Ben deze Omega aan het overwegen, maar mijn expertise schiet tekort.
Betreft een Constellation 168.029 “Connie” Vintage C-Shape.
Is blijkbaar 2 jaar terug geserviced, niet bij Omega. Nieuw glas geplaatst en is licht gepolijst.
Zien jullie zaken die niet kloppen? Wat lijkt jullie een redelijke prijs?
Ik heb een identiek exemplaar van een forumlid uit elkaar liggen. Kroon van het horloge hier in de post is nog de originele; de Omega-kronen die je nu als vervanging koopt hebben een groter Omega-symbool. De originele kroon op de foto heeft waarschijnlijk wel een tot prut vergane pakking, da’s redelijk standaard helaas. Vandaar mijn ervaring met de vervangingskroon… Glas op de foto is ook een origineel glas, en geplaatst door iemand die het iets kan schelen. Iemand anders zou niet op het recht-staan van het symbool hebben gelet.
Polijstwerk is keurig zoals het bij dit type hoort te zijn. De gesp is een mooi detail, die zit er zelden meer bij.
Kritiekpuntje is dat ik slijtage zie op de rand van de rotor. Kan zijn dat deze - zo nu en dan - het achterdeksel raakt. Zit in slijtage van de rotor-as. Is vervangbaar, en soms op eBay nog NOS te vinden.
Gerommeld zou ik niet zeggen. Ik denk dat de dial is schoongemaakt door iemand die er verstand van heeft. Gezien de vraagprijs zeg ik alsnog gelijk doen. Of het nu een opgemaakte wijzerplaat is of niet, dat is een hele goede deal.