dus is een dresser voor mij iig niet aan de orde. :wink:

Mocht ik een hemd aantrekken, dan is mijn G10 plat genoeg, en zet ik er dan ook nog een leren bandje op, dan is het netjes genoeg. ( geen persoon die er op let btw )

Maar idd een duiker zou ik dan ook niet kiezen als ik die zou hebben.

2 likes

Kwam laatst toevallig leuke dresser tegen van Festina voor geen geld

3 likes

Ik vind het prima dat jij vindt dat het biet kan!

Ik vind het prima dat het kan!

En als im ik een duiker draag met een pak, is dat mijn zorg!

En als jij dat niet wilt, is dat voor mij ook ok!

Live and let live!!

2 likes

Mee eens, het was ook gewoon mijn persoonlijke mening. Maar een duiker is geen dresser.
Maar je hebt je punt gemaakt met 6 uitroeptekens :smile:

Die gaan automatisch :hear_no_evil::see_no_evil:!:rofl:

:smile: Overigens: Is die 2e vlag in je profiel de Dordtse vlag?

Nee, Oostenrijk!

Daar woon ik nu… al een tijdje! 23 jaar…:blush:

1 like