Conglomerate Challenge: welke 3 horloges zou jij kiezen van 1 conglomeraat?

Ik keek bij Citizen en Bulova op de sites en realiseerde mij ineens dat Citizen ook al een conglomeraat is sinds de overname van Frederique Constant, met daarin nog Alpina en Arnold & son verpakt, en natuurlijk Bulova. Best veel keus uit mooie en goede horloges en leuk om daar 3 verschillende merken en types uit te kiezen.

Voor mij dan deze 3 van Citizen ;

Lunar Pilot moonwatch sportief

Arnold & Son Constant Force Tourbillion voor de complicatie

En een top allrounder met cal 0210

prima setje zo.

En voor jullie ook de vraag, als je gaat one-stop-shoppen bij 1 conglomeraat, welke 3 verschillende merken en horloges ( dus niet 3 duikers of 3 dressers ) met minimaal 1 complicatie erbij, zou je dan kiezen ? Geen budget plafond en kiezen uit ;

• LVMH
  • Swatch
  • Richemont
  • Seiko, eitje voor die fans met Seiko plus alle sub merken zoals 5 of Pressage, King Seiko, Grand Seiko en Credor
  • Citizen
  • Sowind ( voorheen Kering ) met Girard Perregaux, Ulysse Nardin en JeanRichard

En dus geen Rolex, AP of Independents deze keer, en Breitling moet nog even wachten tot Gallet iets uitbrengt. Dus leef je weer eens lekker uit in horlogeland zonder dat het je een cent kost :slightly_smiling_face:.

Graag met plaatjes !!

4 likes

Nogal een apart uitgangspunt om horloges te kopen. Ik denk dat de meeste mensen hier kijken naar het merk/model dat hen aanspreekt. Dat daar dan een conglomeraat achterzit is, in elk geval voor mij, geen enkele reden om dan nog maar op zoek te gaan naar andere merken binnen zo’n conglomeraat.
Hoort Seiko in dit rijtje wel thuis? Seiko heeft modellijnen, geen aparte merken, of je zou het moeten zien als Seiko en Oriënt, maar dan lijkt me het conglomeraat eerder Seiko Group te zijn en niet Seiko (sec het merk).

:face_with_spiral_eyes:

2 likes

wat te zeggen over credor?

En Grand Seiko en Pulsar

“Seiko Credor is launched as a Seiko’s luxury brand featuring watches made from precious metals.”
Dus geen apart merk dat is overgenomen door Seiko.

Idem

Pulsar is onderdeel van de Seiko Corporation, niet een modellijn van het horlogemerk Seiko.

Dus conglomeraat! En wat te denken van de merken die hier niet verkrijgbaar zijn als onderdeel van de corp. Denk aan Alba.

1 like

Luister Semantische Sonja`s,
plaatjes en geen praatjes !

3 likes

Je hoeft niet mee te doen hé … en het is niet kopen maar wensdenken !

1 like

thats all folks

2 likes

Heel snelle eerste selectie…

Maar mis de duiker eigenlijk…

3 likes

Top,
en nu nog twee erbij please… :sweat_smile:

Dat is binnenkomen !!!

1 like

10-20 jaar geleden had ik mijn keuze gemaakt uit de Richemont group
Vandaag zou ik Swatch nemen

voor alledaags gebruik kan ik mij vinden in een Speedmaster

Nog wat sportiever en DE duiker onder de divewatches
Niets beter dan De 50 fathoms Blancpain

En als topper zeker iets bij Breguet. Keuze genoeg maar laat het mij bij deze houden. Een model dat niet meer in productie is maar dat was geen vereiste denk ik.
Veel mooier en eleganter kan je deze volgens mij niet maken.

4 likes

Toppers !!

Ja klopt, maar niet van het merk Seiko.

Wat is er tegen om precies te zijn…

Welke mij het meeste aanspreekt is de Bulova, heb niet naar de aankoopprijs gekeken.

1 like

Oh, het is theoretisch…tja, dat zei je er niet bij.

Ik ben je kwijt. :face_with_peeking_eye: geeft niet, ga maar lekker door…

Tja, dat ligt aan de samenstelling van het conglomeraat, niet aan mij.