Ik heb geen idee waar dit over gaat. Maar excuses aanvaard.
Boudewijn de Groot - Tante Julia
In de 13 jaar dat ik āluxeā horloges draag, heb ik maar twee keer meegemaakt dat iemand me erop aansprak. Als ik moet schatten is het percentage horlogeliefhebbers/kenners zeer laag, dus als iemand een duur horloge herkent is dat vaak iemand die er soortgelijke passie voor heeft en derhalve niet de intentie heeft om je te laten verantwoorden waarom je een dure klok draagt.
Toen ik nog bij mijn familie woonde, had ik dat commentaar helaas wel. Naar mijn ervaring zien niet-horloge liefhebbers een horloge enkel en alleen een als instrument om de tijd op af te lezen. De passie eromheen en de reden dat je 2000+ uitgeeft voor een apparaat die minder goed de tijd aangeeft kan ik uitleggen, maar het is aan de āontvangerā in hoeverre ik daarin ga.
Ken je klassiekers !
Eh, in mijn beleving als wel-horlogeliefhebber is dat nog steeds zo. Althans, het is zeker de primaire functie.
Daar heb ik voor mezelf al enige moeite mee, ofschoon ik het meermaals gedaan heb.
Alhoewel⦠Twee van de drie 2000+ horloges zijn een HAQ. De facto bij de top vijf van beste, meest accurate uurwerken die op deze wereld voor aan de pols verkrijgbaar zijn. Dus ik kan twee van die aankopen nog enigszins rationaliseren door te zeggen dat het uurwerk in kwestie tenminste nog ringetjes rond de gemiddelde telefoon rent.
Maar toch heb ik wel door dat het feitelijk gezien baarlijke nonsens is. Ik denk dat die grondhouding ook erg hielp om geduld te hebben voor mijn moeder zaliger. Die riep ook altijd dat ik geld te veel had, en gelijk had ze.
Ik zou goed geld betalen om haar nog ƩƩn keertje aan mān keukentafel te mogen zien zitten, met een pannetje mosseltjes voor de neus, terwijl ze me uitlegt dat de jeugd van tegenwoordig (ik ben 46) veel te makkelijk is met geld.
Maar daās een soort van off topic.
bah
foutje bedankt
b d g tante julia?
Cool, wat verdien jij netto per maand?
Ik denk gelijk aan een āEating disorderā als ik dat arme meisje zo zie staan. Dat we daar niks aan doenā¦ik zeg boycotten die lingerietokoāsā¦
Ja ik krijg wel eens commentaar, maar alleen op mijn SDā¦Soms uit interesse, soms met een ander soort ondertoon.
Wanneer iemand direct over de waarde begint voel ik me daar niet prettig bij.
Enerzijds omdat ik vind dat dat niet relevant is, anderzijds omdat er dan op basis daarvan een waardeoordeel aan mij wordt gehangen al dan niet bewust.
Ik denk overigens dat het voor āniet liefhebbersā niet veel uitmaakt of een horloge ā¬500,-, ā¬1000,-, ā¬3000,- of ā¬10.000,- isā¦

Ik heb geen idee waar dit over gaat. Maar excuses aanvaard.
Dacht dat ik eindelijk Willem gevonden had. Verder zoeken dan maar want zijne majesteit de koning zou hier toch echt op moeten zitten.

Ik denk overigens dat het voor āniet liefhebbersā niet veel uitmaakt of een horloge ā¬500,-, ā¬1000,-, ā¬3000,- of ā¬10.000,- isā¦
Laat ik je uit de droom helpen. Moeder zaliger, die ik hierboven noemde, vond 500-1500 al aardig decadent maar OK, richting de 2500-5000 werd het al veel amechtiger maar kon ze nog inzien dat iets mooi was, terwijl je boven de 5K toch echt compleet voor gek werd versleten, met ondertonen van hevige Calvinistische afkeuring.
In bepaalde kringen ben je een patser, gladjakker en mogelijk zelfs een arrogant figuur als je 'm met een horloge van 10K uit de broek laat hangen. Of dat terecht is of niet, daās een ander verhaal.
Ik ontken alles. Dat werkt thuis tot nu toe ook prima.
Ik was al bang dat ik de enige was, en vier dat geld, ze mag hem houden, en als mijn vriendin die zou hebben zou ik haar gelijk naar huis sturen
Ontopic: Laatst vertelde mijn zus dat haar tuinaanleg bijna ā¬100.000,00 had gekost. Ik zei: dat is dan gelijk de laatste keer geweest dat je iets over de prijs van mijn horloges zegt
Mij zie je niet meer in

lingerie

Mij zie je niet meer in
Mij wel, als ik nog weer eens een dame tegenkom die dat leuk vind. EƩn keer bij de poot gehad, onvergetelijk.

Mij zie je niet meer in
Maar ik gun een ieder zān plezier
Ik praat nooit over de prijs van mijn horloges. Zelfs niet met mensen die interesse tonen. Twee belangrijke redenen:
-
Veiligheid. Er hoeft maar iemand tussen te zitten die elders verteld dat er bij āzijn vriend voor ā¬ā¦ aan horloges thuis ligtā
-
Ik vervolgens altijd de rondjes mag betalen in het cafƩ, omdat iedereen denkt dat ik geld over heb