Collectie stress!

Ik bedoel te zeggen een serieuze tool watch. Titanium. Beatblasted. Iets in die richting. De Squale is prachtig maar snap dat je daar bang bent voor krasjes met z’n hoogglans kast.

2 likes

Je gevoel zegt het je al en nu alleen nog even gehoor geven aan je gevoel.

Doe hem dan weg als je er toch gereserveerd mee om gaat, koop dan iets terug wat je wel makkelijk kunt dragen. Iets bezitten waar je niet volledig van kunt genieten is geen genot.

1 like

Gaaf dat je ook mensen op HF wil sponsoren met The WatchBrigade en zo voor velen een hoger segment bereikbaar weet te maken :+1:

4 likes

Gezien je post zou ik je

en

wegdoen. De anderen hebben een verhaal.

Van de opbrengst, ik gok een ruime €1000, kan je best een lekkere jonggebruikte all-rounder kopen.

Heb je nog verdere specifieke eisen en wensen voor een ander horloge?

1 like

Tip: bekijk je reactie eerst even aandachtig en denk na over je woorden voor je het plaatst. Volgens mij bedoel je het vaak oprecht, aardig en goedbedoeld maar zo komt het helaas vaak niet over.

1 like

Klopt. Het was vanochtend vroeg toen ik de reactie plaatste. Daarna mij nog even omgedraaid. Didn’t mean any harm.

2 likes

Als je de maen en de Squale verkoopt kom je volgens mij een heel eind. En andere optie dan de Tudor Pelagos zou een Sinn of een Damasko zijn.

2 likes

5 likes

Tja… in de vitrine kast dan maar! :stuck_out_tongue_winking_eye: Zonder gekkigheid, het is natuurlijk een beetje vreemd om een toolwatch duiker niet te dragen omdat je bang bent voor krasjes. Als de “stress” op financieel verlies gebaseerd is, kan je misschien beter een Squale kopen die al door iemand anders goed gebruikt is. (?)

1 like

Gewoon dragen dat ding en niet panisch doen over krassen. Het is een horloge, dat draag je en dan komen er inderdaad krassen op :wink:

1 like

Ik begrijp wat je zegt maar TS geeft aan dat de Squale al een erg duur horloge is voor zijn doen. Om er dan een 2e bij weg te doen om een duurdere te kopen is niet waar hij op doelt…

1 like

Edit: is een Archimede outdoor niets voor je?

2 likes

De lunette.

2 likes

En @Colnago, wat die lunette op de 1521 betreft:

Mijn Squale heeft meer actie gezien dan al @RLC’s horloges bij elkaar. :slight_smile: Ik zou het bijna serieus noemen. Maar hij heeft wel gelijk, als je een tweedehands scoort kan dat minder nervositeit geven.

2 likes

Ik snap je, krassen op een nieuw / kostbaar (kostbaar is per persoon verschillend) horloge zijn niet leuk.
Ik heb mijn nieuwe Seamaster nog geen twee weken op en er zitten al flinke deskdive krassen op de clasp.

Je kunt dit accepteren en denken het hoort bij het dragen of inderdaad het horloge verkopen en dan kijken naar een horloge waar je dit niet zo storend/ erg vind.
Dan is misschien een Hamilton khaki field wat voor je?

Veel succes met je keuze en laat even weten wat het is geworden.

2 likes

Volledig eens. Die onda heeft een heel andere uitstraling dan de blauwe. Die blauwe is echt puur tool, terwijl de onda toch meer een tool is die zijn zondagse kleren heeft aangetrokken. Weet eigenlijk niet hoe hard een kras zou opvallen op de ondabezel. Niet zo heel hard als ik er zo over nadenk.:thinking:

1 like

afbeelding

Dit komt misschien wat belerend over maar ik bedoel het relativerend. Draag dat ding alsof het je laatste dag is. Je zal zien dat je dan gaat leven! Mocht je die eerste kras echt niet overleven? Dan ben je dus dood. En maakt het niet meer uit

Ik snap je overigens helemaal maar ik ben die horloges die geen krassen mochten hebben gewoon gaan dragen. Voelt fantastisch!

6 likes

:innocent:

2 likes

Ik ben niet zo van de schulden dankzij luxe attributen, haha.

@Colnago @Fate_Amenable_To_Change @Accuracy Een 1521 polished (de normale) vind ik juist mooier met krassen. Ik gaat me niet 100% om het geld voor de Onda, maar ook omdat ik dus niet het type horloge vind wat krassen kan hebben. Sommige horloges zijn gewoon niet mooi met krassen en ik wil mijn horloges wel dragen.

@RLC Ik snap dat je het goed bedoeld, anders zou je geen advies geven. Maar als ik een Squale duur noem moet je niet met een “koop een nog duurder horloge” aankomen :joy:

5 likes

4 likes