Corum opnieuw uitgevonden?

Corum werkt aan een heuse comeback en heeft voor Watches and Wonders 2026 nieuwe modellen aangekondigd:

What say you?

• Yay!
  • Nay!
  • Ik heb al een Golden Bridge :+1:
  • Anders, namelijk …
0 stemmers
5 likes

Een (voorbeeld)plaatje bij het praatje:

5 likes

tja, ietwat geforceerde poging lijkt het mij? en meeliften op de integrated bracelet hype, het kleurtjes gebeuren, en o ja, vroeger deden we iets met vlaggetjes…
das war einmal

4 likes

Ik word er niet warm van, maar ieder z’n ding.

2 likes

“Anders, namelijk…”: het merk kan me echt aan mijn derrière oxideren, zeg maar, om een beetje in de stijl te blijven van de Paul & Shark-dragers die mogelijk voor Corum vallen.

3 likes

Een vliegende start voor het nieuwe Corum op HF :joy:

1 like

Wij weten wat een pracht ze uitgebracht hebben in het verleden Anthony. Of dat ooit terug komt weet ik niet, maar ze kunnen het maar proberen.

1 like

Ik heb er eens naar zitten gluren op de website. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat een horlogekoper met pak 'em beet 10K a 11K om stuk te slaan op een integrated bracelet hiervoor kiest i.p.v. bijvoorbeeld een Zenith Defy of IWC Ingenieur. Of zelfs een Chopard Alpine Eagle of Girard-Perregaux Laureato zou (met wel een iets hogere listprijs) nog kunnen worden genoemd.

Punt is, dat er gewoon al zoveel te koop is in deze categorie dat ik niet denk dat dit een groot succes gaat worden. Ik vind het horloge ook niet echt onderscheidend t.o.v. de hiervoor genoemde alternatieven en ik denk dat dit voor veel horlogeliefhebbers wel meer aansprekende namen zijn.

2 likes

Dit👆.
Geld overigens voor het Corum van weleer (op de ultra dunne dress horloges na dan). Deze nieuwe herlancering wil ik nieteens in de buurt van mijn derrière hebben. Ik zou de hond er nog vanaf trappen (bij wijze van spreken. Ik trap mijn dieren niet).

Ik ben benieuwd. Ze hebben inderdaad ooit prachtige stukken gemaakt. Maar ook veel, laten we zeggen, minder mooie experimenten in de markt gezet.

2 likes

Klopt. Er zijn vintage prachtstukken.
Maar het gros is toch wel… laten we het “erg extravagant” noemen.

1 like

Ik dacht dat je het FORUM opnieuw uitgevonden had en een tikfout gemaakt had… Inschattingsfoutje van mij.
Het horloge vind ik niet heel bijzonder. Het oude Corum ken ik niet.

2 likes

Potato

Potatoe

Met je eens. Het is nu veel copy-paste en daarmee weinig onderscheidend in een drukbezet segment van de markt.

1 like

Wat ze hier laten zien is echt vis noch vlees

maken/maakten die niet van die spuuglelijke bubble watches? (zag ik ook maar langskomen in de blauwe rubriek). Het heeft voor mij een hoog kermisgehalte en copy/paste van anderen. Dat voor tussen de 11k en 35k… ik verwacht geen daverend succes.