Ik ben absoluut geen expert, maar ik had het met een horlogevriend over de enorme spanne in de afwijking van het nieuwe uurwerk van Credor. 6980.
-15/+25.
Nu snap ik dat het een dunne handwinder is, maar ik vroeg mij wel af of dit Credor waardig was. We waren het er beide over eens dat dit toch wel erg ruim is.
Sowieso bizar om hier €39K voor te betalen, ontzettend saai en inspiratieloos ontwerp. Als je dit voor €700 bij de Bijenkorf in de vitrine zou legen zou niemand ernaar om kijken.
Ding is 8mm hoog. Ze zullen wel offers hebben gemaakt om het movement onder de 2mm te krijgen… toch ruim 1mm dunner dan wat Patek in Calatravas rommelt.
Regardless niet voor mij. Wellicht dat ze er SA zn patek erop in wil ruilen…
wat een afknapper: een 2 wijzer horloge met een afwijking van hier tot Tokyo, zeer beperkte gangreserve en dan met een ontwerp dat ook al niet achterover doet slaan
Tuurlijk, daar zit een stuk prestige in voor zo’n fabrikant, maar voor mij is een 3mm uurwerk meer dan prima als ik daar een aantal aanzienlijke voordelen/verbeteringen voor terugkrijg.
Nergens aan, maar wat doet het er toe? Mijn punt was dat de magere gangreserve nog moeilijker te rechtvaardigen is daarmee… fijn dat ie plat is, maar er zijn nog veel dunnere horloges/uurwerken met hogere accuratesse, meer gangreserve en een fractie van de prijs (bv. Bulgari). De wijzerplaat van deze Credor zal wel waanzinnig zijn irl, maar waarom ze er een soort 6R35 voor de prijsklasse in stoppen is toch zeer discutabel.