Collectioneurs van horloges in de originele doos

Niet helemaal een compleet horloge in een doos… maar wel doosjes met horlogeonderdelen. Van hout met papier met nepleer patroon en gouden opdruk met het uurwerk caliber. Uit ca 1925-1930. Ruikt ook oud :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Inhoud van zo’n doosje.
afbeelding

En 1 doosje lijkt alsof er op gekauwd is. Aan de onderkant hiervan leek iets van tekst te staan. En nieuwsgierig als ik ben…
afbeelding

:thinking: aha, hergebruikt papier. Vast niet voor het milieu maar goedkoper.

21 likes

Zoals @pmannaert altijd zegt: dans son jus d’origine :rofl:

Dit zijn wel leuke vondsten :+1:

1 like

Dat is een mooie aanwinst zeg. Wat @Plees ook al aangaf, leuk voor de heb :grin:

2 likes

Nou nog de bijbehorende kast… :heart_eyes:

Overigens niet alleen leuk voor de heb, maar wellicht ook ooit handig. In heb meerdere horloges waar deze calibers inzitten. Ze hebben meer charme dan de metalen ladekast met onderdelen die ik ook heb staan. Voor de heb :laughing:

12 likes

Mijn Longines Hour Angle Watch uit 1994 met de originele doos. (Heb ook de witte overdoos nog :grinning:). Ik ben de eerste eigenaar :pray:t2:.

18 likes

Hier wat meer info over deze toch “hoog” aangeschreven fabriek :slightly_smiling_face: ; @Lexaf en maker van prachtige uurwerken

edit :
By the 1950s , Revue’s Waldenburg, Gelterkinden and Langenbruck factories were producing over 200,000 watches per year. In the 1950s and early 1960s , the company developed many new watch movement designs, including among others Revue’s robust Calibre GT77SC, based on the earlier sub-seconds GT77.

5 likes

Dank voor deze aanvulling op de kennis over Revue Thommen. Leuk om de relatie die er was van de merken Buser, Phenix, Revue en Vulcaun terug te zien op de MSR advertentie. De uurwerken die in de horloges van deze merken werden gebruikt behoren tot de beste die in de periode van de '50 er en '60 er jaten geproduceerd zijn.

1 like

En o.a. Marvin en Vertex maakte ook gebruik van de MSR uurwerken, jammer dat het toch ten onder ging uiteindelijk.

1 like

Leuke Rodania.

24 likes

Goedemorgen HF Vintage Fans,

Vroeger was alles beter l😃 Dat geldt zeker voor de dozen van Rolex. Dit is mijn Date just 16018 van medio 1985 in de originele doos. De doos is van leer met de elegante gesp erop.

19 likes

Ben niet perse een Rolex-liefhebber, maar dit is wel echt gaaf zeg!!

1 like

Thanks THK,

Rolex maakte vroeger echt verfijnde horloges. Al het keramische geweld van vandaag de dag spreekt mij ook niet zo aan.

Toen ik deze kocht bij Jerrel van ManbodhWatches in 2012 “wilde niemand zo’n horloge hebben” De prijzen lagen op het niveau van ongeveer een kwart van nu. Er zitten zelf nog punched papers bij. Dat vind ik leuk als verzamelaar.

(Nog een foto van gisteren)

10 likes

Ja bizar eigenlijk! Vooral met veel plezier dragen :sunglasses:

1 like

Dubbele like: 1 voor de prachtige doos en 1 voor het fantastische horloge :heart_eyes:

1 like

Deze met doos en garantiebewijs… Gekocht 21-12-1963…
Bij C. Holton & Son in Luton Engeland.

Foto van horloge gisteren…

18 likes

Ik heb 1 complete set uit 1978. Het doosje ligt stof te verzamelen in een la en het horloge wordt natuurlijk gewoon gedragen. Ik zit niet te wachten op een la vol doosjes maar ergens heeft het ook wel wat.

19 likes

1962 jlc

27 likes

Misschien klopt het, misschien niet…:wink:
De Pulsar chronograaf heb ik al zeker twintig jaar, de mooie groene band kwam drie jaar geleden met een andere Pulsar chronograaf en de ‘vintage’ doos vond ik vorig jaar. Lijkt een aardig setje toch? :sunglasses:


10 likes

Mijn Omega Genève met originele doos



18 likes

Ik schop het draadje weer even omhoog.
Mijn nieuwe 'vintage" B&M Baumatic met Felsa 1560 uurwerk.
Originele doos en bandje. Nu nog op zoek naar een B&M gesp in staal. Iemand?

16 likes