Collectie opfleuren

Ik heb nog één vakje over in mijn horlogekist en dat wil ik graag opvullen met een horloge dat kleur en variatie toevoegt aan mijn collectie.

Natuurlijk heb ik zelf al wat rond zitten kijken, maar ik ben ook wel benieuwd wat ik eventueel nog over het hoofd zie. Ik heb de volgende wensenlijst:

• Budget 750 euro ±250
  • Automaat of handopwinder met saffierglas
  • Mooie, interessante, karakteristieke, gekleurde wijzerplaat en wijzers
  • Geen dresswatch of duiker
  • Idealiter 39-42 mm
  • 100m waterdichtheid of meer heeft de voorkeur

Dit zijn momenteel mijn favorieten, min of meer in volgorde van voorkeur, maar dat kan morgen weer een andere volgorde zijn:

Seiko Alpinist: ik twijfel tussen SARB017 en de SPB121J1 / SPB197J1 omdat ik verwacht dat die laatste beter gaan passen op mijn redelijk plat gevormde 18,5 cm pols, maar de SARB017 vind ik denk ik het mooiste vanwege het bescheiden datumvenster:

Farer Aldrich: Tikje boven budget maar als ze zo mooi zijn mag het misschien wel:

Alpina Startimer Pilot Heritage GMT: Mij totaal onbekend merk, maar ik vind deze er heerlijk uitzien ondanks dat het datumvenstertje wat weinig doordacht overkomt:

Hamilton Khaki Field Titanium: Misschien een beetje de vreemde eend in de bijt, maar vanwege de titanium kast, interessante dial en het feit dat Hamilton hier eens niet op lelijke wijze met letters zit te schuiven om er een datumvenster in te proppen kan ik hem wel waarderen:

17 likes

Die Alpina heb ik in het blauw, steekt mooi in elkaar. Er zit een loep op de datum vandaar dat het raar oogt onder een hoek maar als je het eenmaal weet… Wel een lastige maat voor andere bandjes/straps met 23mm

8 likes

Ziet er goed uit! Eigenlijk in alle kleuren een interessant horloge om te zien. Goed om te weten van die datum, dat is dus toch wat beter uitgedacht dan ik had beseft.

Christopher ward in 1 van hun nieuwe kleuren of Sinn 556 (als je ze kan bemachtigen)

1 like

12 likes

Die zijn het, ik was te lui… :innocent:

1 like

Die vind ik een tikje vlak qua wijzerplaat (cleane horloges heb ik al :sweat_smile: ), maar deze vind ik ook wel aardig:

4 likes

@SwissToni of deze van Sinn. Maar dat zal wat moeilijker zijn…

5 likes

De mooiste Alpinist sarb017.
Lekker groen en sunburst.

5 likes

Meistersinger Neo

1 like

Mooie kast en kleuren (ook de rode en blauwe), maar behalve dat mist het naar mijn smaak complexiteit. Die vlakke witte opdruk duwt het wat mij betreft nét voorbij het punt waar minimalisme in simplisme verandert.

1 like

Iemand al op het forum met ervaring met deze rakkers? Ben vooral benieuwd naar die groene dial

Worden eind deze maand pas uitgeleverd. Staan ook nog geen goede reviews van op YT helaas.

De groene staat mij ook wel aan, qua maat en afwerking. Ik twijfel want hen totaal niets met het merk; zou liever wat meer betalen voor zo’n Sinn maar die zijn hopeloos uitverkocht.

2 likes

Juweelwinkel heeft deze Squale te koop staan. Iets boven budget misschien maar wel een klapper voor deze prijs

3 likes

Ik kan hem aanraden. :ok_hand:t3:

6 likes

Dacht bij het lezen, nog zonder de voorstellen eronder te zien hetzelfde plus (ook in blauw)

Oh, de AR coating in het glas van de SARB017 is k*t. Hebben ze in latere generaties verbeterd.

4 likes

Al gedacht aan Isotope GMT?

Ook in andere kleuren verkrijgbaar

2 likes

Tissot PRX vind ik ook een mooi ding, maar dan zit je wel aan de bandjes van Tissot vast geloof ik?

Die Isotope kende ik totaal niet, dank voor de tip! Ziet er heel interessant uit.

1 like

Heel cool, maar niet fleurig genoeg voor deze keer :slight_smile:

Doe mij maar een groene en gele. :rofl: :joy: