Sinds vrijdag merk ik een soort van condensatie op in de binnenkant van mijn horloge.
Het glas wordt wazig en er zijn heel kleine druppeltjes die zich vormen. Deze worden zichtbaar na een inspanning.
Op mijn glazen case-back is hetzelfde probleem.
Wat is de oorzaak en wat kan ik ertegen doen?
Eens, voor nu het horloge met open kroon op zijn kop in een afgesloten kom met ongekookte rijstkorrels leggen. Rijst absorbeert het vocht. Minimaal 24 uur laten liggen.
Ja… een service beurt wou ik al langer doen.
Bij mijn locale horloge maker js dat over de duizend euro🫣 zouden nieuwe rubbertrjes voor de afsluitingen genoeg zijn?
Zoals door enkele geadviseerd, goed laten herstellen. Dan krijg je nieuwe pakkingen, caseback, kroon, en soms meerdere pakkingen bij de kroon. Ik had bij een horloge hetzelfde euvel. Alles vervangen, door een horlogemaker. Schoongemaakt, beetje gesmeerd, afgesteld. Ik meen mij te herinneren iets van €150,-
Dan kan je horloge er weer tegen. Succes.
Groeten John
Dat zijn waanzinnige prijzen die hij rekent. De benodigde onderdelen die een horlogemaker nodig heeft zijn verkrijgbaar via Kunke.eu. Maar levert alleen aan Omega certified horlogemakers. Ik zou via Kunke een onderhoudsbeurt doen. Je krijgt altijd een prijsopgave. En standaard prijs voor een chrono exclusief onderdelen. Met een jaar garantie op de reparatie. Kunke is het officiële servixecentrum voor Fortis.
Laat je horloge niet verpesten en je bent er op die manier weer minimaal 7 jaar klaar mee.
Daar heb je gelijk in. Eenvoudiger uurwerk dan in de fortis. Maar er zijn op het forum genoeg kundige mensen die wel kunnen helpen. Het is natuurlijk wel even zoeken wie in de buurt woont. Maar dat is het fijne van het forum. Hulp en advies van liefhebbers.