Constellation: alles zoals het hoort?

Waar aan zie je dan dat hij schoongemaakt is? Of hij wel of niet opnieuw opgemaakt is is enorm belangrijk voor de waarde.

Wat ik wel zie als ik inzoom is dat er wat schade aan de indices te bespeuren is.

2 likes

Dat is exact de reden dat ik twijfel. De indices zijn ietwat beschadigd, maar de wijzerplaat vertoont geen enkele patina, dat is vreemd.

1 like

Dat zijn twee heel andere dingen. Patina komt door leeftijd, vocht, licht etc. Dat die indices zo geworden zijn moet een andere reden hebben denk ik.

1 like

Dan verschillen wij daarin van mening. De beschadiging van de indices komt niet overeen met de staat van de wijzerplaat. Zoveel is duidelijk.

1 like

Maar als de wijzerplaat aangepakt zou zijn zou je ook verwachten dat die indices opgelapt zouden zijn. :wink:

3 likes

Ik zie niets raars aan het guilloche. En ik heb er zelf een :nerd_face: jij ook Jurtz?

2 likes

Je zoekt er teveel achter IMO. Ik vind de bedrukking van de tekst bijvoorbeeld loeistrak, en dat lukt nagenoeg nooit bij een re-dial.

2 likes

Voor de indices is een verf gebruikt die in de loop der jaren waarschijnlijk is gaan brokkelen.
Deze plaat is naar mijn mening niet schoon gemaakt en al zeker niet opgemaakt.

3 likes

Ik maak uit de foto’s op dat de lugs niet gelijk zijn, kan me vergissen.

Inderdaad

Bekijk alle foto’s maar eens goed, verschil is zichtbaar!

1 like

Nou, Arendsoog, wat zie jij dan?

Lengte vanaf de kast en afronding van de lugs

1 like

Kun je wat specifieker zijn?

Kijk maar eens goed naar de foto’s van de lugs voor en achter.

1 like

Gezellig weer. Mooi horloge overigens. Ziet er heel legitiem uit. Het zal wel meerdere services gehad hebben, en ongelukje met de indices is zo gebeurd.

2 likes

Gezellig hier!
Het enige wat je nog zal kunnen vragen is een foto van het binnendeksel. Soms zitten hier sporen op van de rotor doordat het glas in het verleden niet goed is geplaatst oid. Verder ziet deze er goed uit!

1 like

Nou @svmnb1 wie had gedacht dat het zo uit de hand zou escaleren. Als ik het goed heb begrepen heb je de gok gewaagd? Mooi ding hoor :+1:

6 likes

Nico heeft ons gevraagd of we “iets” zien wat anders is dan zoals het hoort betreft de Omega Constallation waarin hij geinteresserd is.
Het commentaar van diverse forumleden heeft niets te maken met zijn uitvraag.
Nogmaals; er is, op de foto’s, een verschil zichtbaar in de lugs qua lengte en afronding mijn inziens :wink:

2 likes

Een verschil is er altijd zichtbaar als de foto in een hoek gemaakt is. Wat mij betreft is de kast scherp en is het verschil dat je waarneemt perspectivische vertekening.

2 likes