Mooi geworden inderdaad, die ingebouwde trampoline is wel een nette oplossing, flikkeren de kids er tenminste niet om de haverklap vanaf. Zit er nou een buitenkuiken onder de afkapping? Hier (Brazilië) laat je voor een ton een compleet huis met 4 slaapkamers, tuin en zwembad aanleggen. Het valt dan wel weer binnen een jaar of 5 in elkaar, maar zo blijf je tenminste bezig.
Hier is een Submariner tegen de huidige prijzen en eurokoerzen ook gewoon 3-4 jaarsalarissen, dus (ongeschoolde) arbeid is erg goedkoop. Het grootste probleem is dat ongeschoolde arbeid hier daadwerkelijk ongeschoold is. Kranen die verkeerd om aangesloten zijn, lichtknopjes die volstrekt onlogisch zijn aangesloten, airco afwatering die in de plafondruimte van de benedenverdieping afwatert, etc, etc.
Ik weet niet waar jij het kuikentje ziet eerlijk gezegd.
Over bouwen in Brazilie gesproken, ik heb daar nu een naschoolse opvang (sao joao del Rei, Minas Gerais) en een woonhuis (Natal) ontworpen en die zijn allebei ook gebouwd. En inderdaad van de prijzen die daar gelden kunnen wij hier al jaren niet meer dromen… Dat uit elkaar vallen valt me eerlijk gezegd nog wel mee, de overheid bemoeide zich met de naschoolse opvang ook wel geregeld, al moet ik zeggen dat het wel gebouwd werd met overheidssteun, zo was het stuk grond geschonken aan de (NL) stichting die het gebouw neer wilde zetten. Het is een aparte bouwstijl, dat moet ik wel zeggen, heb ik wel even mee geworsteld. Gelukkig had ik tijdens mijn reizen naar Brazilie mijn ogen goed de kost gegeven als ik ergens wat gebouwd zag worden.
Overigens blijf ik me altijd weer verbazen over dit soort constructies, die in elke huis zo’n beetje aanwezig is (met uitzondering van de luxe huizen en hotels):
Ik bedoelde buitenkeuken, geen idee waar het kuiken vandaan komt, zal wel beroepsdeformatie zijn.
Bij ons in huis zijn 3 van de 5 badkamers ook uitgerust met zo’n elektrische douche, maar dan wel netjes geaard. Op zich werkt het wel en het is makkelijker dan warm water leidingen leggen denk ik dan.
Het huis waar wij in wonen is een jaar of 5 oud, maar daar verschijnen langzaam de barsten in de muren en andere gebreken die je niet zo rap al zou verwachten. Het is hier wel dat hoe dichter je er op zit hoe beter het eindresultaat.
Ook wel eens voor gek verklaard als je verteld wat je horloge gekost heeft.
Mij heeft nog nooit iemand naar de prijs van één van mijn horloges gevraagd. Maar geen probleem voor mij om op zo’n vraag te antwoorden. Duurste ‘klokje’ zit namelijk op circa € 400,–, en daar zal niet gauw van gezegd worden dat dat achterlijk veel geld is…
Toen ik vorig jaar mijn Speedmaster aan had geschaft kon ik wel rekenen op scheve gezichten en wat steken onder water. Mensen konden zich niet voorstellen dat ik zoveel geld wilde betalen voor een horloge. Zelfs vanuit mijn vriendengroep…
Dit weerhoudt mij nu dan ook om dezelfde vrienden te vertellen dat ik recentelijk een Rolex Explorer II heb aangeschaft. Dit vind ik oprecht jammer, omdat het wel een aankoop is waar ik trots op ben. Ik ben echter bang dat het als protserig / opschepperig overkomt als ik vertel dat ik een Rolex aan de collectie heb kunnen toevoegen.
Dan moet je er ook wel met veel enthousiasme over verteld hebben en prijzen hebben genoemd. Op zich goed, as je ergens blij mee bent, maar dan loop je het risico dat ze zich er mening over vormen.
Beter kan je er gewoon niet teveel aandacht aan schenken. Mensen die namelijk niks om horloges geven zien het verschil niet tussen een Speedmaster en een willekeurige Quartz van 100 euro. En zullen er uit zichzelf dus niet snel iets van vinden.
Mensen die wel om horloges geven, zien het en beginnen er zelf wel over. En zullen niet snel achter over slaan van een Speedmaster qua prijs en al helemaal niet daar een negatief waardeoordeel over hebben.
Zo is het, heb ook zo’n “fijne” buurman die als hobby heeft als eerste het kenteken van onze auto’s te checken bij de RDW (woon in een leuke 2 onder 1 kap, verder niet heel speciaal, maar heb wel een autopassie), deed hij ook bij de 55-TV-FN, het was wel heel stil toen…