Oké, daar gaan we dan. De zoektocht die ik al een tijdje aan het uitstellen ben gaat dan toch eindelijk van start. De afgelopen jaren heb ik een aardige collectie opgebouwd. Waar ik eerder steeds ook horloges verkocht, heb ik de afgelopen periode vrijwel alleen maar horloges gekocht. De collectie bestaat nu uit 11 horloges en dat is gewoon veel te veel. Er moet dus wat uit en dat biedt gelijk de mogelijkheid om iets nieuws aan de collectie toe te voegen.
Ik twijfel nog over wat er precies uit mag en ook wat ervoor terug gaat komen. Wel weet ik dat er 4 horloges zijn die sowieso niet weggaan. Dat is de Explorer, de Santos, het Monster en de DS30. Over de Seamaster en Ingenieur twijfel ik sterk. De rest mag zo de collectie verlaten.
Idealiter bestaat de collectie straks uit 5 tot 7 horloges. Daarnaast ben ik van plan om slechts 1 horloge terug te kopen. Met dat in het achterhoofd kom ik uit op drie opties:
7 horloges; ca. 5k te besteden
6 horloges; ca. 9k te besteden
5 horloges; ca. 13k te besteden
Ik ben erg benieuwd voor welke optie jullie zouden kiezen en waarom. Daarnaast ben ik benieuwd welk horloge je dan voor het besteedbaar budget aan de collectie toe zouden voegen. Ik sta voor veel open, enige voorwaarde die ik hem is dat het horloge niet te groot mag zijn, maximaal een diameter van 42mm en een lug2lug van 50mm. Daarnaast is een automatisch uurwerk een pre maar mocht het echt iets bijzonders zijn, dan maak ik een uitzondering voor een handwinder.
Dit is overigens geen verkapt verkooptopic, ik ben oprecht geïnteresseerd waar jullie mee komen. Daarnaast vind ik vergelijkbare topics van collega HF’ers erg leuk omdat er altijd wel verrassende voorstellen uitkomen.
Ik zou de Seamaster en de Club houden.
Als toevoeging zou ik zelf voor een ZEP, JlC ultra thin moon of als je even doorspaart voor een VC Patrimony gaan.
Als outsider eventueel voor een OP41 in zo’n kek kleurtje, want die vind ik ook oprecht leuk. Alleen is daar weer niet aan te komen.
Als je zo loopt te twijfelen, zou ik nu even beide horloges een week ofzo gaan dragen. Als je dan nog steeds denkt waarom heb ik deze nou eigenlijk, gewoon verkopen en weer wat nieuws ervoor terug. Welk horloge staat nu bovenaan je wishlist?
Haha, daar ben ik nu ook achter Wel echt een prachtig horloge @Zulu, niet eerder over gelezen.
Heb het bewust wat algemeen gelaten omdat er meerdere opties zijn. Het moet in ieder geval een aanvulling zijn op de collectie. Stel ik kies ervoor om alle duikers eruit te doen dan sta ik ervoor open om een duiker terug te kopen. Mocht ik bijvoorbeeld de Seamaster houden dan ligt een dressy horloge meer voor de hand.
De Seamaster is inderdaad wel echt een tof horloge. Hij hoeft niet weg. Met NOMOS heb ik een beetje een haat liefde verhouding. Ik vind ze er prachtig uitzien maar ik draag ze nooit. Daarom staat hij op de nominatie om eruit te gaan.
Even wat plaatjes erbij maakt het wel zo leuk.
De ZEP, in 38mm, heb ik al eens gehad. Een prachtig horloge hoor maar toch niet echt mijn ding.
Een JLC ultra thin moon gaat op de shortlist. Wat een prachtig horloge zeg
Doorsparen heb ik eerlijk gezegd niet zo’n zin in. Een VC Patrimony gaat het dan waarschijnlijk ook niet worden, hoe mooi ook.
Ben eerlijk gezegd een beetje klaar met Rolex. Tis toch echt triest hoe die etalages eruit zien Ben overigens wel erg tevreden met m’n Explorer. Zo’n OP41 doet mij niet zoveel. Kekke kleurtjes hebben ze wel idd.
Enige Rolex die ik nog wel zou willen is een Milgauss.
Erg mooi en ook al eens naar gekeken. Enige nadeel vind ik dat het een handwerkers is. Daarnaast wel erg klassiek en ben bang dat hij in het vaarwater zit van de Santos. In groen trouwens ook erg gaaf.
Ik bedoelde deze trouwens. Laatst even omgehad, vond ik persoonlijk wel ultiem. Maar ik snap dat doorsparen nooit een goed antwoord op de vraag is, excuus.
De Seamaster heb ik toevallig afgelopen 3 weken gedragen. Twijfel zit hem meer in de Ingenieur. Maar mocht ik tegen een horloge aanlopen dat zo ontzettend tof is dat de Seamaster ervoor opgeofferd moet worden, dan is dat ook prima.
Toch wel de Chopard Alpine Eagle. Ben wel bang dat de 41mm te groot is voor mij. Er is ook een 36mm maar wellicht is die weer te klein. Moet ze gewoon een keer gaan passen denk ik.
Ik had ook niet gezegd dat het gemakkelijk ging worden
Ja goeie, dat vind ik echt zo’n gaaf horloge maar heb altijd het idee dat die ook veel te lomp is voor mij. Sluit niet helemaal aan bij wat jij zegt, misschien dus toch maar eens gaan passen
Daar zou ik dus echt nooit naar kijken, altijd het idee dat Panerai alleen maar lompe horloges maakt. Zie dat dit 42mm is en de lug2lug lijkt mij ook niet al te groot. Dat moet toch prima draagbaar zijn. Het is wel een handwinder zo te zien dus hij valt af voor mij. Heb mij wel voorgenomen om mij eens wat meer te verdiepen in Panerai.
De MUT Moon heb ik op de lijst gezet en helaas maar ik heb geen interesse in de Omega.