Wordt een prachtige creatie.
Beetje Bell&Ross-stijl.
UPDATE
Wat vrije uurtjes beschikbaar om aan het project te werken! Ik heb met name verder gewerkt aan de wijzerplaat, en deze steeds meer getailored naar het NH35 uurwerk. Ik heb daar nu ook een dummy-model van gemaakt dat nu onder de wijzerplaat ligt. Het datumgat is daar nu op geplaatst, en ik heb nog wat signing aan de wijzerplaat toegevoegd. Echter betwijfel ik of dat middels 3D printen wel gaat lukken, aangezien we het hier hebben over letters met een dikte van ongeveer 0,15 mm.
Ik vraag me daarom sowieso af hoe horlogemakers zulke kleine teksten op hun dials krijgen. Ik las iets over tampografie, en zag daar ook een video van. Fascinerend! Maar voor mij vrees ik te complex. Een lasergravure zou misschien ook nog een optie zijn als het printen van dergelijke kleine tekst niet gaat lukken.
Ik heb een setje wijzers gemodelleerd op basis van een setje dat ik tegenkwam bij Namokimods. Ik vind de ‘leaf’ shape erg sierlijk en passend voor mijn ontwerp. Dat is voorlopig het uitgangspunt. Ik twijfel wel een beetje of deze wijzers niet iets te kort zijn (model heeft de juiste maat, ik hoor graag jullie mening).
Verder heb ik mezelf een fraaie Seiko srpe57k1 cadeau gedaan via ING rentepunten. Ik ben er erg blij mee! Maar niet alleen om te dragen, ook omdat er een 4R36 uurwerk inzit. Als ik het goed heb is dit nagenoeg hetzelfde uurwerk als de NH35, maar dan mét dagaanduiding, en Seiko only. Ik wil mijn horloge graag eens open maken en kijken hoe de case precies geconstrueerd is.
UPDATE
Ik heb een eerste model van het ontwerp 3D-geprint. Hieronder een aantal foto’s! Ik had helaas geen geschikt bandje bij de hand, dus ik heb een stoffen band gebruikt om een idee te krijgen. In feite het enige echte doel van dit model is om een indruk te krijgen van het formaat (42 mm kastdiameter). Dus, juist formaat of te groot?
Deze ongetwijfeld.
Prachtig horloge ook. Funky door de aparte vorm van zowel kast als wijzerplaat. Dat is een dikke domper bij
want de gewone ronde wijzerplaat doet de speciale kast helemaal teniet. Voor mij dan.
Bij de jouwe minder. Ik had natuurlijk ook daar graag die vorm bewaard gezien maar bon
42 is wel heel, heel groot ja. Tenzij je polsen van 20cm of meer hebt natuurlijk. Maar ook bij de jouwe maakt de band een bijna 90° hoek van aan de kast wat je eigenlijk niet wil. En een NH35 gaat een joekel van een spacer nodig hebben daarin. Probeer eens met 38mm, zal wellicht veel eleganter overkomen.
Wat een fantastisch leuke uitdaging, respect voor je skills! En wat een tempo heb je er in zitten.
Ik zou zelf een maatje kleiner gaan, zeker gezien het als dresser bedoeld is.
Leuk om te volgen!
Snap ik, en eigenlijk ben ik het daar ook wel mee eens! Het leek me alleen een stuk lastiger worden als ik zo’n vorm glas zou gebruiken. Maar als je (of iemand anders) suggesties heeft waar ik zo’n afwijkende vorm kan kopen, dan neem ik het zeker nog eens in overweging.
Eens. Het oogt wat mij betreft ook te groot, zeker voor dit type horloge. Ik heb onlangs een dresswatch gekocht die 40 mm meet. Ik ben daar erg tevreden over, dus ik denk dat ik 'm daar eens naar aanpas. 38 mm lijkt me dan weer net klein.
Thanks! En zoals hierboven vermeld; inderdaad eens dat het wat kleiner moet worden!
Wijzers ogen imho te klein en kort op je render.
Zou zeker de minutenwijzer een stuk langer maken, en wie weet ook een stuk dikker.
Je case kan net. Ik denk dat 38mm mooier is.
Klopt inderdaad. Ik heb deze maten afgeleid van een setje dat ik online tegenkwam voor NH35 uurwerk. Na modelleren kwam ik ook tot de conclusie dat ze te klein zijn. Gaat aangepast worden!