Column in telegraaf van 06-08 over (dure) horloges

Een stoel van ikea kan je op zitten. Een stoel van Poliform ook, en vermoedelijk zit die net zo makkelijk zo niet makkelijker dan die van ikea. Kortom, ondanks dat je veel meer uitgeeft aan styling voldoet het ding nog steeds aan zijn primaire doel. Dat geldt ook voor die Rolls Royce: hij brengt je gewoon van A naar B. Met een hoop extra luxe t.o.v. jouw Dacia, dat wel. Met veel (niet alle) dure horloges echter lijkt het primaire doel totaal ondergeschikt aan uiterlijk. voorbeeldje, Philippe Patek:

Persoonlijk vind ik 't ook een lelijk ding, maar dat doet niet terzake.

Wat een konijn… Als de heer in kwestie er niets van begrijpt, moet die het eerst maar eens goed onderzoeken ipv. rommelvoer te schrijven. Dat doet een journalist/columnist normaliter toch?

Hmmm, ik schat dat er tot nu toe op z’n minst enkele honderdduizenden (echte) Rolexen gemaakt zijn. Crepas heeft op z’n gunstigst enkele duizenden horloges verkocht. Een héél stuk exclusiever dus. Dit argument lijkt me toch niet helemaal te kloppen, dus.:wink:

2 likes

Da’s ook de reden dat ik geen Rolex meer wil.

Laat ik het dan pseudo exclusiviteit noemen…

1 like

@Sammie is als een ex roker…
Altijd meegedaan maar nu de meest fanatieke klager over roken :laughing:

Ik denk dat je hier een vergissing maakt.

Ruim 25 jaar geleden kocht ik mijn eerste Rolex en heb inmiddels zo’n beetje alle types eens of meerdere malen gehad.

Vind het nog steeds een prachtig horloge met imo het meest rigide uurwerk. Wat mij tegenstaat aan een Rolex is dat de halve wereld - vooral de laatste jaren - ermee loopt.

Terras, benzinepomp, winkelcentrum, sportschool, overal zie je die dingen en da’s nou net wat ik niet leuk vind :wink:

Als de Rolex hype ooit afneemt en ik mag dit meemaken dan zal er vast weer een Rolex komen. (Moet er wel een 40 mm SS datejust op jubilee uitkomen) :smile:

1 like

Is een courgette volgens mij.
:sunglasses:
Elf.

Allemaal komkommer-familie! En omdat het ook hier komkommertijd is, nog wat leesvoer voor geïnteresseerden :smile: :

Twaalf.

800000 per jaar, give or take… :sweat_smile: …bij ongeveer 3 miljard $ omzet.

Kijk eens aan. Weer wat opgestoken.

Dertien ?

1 like

Ik leer ook graag! Waar staat “Elf.” Voor?

Groet, Paul

Tja volgens mij raakt dit artikel de kern van elke hobby of verzameling. Je kunt het artikel derhalve voor veel meer producten dan alleen een horloge lezen. Dat het alleen voor horloges zou gelden, ben ik dus niet met hem eens. Ik begrijp uit de reacties van anderen dat de auteur zelf veel van economie zou moeten weten, dan weet hij dus ook alles over ‘vraag en aanbod’, bestedingspatronen, marketing en psychologie. Dit is alleen niet uit het artikel op te maken…

De tijd is prima afleesbaar zo lang de wijzers niet over de subdials vallen. Wit op wit met zo’n toch wat drukke wijzerplaat… nah, nee. De subdials zelf echter… dat is andere koek. Of de tachymeter-markeringen. Moet je je voorstellen dat je dat in een trillend vliegtuig heel snel af moet lezen. Succes verzekerd :worried:.

1 like