Tja, en zie daar maar eens een kras op te krijgen.
@Mipnick: kijk eens naar de nieuwe Archimede Klassik 200. Klassiek ogend sporthorloge, 200m WR, bandenslet en een geharde kast voor hetzelfde geld als die Squale.
Tja, en zie daar maar eens een kras op te krijgen.
@Mipnick: kijk eens naar de nieuwe Archimede Klassik 200. Klassiek ogend sporthorloge, 200m WR, bandenslet en een geharde kast voor hetzelfde geld als die Squale.
20bar is 200m
Dan lukt 20 meter toch ook
Ik noemde een voorbeelddiepte, niet de limiet.
200 meter is mij persoonlijk overigens nog nooit gelukt, 20 meter wel.
Hij is al een paar keer voorbij gekomen maar ik zet hem er gewoon nog een keer bij:
De SPB143 (of een van de andere 14x) is echt een prachtig top horloge van seiko. Ik verbaas me nog iedere keer hoe mooi dat ding is en hoe ver deze boven de gemiddelde seiko uitstijgt. Door zijn afmetingen en ontwerp is het een horloge dat voor meerdere gelegenheden gebruikt kan worden. Het is een bandenslet eerste klas en daardoor van ruig tot netjes om te toveren. Door de diashield coating die seiko voor de kast en band gebruikt hoef je veel minder bang te zijn voor krasjes. Die van mij heb ik veel omgehad en gestoten aan van alles en nog wat maar hij ziet er nog als nieuw uit. Dikke aanrader!
No sweat.
Lekker weg doen die Squale. Als je niet met het horloge kunt/wilt doen waar het voor bedoeld is is het niet het horloge voor jou. Verkoop dat ding, geniet van de rest van je collectie, drink bier, koop desnoods een extra beater en draag the living daylights out of it. Het leven is te kort om horloges te baby’en.
Weg doen!
Lekker houden bij horloges waar je een fijn gevoel bij krijgt. Mogelijk dat in de toekomst je situatie veranderd waardoor je een dergelijk horloge wel kan dragen zonder angst om hem te beschadigen.
Ik denk dat ik er inderdaad uit ben iedereen.
Het moet een Oris divers 65, een Sinn of iets anders worden waar ik wel krassen op durven te maken.
Klinkt also je er nog niet helemaal uit bent
Ik weet nu dat de Squale weg gaat😂
Een Oris 65 wordt mooi oud. Ik heb zelf een jaar een 65 uit 2016 in bezit. Daarnaast heb ik een half jaar een nieuwe squale 1521 polished en ik snap helemaal wat je bedoelt, wil hem ook niet bekrassen en het is hiermee geen daily.
Succes met je besluit. Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Seiko Spb083 great blue hole.
Ik ga je topic in de gaten houden👍
Haha ik ben er ook al uit hoor daar niet voor.
De Seiko staat ook al te koop en ik zoek dan wel een sarb017 er voor terug
Is precies de reden waarom ik ook de Squale weg heb gedaan Yannick (dat weet je omdat je de mijne hebt overgenomen haha ). Schitterend ding, maar toch zo bling bling dat ik niet aandurfde om 'm mee te nemen op vakantie (lekker zorgeloos gebruiken dus)…
Misschien een tip die nog niet genoemd is: de horloges van Traska hebben een speciale coating die zorgen voor minimale krassen begrijp ik. Ik ga het meemaken, gezien ik net op het forum de Freediver V1 heb gekocht: