Collectioneurs van horloges in de originele doos

Wow, en die doos! Moet haast wel bakeliet zijn.

2 likes

Wittnauer Longines uit 1957 full set. :slightly_smiling_face:

24 likes

Ik denk dat het plastic is! De maker van de vorm is waarschijnlijk de Rathbun Molding Corp. En het materiaal noemden ze Plaskon.

3 likes

Ik heb ook nog deze Movado full set uit 1962.:blush:

22 likes

Mooie opleving weer hier :ok_hand: - nu even doorgaan, er zijn er vast nog veel uit beeld gebleven die kunnen inspireren bij het verzamelen :muscle:

2 likes

We gaan domega zijn zin geven. Hier nog een drietal Witnauers in doos.

Dan zag ik ook nog een Movado langs komen, Hier een van mij.

En natuurlijk niet te vergeten de leCoultre, Blijft voor mij toch de sublieme manufactuur, zeker de vintage modellen, zo rond de jaren 60 van de vorige eeuw.
Deze heeft een zwarte wijzerplaat en zie je niet zoveel meer. Uiteraard helemaal gerestaureerd.

Lees het 5 jaar oude topic eens door, van de 3 klusketiers, daar zie je de gang van zaken rond het restaureren van een Futurematic.

@domega, was dit de bedoeling?
dixi
.

25 likes

Kijk, met zulke inspirerende posts blijft dit forum toch steeds weer verslavend aandacht trekken (vind ik in elk geval :sunglasses:) - prachtig kwartet dit! :ok_hand:

2 likes

Hier nog een aardige, mijn JLC chrono in een zeer speciale doos.
Deze doos is in een hele kleine oplage uitgegeven.
De club is niet zo lang geleden in ongenade geraakt, vanwege het discrimineren van de naam.
Grote sponsoren hebben zich teruggetrokken vanwege deze naam.
Deze doos alleen al is dan ook het sublieme collectors item geworden.
Met deze chrono is het best wel leuk om in de verzameling te hebben.
dixi

30 likes

:joy:

Prachtstuk hoor :ok_hand:

1 like

Dit keer geen originele doos maar wel een originee display voor de Timex Electric 60-er jaren.

24 likes

:fire: :fire:

erg tof!

1 like

Dankjewel man! :slightly_smiling_face:

1 like

't zakt al weer af hier :roll_eyes:
Dus maar de lade met horlogedoosjes opengetrokken. Helaas in veertig jaar best veel lege dozen gekocht - en zelden die bijpassende horloges gevonden, bijvoorbeeld zoals deze Ricoh exemplaren. :disappointed:

10 likes

Wow!

Een vriendje van me droeg altijd Redskins petjes. Jaar in jaar uit. Helaas om het leven gekomen, exact 30 jaar geleden, tijdens een verkeersongeluk (geen helm op zijn snorscooter).

Niet verwacht dat een horlogedoos mij ooit zo zou raken. Koester hem.

4 likes

Voor de duidelijkheid: beide Ricoh dozen zijn voor een Ricquartz :innocent: de ronde had een lcd horloge (dertig jaar geleden weggegeven…, instructie heb ik nog) de luxe doos lijkt mij eigenlijk niet bij mijn simpele Ricoh quartz te horen qua periode en stijl :nerd_face:

2 likes

@Dutchspur heb jij al Ricoh doosjes?

2 likes

Maar twee, kan wel paar gebruiken hoor, Ricoh horloges zat

Dus @domega, laat maar weten als je ze wil verkopen :smirk:

1 like

Dank voor de tag :pray:

2 likes

Hou ik in gedachten, je weet nooit. Ik zou liever de Ricoh hebben die in die dikke doos hoort, maar dat lijkt redelijk kansloos…Vast een hele vette :sunglasses:

1 like