Commodoor


nou een foto ben benieuwd

1 like

Hoi geert. Je bent duidelijk wat nieuwig hier. Ik zag je vraag in de andere post. Hier het antwoord wat ik daar gaf. Op de foto zie ik dat jouw horloge een voor die tijd goed uurwerk heeft met 17 uitstekende lagertjes.

Lijkt me duidelijk jaren 60.

2 likes

Ha, idd jaren 60. In de vorige post was nog geen foto

Bedankt voor je reactie ik bewaar hem zeker en laat deze horloge schoonmaken .
Hij loopt nog steeds hoor maar stop soms ook.Het is een jubileum stuk gekregen toen mijn vader 25 jaar in dienst bij dat bedrijf zat.

nogmaals bedankt

1 like

Maak de kast mooi schoon met een doekje, geen papier gebruiken dat krast, een cape cod doekje/zilverpoetsdoek en een sateprikker.
Polijst het plastic glaasje met wat polywatch, koplamppolijst of hee tandpasta. ha vooral niet zelf proberen het horloge te openen, de ervaring leert dat dat nare beschadigingen tot gevolg kan hebben.

Laat je een van de leden hier op het Forum die horlogemaker zijn het uurwerk een servicebeurt geven zodat het weer mooi loopt. Dat zal hard nodig zijn, ondanks dat het horloge welicht nu ook loopt zal alle smering zijn verdwenen. En die beurt kost je de kop niet.

Daarna zet je er een mooi echt kroko of hagedisbandje op en je hebt een superleuk vintage horloge met een mooie historie waar je jaren lol van kan hebben!

1 like

graag gedaan. Je kan anderen met de hartjes onder een berichtje laten merken dat je het hebt gelezen.

1 like