Commentaar op duur horloge

Op een verjaardag van een vriendin was er een andere gast die ineens zei; “Ja, ik moet ook maar eens zo een Rolex halen” (wijzend naar de mijne).
”Die jij hebt is wel geinig, alleen hoe doe je dat met de batterijtjes?”.

13 likes

Altijd en overal .
Onophoudelijk krijg ik de vraag “kost dat”…“niet normaal zo duur”

Sja, daar doe ik het voor…
Flaneren, showen en shinen maar.

17 likes

Vertel nooit wat mijn horloge kost .

2 likes

met het tuig waar ik mee omga vraagt men niet wat me horloge kost

3 likes

Kinderarbeid.

huh

18 likes

Niemand zegt ooit iets over mijn horloge, welke ik ook draag, hoor niks, mensen boeit het geen fluit :rofl:

2 likes

Ik ook niet, ik zeg altijd ‘genoeg’ :wink:

4 likes

‘Seiko-tje’ zeg je dan.

1 like

Welke verjaardagen?

Dat bepotelen wel Covid proof dan hè…

Van de andere kant. Als je dit draagt vraag je erom.

4 likes

Precies, ik omring me ook het liefst met paupers die een horloge een ‘klokkie’ noemen :wink:

2 likes

Als het me ooit gebeurt zal ik die persoon volmondig gelijk geven. Maar ze zouden het nooit vragen want ze weten toch al dat ik gek ben

1 like

Vaak denk ik zelf: ‘Ach! Jongen, waarom heb jij ooit… Wat ben jij er toch ingestonken!’ :grin:

Duur of kostbaar, waardeoordeel of zijnsoordeel. Ik heb geen dure horloges, dat is hooguit iets wat een ander ervan kan vinden en wat iemand anders denkt zal me jeuken. Ik heb kostbare horloges, maar duur? Nee.

3 likes

Nooit last; alleen interesse!

Weinig last van… Wel eens geantwoord op de vraag “wat kost dat nou”…

viel wel mee, heb er nog 1300 euro korting op gekregen"… Dus…

Priceless die kop.

16 likes

Weinig meegemaakt, want praat er nooit over. Die enkele keer dat er wel naar werd gevraagd heb ik het niet gezegd en de aandacht verlegd op iets anders. Want zeg eerlijk: iemand die naar de prijs van jouw horloge vraagt weet al wel dat het een duur horloge is, hij wil alleen dat jij het zegt zodat hij zijn verbazing kan uiten. En daar heb ik geen zin in. Niemand zal zomaar naar de prijs van je horloge vragen, zonder al te weten dat het duur is.

16 likes

Beetje als Rolls Royce vroeger, maakte geen prijzen bekend van haar auto’s: “als iemand zou vragen wat ie kost, kan hij hem niet betalen” :wave:

4 likes

Maak het zelden mee. Vrienden vinden historie en techniek vaak interessanter dan de prijs. En als ze er over beginnen vraag ik ze vriendelijk om zelf maar even te Googlen :wink:

Heerlijk dat Nederlandse calvinisme om niet over geld te praten.

7 likes