Credor goldfeather Urushi afwijking

Ik ben absoluut geen expert, maar ik had het met een horlogevriend over de enorme spanne in de afwijking van het nieuwe uurwerk van Credor. 6980.

-15/+25.

Nu snap ik dat het een dunne handwinder is, maar ik vroeg mij wel af of dit Credor waardig was. We waren het er beide over eens dat dit toch wel erg ruim is.

Verder natuurlijk een prachtig horloge. :ok_hand:

Voor meer achtergrondinfo:

2 likes

Is normaal bij Seiko toch? :innocent:

Ik zou het waarschijnlijk niet eens opmerken. Want je moet hem genoeg opwinden, en door vaak te wisselen let ik daar ook minder op.

Mooi ding wel.

4 likes

Sowieso bizar om hier €39K voor te betalen, ontzettend saai en inspiratieloos ontwerp. Als je dit voor €700 bij de Bijenkorf in de vitrine zou legen zou niemand ernaar om kijken.

24 likes

Prachtige plaat. :drooling_face: Maar voor 39k :scream:. Er zijn 25 stuks gemaakt; ben benieuwd naar de eerste hier op HF. :no_mouth:

1 like

Ik las in de snelheid Credor Godfather :joy:. Zal wel met m’n Siciliaanse roots te maken hebben….
Maar mooi horloge!

2 likes

Nice. Dat klinkt als een mooi afgewerkte 7S26. :joy:

Even schudden ‘s ochtends en je bent weer good to go.

6 likes

Dat lijkt me zeer sterk, moet haast een tikfout zijn.

[edit: lijkt toch de kloppen, het staat zelfs op de Credor site

Dit kan toch gewoon niet]

2 likes

Ik heb hetzelfde. Geldt eigenlijk sowieso voor Credor…het merk en de ontwerpen doen mij helemaal niets. :man_shrugging:

8 likes

Mijn gedachten gingen zelfs verder… richting ali… maar je moet het ding waarschijnlijk in levende lijve zien… ik zie de 40k er niet vanaf.

1 like

Ding is 8mm hoog. Ze zullen wel offers hebben gemaakt om het movement onder de 2mm te krijgen… toch ruim 1mm dunner dan wat Patek in Calatravas rommelt.

Regardless niet voor mij. Wellicht dat ze er SA zn patek erop in wil ruilen…

Zit geen secondewijzer op dat ding, je kunt het dus toch niet controleren.

3 likes

wat een afknapper: een 2 wijzer horloge met een afwijking van hier tot Tokyo, zeer beperkte gangreserve en dan met een ontwerp dat ook al niet achterover doet slaan

2 likes

Bovendien 3hz en nog geen 2 dagen gangreserve, 't is wel een aanfluiting zeg :sweat_smile:

1 like

Waar ga je dat aan merken zonder secondewijzer?

Uurwerk is <2mm.

Ik vind dat dus helemaal niet belangrijk.

Tuurlijk, daar zit een stuk prestige in voor zo’n fabrikant, maar voor mij is een 3mm uurwerk meer dan prima als ik daar een aantal aanzienlijke voordelen/verbeteringen voor terugkrijg.

2 likes

Dit is niet correct. Een Calatrava is zelfs dunner.

Calatrava

Credor

En dan krijg je bij de Patek er zelfs nog een small seconds bij, een betere WR én het dubbele aantal uren gangreserve.

1 like

Het is een tradeoff. Ik vind een dunne dresser wel sexy, en het ding heeft geen secondewijzer dus dan merk je die afwijking ook niet enorm.

That said, zelf ga ik in de regel zelf ook voor dikkere en robustere uurwerken met betere accuraatheid.

Ging om het uurwerk. De Credor is 1.98mm en de Patek 2.55? Had een andere caletrava gepakt.

Regardless, volgens mij heeft die credor boller glas

1 like

Nergens aan, maar wat doet het er toe? Mijn punt was dat de magere gangreserve nog moeilijker te rechtvaardigen is daarmee… fijn dat ie plat is, maar er zijn nog veel dunnere horloges/uurwerken met hogere accuratesse, meer gangreserve en een fractie van de prijs (bv. Bulgari). De wijzerplaat van deze Credor zal wel waanzinnig zijn irl, maar waarom ze er een soort 6R35 voor de prijsklasse in stoppen is toch zeer discutabel.

Huh? Maar wat heb je daaraan dan? Het gaat toch uiteindelijk toch om de dikte van het horloge?

1 like

Is die bulgari ook platina?

Niet perse? Plat glas of bol glas maakt ook uit.