Ik keek bij Citizen en Bulova op de sites en realiseerde mij ineens dat Citizen ook al een conglomeraat is sinds de overname van Frederique Constant, met daarin nog Alpina en Arnold & son verpakt, en natuurlijk Bulova. Best veel keus uit mooie en goede horloges en leuk om daar 3 verschillende merken en types uit te kiezen.
En voor jullie ook de vraag, als je gaat one-stop-shoppen bij 1 conglomeraat, welke 3 verschillende merken en horloges ( dus niet 3 duikers of 3 dressers ) met minimaal 1 complicatie erbij, zou je dan kiezen ? Geen budget plafond en kiezen uit ;
LVMH
Swatch
Richemont
Seiko, eitje voor die fans met Seiko plus alle sub merken zoals 5 of Pressage, King Seiko, Grand Seiko en Credor
Citizen
Sowind ( voorheen Kering ) met Girard Perregaux, Ulysse Nardin en JeanRichard
En dus geen Rolex, AP of Independents deze keer, en Breitling moet nog even wachten tot Gallet iets uitbrengt. Dus leef je weer eens lekker uit in horlogeland zonder dat het je een cent kost .
Nogal een apart uitgangspunt om horloges te kopen. Ik denk dat de meeste mensen hier kijken naar het merk/model dat hen aanspreekt. Dat daar dan een conglomeraat achterzit is, in elk geval voor mij, geen enkele reden om dan nog maar op zoek te gaan naar andere merken binnen zo’n conglomeraat.
Hoort Seiko in dit rijtje wel thuis? Seiko heeft modellijnen, geen aparte merken, of je zou het moeten zien als Seiko en Oriënt, maar dan lijkt me het conglomeraat eerder Seiko Group te zijn en niet Seiko (sec het merk).
En als topper zeker iets bij Breguet. Keuze genoeg maar laat het mij bij deze houden. Een model dat niet meer in productie is maar dat was geen vereiste denk ik.
Veel mooier en eleganter kan je deze volgens mij niet maken.